Re: Christian Elnikoff

Uit de archieven van Walter De Bock:

27.6.1984: Brief van Elnikoff aan Marnette gericht tegen Frédéric Saucez die in sept. '83 iedereen opriep om Barbier inzake de moord (*) maximaal te belasten zoals Latinus voorstelde.

(*) De moord in de Herderliedstraat in Anderlecht.

9.10.1984: Libert bij Info-sectie van BOB-Brussel: Libert brengt dokumenten naar Gombert en De Pauw van de sectie info bij de BOB-Bx waarin hij de groep met Christian Elnikoff en Serge Caille aanklaagt als destabilisateurs van zijn vzw's. Libert zelf werkt in CERSBER met Yvette Mayné. Er wordt verwezen naar vergadering op 26.5.1984 ten huize van Lucien Marbaix op initiatief van Elnikoff die op 27.6.1984 brief stuurde naar Marnette tegen Frédéric et son ami Haquin.

11.12.1984: Getuigeverklaring van Elnikoff voor or. Lyna. Na de arrestatie van Barbier heeft Libert hem gezegd dat Barbier zich 'op bevel' heeft laten arresteren (Militie, pv ...).

72

Re: Christian Elnikoff

Foto van Christian Elnikoff:

https://i62.servimg.com/u/f62/11/22/12/24/christ10.jpg

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Christian Elnikoff

Ben weet je ook van welk jaar deze foto is?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

74

Re: Christian Elnikoff

Nee, ik kan het wel eens navragen. Hier zie je een foto van Elnikoff uit 1989 » Forum Ik denk dat hij op de foto hierboven jonger is.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Christian Elnikoff

Ben wrote:

Foto van Christian Elnikoff:

https://i62.servimg.com/u/f62/11/22/12/24/christ10.jpg

Zie de omschrijving van de joggers in het Osbroekpark die op 31 oktober 1985 serieus opgeschrikt werden door drie mannen:

De Taunusbestuurder met een dikke ronde kop, zwart haar en een snor, van het Italiaanse type, "Clayton uit Dallas, maar jonger"...

En wie had er nu net een Taunus? Jawel.

76

Re: Christian Elnikoff

Kun je daar een foto van Clayton naast plakken? Ik denk - eerlijk gezegd - dat er toch wel meerdere look-a-likes moeten rondgelopen hebben in 1985.

Zie ook topic James Shortt. Die kan er m.i. ook voor doorgaan. Kan hier wel geen foto's plaatsen ... anderen wel. smile En James Shortt lijkt tot overmaat van ramp dan ook nog eens op Christian Amory.

77

Re: Christian Elnikoff

P-51 wrote:

Kun je daar een foto van Clayton naast plakken?

Dat is reeds hier gebeurd » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

78

Re: Christian Elnikoff

Bedankt, Ben.

Toch wel interessante figuur, die James Shortt. Zoals zovelen, jammer genoeg ....

Re: Christian Elnikoff

In april 1986 verklaarde Michel Libert dat hij een revolver kaliber .22LR van Duitse makelij had gekocht. Hij had dit wapen voor 1.500 à 2.500 BEF gekocht van Elnikoff. Hij verklaarde niet te weten wat er omwille van zijn aanhouding (op 13 september 1983) met het wapen is gebeurd. Hij verklaarde niet te weten of het wapen door de Gerechtelijke Politie werd gevonden tijdens de huiszoekingen in zijn woning. Hij werd daarover nooit geïnterpelleerd door de GP. Hij verklaarde dat hij het wapen echter niet meer teruggevonden heeft na zijn vrijlating (op 24 januari 1984).

Wat is er met die revolver .22LR van Elnikoff en Libert gebeurd? Werd dit ooit in beslag genomen en onderzocht? Waar is dat wapen nu?

80

Re: Christian Elnikoff

Uit een interview met Michel Libert:

Kunnen leden van WNP ontspoord zijn en de aangeleerde technieken misbruikt hebben bij de Bende?

“Ik sluit dat niet uit. Ik denk aan een C.E. (Michel Libert noemt de volledige naam. Deze persoon is geen onbekende voor de Bende-speurders. Zij hebben hem uitvoerig gescreend maar bewijzen vonden zij niet, nvdr.). Hij had banden met het milieu van huurlingen en banditisme. Op een dag vertelde hij me dat verscheidene van die vrienden van hem interesse hadden om tot WNP toe te treden. Zij houden wel van actie, zei C.E. Ik antwoordde hem dat zoiets niet aan de orde was en wij alleen in geval van bezetting door een vreemde mogendheid in actie zouden schieten. Dat zullen zij maar niets vinden, reageerde C.E. Dan zullen wij maar beter zelf onze terreur organiseren, zeker? Ik weet niet of zij de daad bij het woord voegden.”

Lees hier het hele interview » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube