1

Topic: Madani Bouhouche

Hij wordt meestal Dany genoemd. Hij was een lid van de sectie drugs van de Brusselse BOB; extreem rechts en lid van de groep G en WNP. Na zijn ontslag bij de rijkswacht richt hij in 1983 samen met Beijer het detectivebureau ARI op en begint in 1984 een wapenhandel in Jette. Practical shooter, betrokken bij de overval op Zwarts, de aanslag op majoor Vernaillen en de wapendiefstal bij de SIE. In 1995 veroordeeld tot 20 jaar cel onder meer voor de moord op de Libanese diamantair Suleiman. Medewerker van verscheidene geheime diensten.

Meer » Nieuwsdossier | Daders

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2 (edited by Renne 15-10-2007 17:56)

Re: Madani Bouhouche

Ik heb soms toch vragen rond zijn dood. Als je weet dat Weykamp daar huizen verhuurd in die buurt, en dat ze met elkaar nog contact hadden, denk ik dat hij nog een andere woonst had. Weykamp is voor de speurders nog in zijn huisje (om het mooi uit te drukken) geweest en heeft ook tegen zijn huurders gezegd dat hij naar een ander land verhuisde. Of toch iets in die aard.

En de speurders weten hoe het onderzoek gelopen is, en wat er allemaal gesaboteerd is en niet onderzocht is. En ik denk dat ze van Bouhouche wel meer weten, en indien hij het brein achter de Bende van Nijvel zou zijn dan zou het mij niet verwonderen dat hij vermoord is. Het kan altijd dat er iemand gepraat heeft zonder zijn naam te zeggen in alle discretie, iemand die er ook wel iets met te maken zou kunnen had hebben, al was het maar de auto's leveren, maar iemand die bang was om namen te noemen. Ik sluit in dit onderzoek niets uit.

Als men meer weet maar geen bewijzen heeft is hij diegene die heel het onderzoeksteam uitlacht als het ware en ik denk dat men dan hem wel eens zou kunnen geholpen hebben bij zijn dood. En hij had wraakgevoelens tegenover de politie. Voor sommige is dit misschien echt waanzin maar ik weet het toch zo nog niet. Als ik zie in 1982 had men ook al vermoedens op de overval op Dekaise dat hij erbij was, in Aalst ook, dat hij de wapens zou geleverd hebben.

Er is veel die in zijn richting wijst en in andere ook waarom gaan ze zich allemaal zo ver gaan wegsteken in de Zuid Amerikaanse landen.

Re: Madani Bouhouche

Renne, Bouhouche was sluw genoeg om in zijn laatste onderkomen geen spullen te laten slingeren die hem mogelijk in verband met de Bende zouden kunnen brengen. Het zou best kunnen zijn dat hij er in die omgeving een ander uitvalbasis (safe-house?) op nahield. Wat ik uit de media heb begrepen is dat hij is doodgebleven tijdens het omhakken van een boom. De Franse politie heeft geen tekenen van een misdrijf gevonden en heeft het lichaam ter crematie vrijgegeven. Het lijkt mij uitgesloten dat speurders de hand hebben gehad in zijn overlijden.

Wat Weykamp betreft zou het zinvol zijn te weten waar de huurpenningen nu, na zijn vertrek, naar toevloeien. Naar horen zeggen is Weykamp een geoefend en gedreven bergbeklimmer en is het niet verwonderlijk dat hij nog steeds in deze bergachtige omgeving verblijft.

Ergens heb ik gelezen dat Madani Bouhouche bekend heeft verantwoordelijk te zijn voor de wapenroof bij de Groep Dyane. In een aantal dossiers wordt een link gelegd naar deze gestolen wapens. Verder komt zijn naam voor in tal van publikaties die betrekking hebben op het reilen en zeilen van de bende van Nijvel. Je kunt het zo gek niet noemen of men heeft in deze epistels wel een mogelijke rol voor hem in het Bendedossier toebedeeld:

Rijkswachter, practical shooter, wapenhandelaar en -expert, lid van de Groep G, privé detective, organisator c.q. planner en facilitair ondersteuner (wapens, auto's en geld) van de Bende, lid van de Westland New Post, huisvriend van Mendez, beheerder van een politiek fichesysteem, compagnon van Robert Beijer, kennis van Paul Vanden Boeynants, aanslagpleger, betrokkenheid bij diverse Benderaids, betrokkenheid bij de zaak Zwarts en de Libanese diamantair Suleiman, ...

Inderdaad er is veel dat in zijn richting wijst. Maar waar vindt men de waarheid en wat kan men aan fictie uitsluiten. Voor de overleden Madani een weet en voor ons een vraag. Misschien kan Robert Beijer in zijn in 2009 te publiceren boek (of eerder als de Belgische overheid mee wil werken aan zijn verzoek voor het verkrijgen van een nieuwe identiteit in ruil van informatieoverdracht) uitsluitsel geven over een aantal voornoemde aan Bouhouche toegekende rollen.

4

Re: Madani Bouhouche

Beste Freelance, ik heb even iets opgezocht over Bouhouche, in het filmarchief. Bouhouche verhuurde de huizen die van Weykamp zijn aan de bewoners in de Pyreneeën. Na zijn dood, is hij direct naar daar gereisd, ik denk wel met de bedoeling om toch zeker te zijn dat er niets zou liggen, dus als er iets zou gelegen hebben had hij tijd genoeg om het mee te nemen. Al zie ik dat huis meer voor zijn hobby's uit te oefenen, zoals honden kweken en wat oefenen met zijn riotgun. Want 1 ding is zeker, Bouhouche neemt een geheim mee in zijn graf. En Weykamp deelde de huurders mee dat de beheer van huizen nu in Toulouse zal gebeuren.

Wat Beijer betreft is het helemaal niet zeker dat er een boek komt en als een boek komt gaat het niet over de bende van Nijvel, maar over historische sociohoofdstukken van België, 1970-89. Ik had hem een vraag gesteld over een boek op het Franse forum en hij zei dat ik mij volledig vergiste over de inhoud van het boek. Maar ik hoop toch ook dat hij iets doet met wat hij weet en wil vertellen. Ik denk niet dat men er veel moet van verwachten aangezien Justitie niet wil meewerken. Maar misschien moet hij met de pers dan maar praten.

Re: Madani Bouhouche

Renne, dank je wel voor de aanvullende informatie met betrekking tot het mogelijk informatie verstrekken van Beijer in welke vorm dan ook. Wat wordt eigenlijk bedoeld met de historische sociohoofdstukken van België?

6

Re: Madani Bouhouche

Renne wrote:

Als je weet dat Weynkamp daar huizen verhuurd in die buurt,en dat ze met elkaar nog contact hadden, denk ik dat hij nog een andere woonst had.

Dit zou een aanwijzing kunnen zijn dat Bouhouche met nog meer mensen uit zijn turbulent verleden contact had. Helaas heb ik hier geen extra informatie over. En waarom is Weykamp hem eigenlijk gevolgd tot in Zuid-Frankrijk? Zijn het zo'n goede vrienden? En waar haalde Bouhouche het geld vandaan om in Zuid-Frankrijk te gaan leven en nogal dure hobby's te doen?

Renne wrote:

in Aalst ook, dat hij de wapens zou geleverd hebben.

Ik heb onlangs in een oud artikel van Humo gelezen dat Bouhouche door getuigen in café in de buurt van de Delhaize is opgemerkt tijdens de aanslag.

freelance1603 wrote:

De Franse politie heeft geen tekenen van een misdrijf gevonden en heeft het lichaam ter crematie vrijgegeven. Het lijkt mij uitgesloten dat speurders de hand hebben gehad in zijn overlijden.

De Franse politie wist natuurlijk niet wie Bouhouche was, anders hadden ze misschien een iets uitgebreider onderzoek gedaan. Toen Eddy Vos in Frankrijk was zei hij: 'Bouhouche is niet vermoord, ik heb de foto's gezien.' En het spijtige is natuurlijk dat zijn lichaam gecremeerd is en boven de bergen uitgestooid. Pech gehad, zeker!

Renne wrote:

Maar misschien moet hij met de pers dan maar praten.

Heeft Beijer dat enkele maanden geleden al niet gedaan? Hij heeft toen een interview gegeven aan La Libre Match en P-magazine. Het resultaat? Verkeerde informatie die wordt gelekt enkele dagen voor het interview in de pers verschijnt. Op VTM zeiden ze dat Beijer zogezegd zou willen terugkeren naar België, wat absoluut niet waar is! Beijer wil enkel zijn originele naam terug in ruil voor informatie die het onderzoek naar bende van Nijvel wat 'lichter' zou kunnen maken. Tot op vandaag blijft de Belgische justitie het verzoek weigeren. Waarom? Bestaan die duistere krachten uit het verslag van de Eerste Bendecommissie nog steeds?

Renne wrote:

Wat Beijer betreft is het helemaal niet zeker dat er een boek komt en als een boek komt gaat het niet over de bende van Nijvel, maar over historische sociohoofdstukken van België, 1970-89.

Inderdaad een nogal vage omschrijving. En tussen 1970 en 1989 is in België nogal veel gebeurd, dus het is enkel Beijer die weet wat hij ermee bedoelt.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Madani Bouhouche

Ben, Beijer heeft in 1994 voor het hof van Assisen verklaard gemaakt dat Madani Bouhouche niet in Aalst van de partij was. Beijer heeft op de avond van de aanslag telefonisch contact gehad met Bouhouche. Volgens Beijer verbleef Bouhouche die avond thuis. Of de getuige heeft het fout gezien in het café te Aalst of Beijer probeert ons zand in de ogen te strooien.

8

Re: Madani Bouhouche

Ja maar Bouhouche is ook dagen/weken voor de overval geseind in Aalst. En wat Beijer betreft denk ik niet dat iets verkeerd over Bouhouche zal vertellen, wat heeft hij daar aan te verdienen, en zeker in 1994. Hij zou zichzelf misschien verdacht kunnen maken of medeplichtig kunnen zijn? In zijn plaats zou ik ook zwijgen. Bouhouche heeft denk ik ook informatie over de beveiliging gevraagd ivm de delhaize in Aalst, maar hij zou die informatie nooit gekregen hebben vertelt men. Dus hij had plannen om iets uit te voeren in Aalst. En toeval of niet, Aalst wordt slachtoffer.

Bouhouche was denk ik toch tot veel instaat, dat bewijst de diefstal van de wapens uit de rijkswachtkazerne. Hij was een wapenfreak. Schietclubs, practical shooting. Hij had contact met de onderwereld. Hij had contact met de corrupte rijkswachters. Waren er meerdere getuigen of 1 getuige tegen Bouhouche? Ik dacht meerdere. Aangezien men een robotfoto samenstelde die wel gelijkenissen vertoond met hem, maar dat is nog altijd geen bewijs.

En bij zijn kompaan/vriend Beijer werden foto's gevonden van de Delhaize in Aalst. En hij kende nog personen in het Aalsterse. Beijer beweert dat hij op de dag van de overval op restaurant zat (wat zo wel zal geweest zijn, en als hij er ook van wist had hij al een alibi) en dat hij bij het zien van de beelden direct contact opnam mat Bouhouche maar die was thuis. Maar als je weet dat de officiele melding van aalst pas om 20u00 was kan Bouhouche indien hij erbij was, al terug thuis zijn.

En ik denk niet dat Beijer in 1994 justitie of het gerecht echt zou helpen, ik weet niet of ze het echt gecontroleerd hebben dat hij naar Bouhouche belde maar moest ik Bouhouche zijn zou ik tegen Beijer zeggen "bel mij omdat uur naar mij thuis" en er kan evengoed iemand anders opgenomen hebben. Ik denk alst Bouhouche ermee te maken heeft dat hij aan al die dingen gedacht heeft dat hij zichzelf kon indekken. Of als hij het 'brein' of de organisator van Aalst is kan het zijn dat hij gewoon thuis was. De gesprekken van de overval waren dagen/weken op voorhand gevoerd, de laatste regelingen zijn in de nacht gebeurd en in de loop van de ochtend zijn ze terug samengekomen en hebben ze nog wat gaan oefenen op de stortplaats in Sint-Stevens-Woluwe. Is deze plaats ook niet een gekende plaats voor onze andere vriend Patrick Haemers, hij was van Woluwe afkomstig

9

Re: Madani Bouhouche

freelance1603 wrote:

Renne, dank je wel voor de aanvullende informatie met betrekking tot het mogelijk informatie verstrekken van Beijer in welke vorm dan ook. Wat wordt eigenlijk bedoeld met de historische sociohoofdstukken van België?

Freelance, ik zou het eigenlijk niet weten wat hij daarmee bedoel maar dat was zijn antwoord en hij zei dat het zeker niet ging in verband met de bende van Nijvel. Al had ik wel eens op het nieuws gehoord dat hij dingen kon opklaren en hij dat via de pers zou doen als hij geen nieuwe identiteit krijgt.

10

Re: Madani Bouhouche

Ik blijf er toch ook bij dat Bouhouche vermoord werd, maar zijn dood moest op een ongeluk lijken.