1

Topic: G5

http://www.bendevannijvel.com/gfx/G5.jpg

Een robotfoto van de bestuurder van een wagen van het merk Saab Turbo die gezien is op 16 september 1983 in Sint-Denijs-Westrem te Gent. Dezelfde Saab is gebruikt in Nijvel en teruggevonden in Eigenbrakel.

Beschrijving:

  • Lengte : 1m70 - 1m72

  • Leeftijd : 30/40 jaar

  • zware lichaamsbouw maar niet dik

  • blonde haren, naar achter gekamd en een kort gedeelte valt naar voor

  • lang gezicht

  • enigszins bruine gelaatskleur

  • open kraag en de mouwen opgerold

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2 (edited by Boemerang 16-10-2010 17:37)

Re: G5

Debuut nummer 2. Niet zo goed gelukt als die van G16 maar toch een hele verbetering!

http://lh5.ggpht.com/_w9CR5VmH5fc/TLm-rxr8XMI/AAAAAAAAAJk/YMxcfuOju58/G5%20gerestaureerd%202d%20copy.jpg

Dit is een restauratie dus het kan zijn dat het niet helemaal correct is! Zie ook de nieuwe Robotfoto G16.

3

Re: G5

Als je de beschrijving leest van de bovenste persoon, en jij kijkt dan naar Haemers.

  • Blonde haren, naar achter gekamd, gedeelte valt naar voor;

  • Rond de 30 à 40 jaar;

  • Zware lichaamsbouw, maar niet dik;

  • Lang gezicht.

Is toch opvallend, hè?

4

Re: G5

Saab? September 1983, toen zat Haemers nog in de pampers denk ik. Wanneer is Haemers in de groep rond Lacroix-Smars begonnen? Ik denk eerder aan de man die gezien is twee weken na de diefstal van de Saab in een dergelijke wagen tot tweemaal toe in het centrum van Braine. Moeilijk het hem nog te vragen want ook al dood in meest straffe omstandigheden.

5

Re: G5

K&, in 1983 was Haemers exact 31 jaar oud (geboren in 1952).

6 (edited by K& 13-10-2010 11:38)

Re: G5

Raf, ik bedoel toen was Haemers in de pampers van zijn gangster carrière dus beginneling. Ergens in 1982 zou hij pas Lacroix en Smars hebben leren kennen denk ik maar heden weet ik niets meer. Ervoor was hij wel even in de doos voor een aanranding of zoiets.

7 (edited by Boemerang 16-10-2010 18:02)

Re: G5

Verantwoording bij de "restauratie". Ik heb net de foto vervangen voor een betere versie. Ik was toch niet tevreden over het linkeroog (nu een remake van het rechteroog) en met de lip die teveel deed denken aan een hazenlip. Wat de neusvleugels betreft dit valt niet geheel te repareren, hier zat schijnbaar een vouw in het oorspronkelijke papier.

Waarschijnlijk is de neus iets minder plat dan het hier lijkt De vorige versie liet misschien teveel de indruk van een moedervlek achter dus ik heb de neus wat "opgeschoond". Voorzichtig heb ik nu enkele lijntjes getrokken waar ik op de oorspronkelijke tekening de jukbeenderen en wang-groeven vermoede. Hierdoor is het gezicht ook niet meer zo plat in vergelijk met het origineel. Natuurlijk heb ik nu de haren blond gemaakt (zoals in de beschrijving). Of dit in de originele tekening ook zo was betwijfel ik. Eventuele details als schaduwen en haarrichting zijn verloren gegaan (als ze er al in zaten).

Op het origineel lijkt een soort van hindoe te staan ofzo... zo slecht is de kwaliteit. Het is dan ook verrassend om te zien wat er onder vandaan komt. Ik heb zoveel mogelijk de lijnen van het origineel gebruikt. Je kunt ze excact op elkaar leggen en dan zie je dat ik op de Linkeroog-reconstructie na niets heb veranderd behalve Zwart weggehaald.

Het blijft natuurlijk enigszins suggestief, zie dit voorbeeld (een tussenfase) van dezelfde tekening:

http://lh5.ggpht.com/_w9CR5VmH5fc/TLm-r3kEdPI/AAAAAAAAAJg/fZjFdpFMTnA/s128/G5%20gerestaureerd%201a.jpg

Ziet er meteen heel anders uit, hé.

8

Re: G5

In een geheime nota van de BOB van Waver van 18 maart 1985 gaat het op een bepaald moment over Kapllan Murat. Ik haal er dit stuk uit:

Le 16.09.83, soit la veille des faits de Nivelles, il a été reconni par le gérant de l'auto-center GB de Sint Denis Westrem comme étant l'homme qui s'est présenté avec une voiture Saab Turbo 900 semblant être celle qui a servi à Nivelles.

Deze robotfoto zou dus Kapllan Murat zijn.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: G5

De beschrijving bij de robotfoto G5 klopt dan toch niet. Kapllan was 21 jaar in 1983, heeft zwart haar en geen lang gezicht.

http://nsm08.casimages.com/img/2015/08/05//15080501240414738713488677.jpg

Re: G5

Ben wrote:

In een geheime nota van de BOB van Waver van 18 maart 1985 gaat het op een bepaald moment over Kapllan Murat. Ik haal er dit stuk uit:

Le 16.09.83, soit la veille des faits de Nivelles, il a été reconni par le gérant de l'auto-center GB de Sint Denis Westrem comme étant l'homme qui s'est présenté avec une voiture Saab Turbo 900 semblant être celle qui a servi à Nivelles.

Deze robotfoto zou dus Kapllan Murat zijn.

Het gaat volgens mij over zijn broer of iemand uit zijn bende.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.