Re: Zoekactie Lessines

Iemand al enige info of Lessines nu aan Pilarski en/of Farcy kan gekoppeld worden. En of dit te maken heeft met de activiteiten in de aangrenzende gemeenten over de taalgrens? Stilte voor de storm of doofpot-stilte?

Heb geen al te goed gevoel over dat tv-programma...

32

Re: Zoekactie Lessines

Dus als ik het goed begrijp zijn er speurders opgestapt uit de CWB omdat ze 3 verdachten hadden en er niets werd mee gedaan? Dat de Bende van Nijvel in Lessines oefende staat min of meer vast, dat er kogels zijn gevonden die door de Bende van Nijvel werden gebruikt staat ook vast, dat de Mercedes daar werd gezien en de nummerplaat werd genoteerd. Ook denk ik dat de wagens in een van de putjes liggen. Als men dit alles samen gooit dan zijn we er toch uit?

Re: Zoekactie Lessines

La carrière de Lessines » YouTube

34

Re: Zoekactie Lessines

sherlock, het filmpje dat u geplaats heeft, dat heeft totaal niets te maken met de put waar de Bende van Nijvel de wagens zou gedumpt hebben! Volgens mij liggen ze in de put iets verder, aan de stijle klif, en zijn ze van aan de bouwvallige loods uit een camion in de put gedumpt. Op 32 meter diepte rechts van de pomp. De pomp moet noodzakelijk draaien om het waterpijl te behouden anders lopen de actieve steengroeven onder water. En om deze reden is het daar heel gevaarlijk om te duiken en ook is het een heel eind van de oever en heb je al een bootje nodig. Dit is heel goed georganiseerd met kennis.

Re: Zoekactie Lessines

Dat filmpje lijkt me de kant van de duikclub. Zou idd één van de andere putten moeten zijn die niet meer in gebruik zijn.

36

Re: Zoekactie Lessines

Gisteren nog eens de steengroeve van Lessines bezocht. Als je aan de duikclub komt, zie je als je goed kijkt in de overwoekering dat daar een wegje loopt naar de oude verlaten steengroeve. Ook zijn er wat je grotten kunt noemen en een soort tunnel waar je bv. auto's kon in verstoppen en ook een zijtak van spoorlijn 87. Hier kon je gerust oefenen zonder dat ook maar iemand je ziet plus dat je het hek kon dichtdoen. Echt raar dat iemand als ik zonder veel aanwijzingen uitkomt in Lessines wat nu blijkt te kloppen en dat de CWB met al haar middelen nu pas in Lessines zit of de RTBF.

Re: Zoekactie Lessines

Ok, deze piste staat open bij mij. Maar:

  1. hoeveel speurders hebben dit verhaal niet gepasseerd?

  2. hoe is vastgesteld dat de munitie daadwerkelijk bende munitie is, ballistische vaststelling?

  3. kentekenplaat, wie, wat, waar dwaalspoor?

Dus een interessante piste ja, maar om te zeggen ze hebben daar ...

Re: Zoekactie Lessines

kenza wrote:

Gisteren nog eens de steengroeve van Lessines bezocht.

Dan had je beter de March van Pays de Carrières gedaan die door de steengroeves ging.

Snow Games heeft nu opnieuw een vergunning gekregen.

39

Re: Zoekactie Lessines

Lessines kent ook een paar dwaalsporen. Er was de tip (waarschijnlijk Pilarski) dat de VW Golf van de overval in Aalst in de steengroeve is gedumpt. Ineens wordt er melding gedaan van een olievlek op het water en toevallig een deurpaneel van een Golf GTI en dit allemaal in de put waar er heel veel wordt gedoken met als gevolg dat de speurders gaan duiken en natuurlijk niets vonden. Dus de Bende van Nijvel had weet dat de speurders kwamen duiken in hun putjes en gooiden daarom een vaatje olie zonder dop in de steengroeve en een deurpaneel van een Golf in her water en hupsakee, iedereen trapte er met zijn open ogen in! De Golf van Aalst en nog andere wagens liggen in het putje daartegenover.

Re: Zoekactie Lessines

Zeer goed mogelijk Kenza, is niet de makkelijkste weg om iets te laten verdwijnen. Daar in tegen is het hele dossier omgeven van onbegrijpelijke redenen. Even vraag, kan zo snel niet meer terug vinden. Er was iets door een pomp uitgespogen (muts of zoiets) en gevonden. Praten we hier over die zelfde pomp?