81

Re: Jean-Paul Dauphin

Zenga, dan rijst de vraag hoeveel hoger die zolen de man wel maakten. We zullen niet anders kunnen dan het aan HIPA himself te vragen. Ik beweer dat dat na 35 jaar nog steeds mogelijk is om zich te herinneren. Vermits ikzelf me herinner dat die kerel max. 1,5 meter groot was en zo krom als een banaan.

Niemand, geen enkele getuige spreekt van die kromte (of is het kromheid?).

Re: Jean-Paul Dauphin

the end wrote:

Als dader voor de 8'5 reeks heb ik voor hem zeer veel twijfel, de reus die hij zou moeten zijn loopt ook op een moment tijdens de overval in Aalst, toen de aanslag begon is hij naar de hoek van de parking gelopen, dus dit slecht wandelen van de reus is niet omdat hij moeilijk kon lopen of stappen.

Jean-Paul Dauphin is helemaal niet de reus the end, integendeel hij is klein. Ik kan mij inbeelden dat doordat Dauphin klein, iemand die naast hem zou lopen met een normale à grote lengte, door omstaanders al sneller beschreven zal worden als een hele grote persoon.

Volgens de getuigenis van Patrick in Aalst, is de dader die moeilijk stapte met de babykoffer niet de grootste dader:

Un de ces témoins, Patrick, le jeune homme qui a précisé à la télévision qu'à son avis les policiers auraient pu tirer, raconte avoir vu un premier homme au visage cagoulé, portant un pantalon jean. Il s'est trouvé face à face. L'homme n'a pas tiré, d'où Patrick conclut qu'il ne devait pas être armé. Derrière cet homme, un client du Delhaize, paniqué, criait à Patrick de se sauver, que c'était un hold-up.

Le témoin s'est caché derrière un muret, dit-il, d'où il a vu sortir un deuxième homme portant une petite caisse blindée qui paraissait lourde. L'homme courait difficilement.

Patrick a vu alors arriver une jeep blanche bande bleue de la police communal alerté par radio intervention du 900 (les centraux sont unifiés depuis peu à Alost). Les policiers lui ont demandé ce qu'il se passait et lui ont dit de se mettre à l'abri de leur côté, sur la rue.

A ce moment, sortait le troisième tueur, le plus grand, cagoulé aussi, portant un blouson de cuir sombre, armé lui d'une grosse carabine et qui tirait sur tout ce qui bougeait.

Reneke wrote:

Niemand, geen enkele getuige spreekt van die kromte (of is het kromheid?).

Het is dan ook belangrijk om te weten te komen vanaf wanneer de kromheid van zijn rug zich zichtbaar uitdrukkelijk is beginnen manifesteren.

Alle WNP'ers spreken over 'le Bancal' wat 'kreupele' betekent. Bepaalde WNP'ers meldden in hun verhoren dat Dauphin mankte. Ze gebruikten dus niet de term 'le bossu' wat 'gebochelde' of 'bultenaar' betekent.

Volgens Van Dale:

bancal, bancale (meervoud: bancals)
1 mank, met kromme benen
2 wankel

Daarnaast mogen we niet vergeten dat vele getuigen door het horen van de schoten en door de brutaliteit van de daders, zich vrijwel onmiddellijk uit de voeten hebben gemaakt, zich verstopt hebben of op de grond zijn gaan liggen. Dus zou het wel eens kunnen dat niemand die specifieke kenmerken is opgevallen.

Maar ik kan mij vergissen natuurlijk. Ik was er niet bij en ik ken Dauphin niet.

Re: Jean-Paul Dauphin

Merovinger wrote:

Bepaalde WNP'ers meldden in hun verhoren dat Dauphin mankte.

Zie bijvoorbeeld het verhoor van Eric Lammers:

Je ne connais qu'une personne qui en faisait partie et surnommée 'le bancal' parce qu'elle boîtait. Je ne connais pas la signification des lettres GAP. En dehors du 'bancal', je n'ai jamais vu personne assurer une espèce de protection de Latinus.

Bron: PV 923 door de BOB Waver van verhoor van Eric Lammers | 25 september 1985

Voor mij en andere forumleden, die Dauphin niet gekend hebben, is het moeilijk om zijn fysieke toestand in de jaren '80 te kunnen voorstellen. Maar ik respecteer je mening en standpunt Reneke en hou rekening met jouw bevindingen over die man. Alleen zul je ook wel begrijpen dat door wat jij ons meldt die een ander beeld schetst van de man dan de vele verklaringen van Dauphin zelf en van zijn kompanen, het hier nu nog moeilijker is geworden om te weten hoe en wie Dauphin in werkelijkheid was in de betrokken periode.

84

Re: Jean-Paul Dauphin

Mero, ik denk dat je met de klokkenluider van de Notre-Dame aardig in de buurt komt, maar dan minder bochel, meer O-benen en uitstaande heupen. En ik schat hem max. 1,5 meter, kan ook minder. Latinus moet stekeblind geweest zijn om met Dauphin in de wagen te stappen en hem bovendien nog eens in te lijven in zijn knokploeg. Arm WNP.

Re: Jean-Paul Dauphin

Inderdaad! Het is zoals Reneke stelt. De grote WNP die een elitaire staat nastreefde met bijkomend een fiks uit de kluiten gewassen politie... Dat is toch wat extreem-rechts droomt. Die moet steunen voor de zorgvuldig voorbereide raids in hun gestoomde commando stijl op een man zoals Dauphin? Dit strookt geenszins met hun professionalisme!

Dat de man aan misdadigers diensten kon verlenen via cantersteen kan ik geloven maar hoe dan want er zal toch enig toezicht en controle zijn daar op wat er gebeurt. Maar van dat professionele commando? En dan zou hij nog een leidende rol hebben en/of schutter/killer/chauffeur zijn? Nee, ik volg Reneke ... en die heeft de man echt wel gezien!

86

Re: Jean-Paul Dauphin

Nog een frappant voorbeeld van hoe we (al dan niet bewust) om de tuin geleid worden. Zijn 'vermeende' rol mag zeker niet onderschat maar nog minder overschat worden. De waarheid zal allicht ergens in het midden liggen maar dan kom ik uit op 1,70m ...

87

Re: Jean-Paul Dauphin

hahahaha

88

Re: Jean-Paul Dauphin

Volgens een goed ingelichte bron: voor de feiten in Beersel, Eigenbrakel, Overijse en Aalst was Jean-Paul Dauphin de chauffeur van de Bende van Nijvel.

Dit heeft Dauphin trouwens zelf toegegeven:

Van Jean-Paul Dauphin zou er een bekentenis op band staan dat hij de chauffeur van de Bende was.

De Valkeneer: "Maar die bekentenis staat nergens in het dossier. Ze staat niet in een proces-verbaal."

Bron: Humo | 21 november 2017

Let op: De Valkeneer doet geen uitspraak over de waarde van de bekentenis, enkel over het feit dat de bekentenis niet in het dossier staat.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

89

Re: Jean-Paul Dauphin

Dat is toch wel bedenkelijk: heeft Christian De Valkeneer enige poging ondernomen om die bekentenis - dus niet in een pv gegoten - te verifiëren? Als Dauphin dat zou toegegeven hebben, dan ga je dit - OR zijnde en in de wetenschap van deze verklaring - toch wel na?

Re: Jean-Paul Dauphin

Van de bekentenis van Bonkoffsky wordt er dan toch veel meer heisa gemaakt dan van die van Dauphin. Terwijl die nog in leven is.