141 (edited by noordeling 18-01-2010 04:38)

Re: Aalst: Proloog

In Nederland was de Taunus in de jaren '80 ook erg populair bij een bepaald type volk. De Taunus oogt erg breed en plat. Beetje dominante look. En ik destijds heb een keer in zo'n automaat gezeten van een semi crimineel figuur. Als je een "kick down" gaf (het gas op een willekeurig moment intrapte), schakelde de "overdrive" in. (ofzoiets..) Wat op mij als tiener best wel indruk maakte. Werd je echt effe in je stoel gedrukt. Wat ik weer niet verwacht had van die auto.

Ik denk dat de Taunus een auto was voor autoliefhebbers.

142 (edited by Raf 18-01-2010 09:40)

Re: Aalst: Proloog

Kan er iemand me bevestigen of het om dit type Taunus gaat? Eventueel coupe met vinyl dak of stationwagen?

http://www.google.be/images?q=tbn:kE5ly_xmiM6ALM::home.planet.nl/~boons695/foto/FordTaunus%252520Tc1.jpg&h=72&w=152&usg=__AuZzwODmlJzsggEjiStn1QKFJkc=

Re: Aalst: Proloog

Wat me eerder een motief zou lijken. Gebeurtenissen op avonden van overval waardoor politie- of rijkswachtdiensten onderbemand waren. In Aalst heb ik gehoord van een bal. Maar heb dat maar van één persoon gehoord. Moest het kloppen waren ze dus op de hoogte.

144 (edited by Raf 19-01-2010 20:01)

Re: Aalst: Proloog

Indien je dat 100% bevestigd hebt, en bij meerdere zaken, dan heb je beet. Ik heb ook gehoord dat 3 interventiewagens van de Aalsterse politie weigerden te starten toen ze opgeroepen werden voor de Delhaize.

Naar het schijnt hadden de rijkswachters die in hun R4 op de rotonde stonden een Uzi bij, maar toch komen ze niet tussen. Dit is ook verdacht. Die gast met zijn riot gun moet je niet te kort laten komen, en een geoefend schutter met Uzi die in stoten schiet zal toch wel effect hebben.

Re: Aalst: Proloog

Ik kan die rijkswachters wel begrijpen, voor een belachelijk loon uw leven wagen. Als er effectief een bal was, was het de ideale gelegenheid om bleukes om "brave rijkswachters" de wacht te laten doen. Of ze werden opzettelijk doorgelaten. Een bevestiging van dat bal kan je enkel maar van iemand uit Aalst verwachten vrees ik. Het zou dan ook interessant zijn te weten in welke zaal dit bal doorging.

Een het zou ook een reden zijn waarom men liever niet heeft dat de waarheid aan het licht komt. 8 mensen vermoord op parking terwijl 90% van de politie of rijkswacht staat te feesten zou nogal reactie uitlokken. Neem daar nog bij dat er waarschijnlijk naasten van de slachtoffers (pijnlijk voor andere familieleden) en de de dealer van de koninklijke motor zijn bij betrokken.

146

Re: Aalst: Proloog

club_le-happy-few wrote:

In Aalst heb ik gehoord van een bal. Maar heb dat maar van één persoon gehoord. Moest het kloppen waren ze dus op de hoogte.

Ik heb dit ook ergens gehoord of gelezen.

147

Re: Aalst: Proloog

Het niet gebruiken van de Uzi door de bemanning van de R4 kan ik goed begrijpen.

Het is een infanteriewapen waarmee je niet gericht kan vuren en zodoende volledig ongeschikt als wapen bij een bewakingsopdracht. Het is groot, zwaar, onhandig ,niet trefzeker en op grotere afstand niet te gebruiken. Wie het draagt vormt alleen een potentieel doel. Dus normaal dat het niet gebruikt werd.

Re: Aalst: Proloog

Er was "volk" en "verkeer" op straat. Dus te riskant om nog een extra wilde schietpartij (met slachtoffers) te krijgen. Er moeten er van de rijkswacht bij betrokken zijn. Kan men dan niet nagaan of er rijkswachters contacten hadden met bv. Bouhouche. Of er bij waren die regelmatig langsgingen bij Podevijn? Als er bal was die namiddag/avond zal men wel gezorgd hebben de juiste personen van wacht waren. Toevallig zijn dan nog meerdere wagens gesaboteert.

149

Re: Aalst: Proloog

Renne, Postal-Candidus verwijst ook ergens in zijn werken naar de Tweede Wereldoorlog. Ben je zeker dat je het daar niet hebt gelezen? Zo niet hebben we een tweede bron wat dan wel op wijst dat bepaalde vermoedens dringend moeten onderzocht worden.

150

Re: Aalst: Proloog

Nee ik heb het niet gelezen, iemand heeft dit tegen Kuros gezegd. Wie het juist was weet ik niet meer juist, ik denk een advocaat van een nabestaande. Toch iemand die het dossier kende.