11

Re: Madani Bouhouche

freelance1603 wrote:

Beijer heeft in 1994 voor het hof van Assisen verklaard gemaakt dat Madani Bouhouche niet in Aalst van de partij was. Beijer heeft op de avond van de aanslag telefonisch contact gehad met Bouhouche.

Dat klopt inderdaad, maar er zijn toch een paar vragen. Zo zegt een een speurder :

'Die uitspraak is moeilijk te controleren', meent een Bende-speurder. 'Wanneer telefoneerde Beijer precies naar Bouhouche? Bovendien is de afstand tussen Aalst en het Brusselse niet zo groot. We hebben de vluchtroute die de overvallers na de gruweldaad hebben afgelegd, kunnen reconstrueren. De afstand tussen de Delhaize en de Doorn, de plek in Aalst waar de overvallers gepasseerd zijn om in de richting van Ninove te verdwijnen, kun je als een bedreven autobestuurder in een snelle Golf heel vlug afleggen. De politiepatrouille die daar na de overval post vatte, was pas om 20 uur ter plekke. Het kan dus dat de overvallers al voorbij gereden waren. Bouhouche kon wel degelijk thuis zijn.'

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

12 (edited by club_le-happy-few 09-12-2007 01:22)

Re: Madani Bouhouche

In no time ben je van Delhaize tot aan Den Doorn.

Zijn ze gezien aan Den Doorn, of hebben ze bv. het weggetje richting Okegem centrum genomen (kunnen ze via Okegem terug richting ninove (*) of zelfs om via Roosdaal en even Ninoofsestwg kruisen). Geen enkele rijkswachtbrigade die zulke vluchtroute zou verwachten. (*)

Of ze kunnen het kruispunt van Den Doorn op maar dan wel via een onopvallende zijweg - ze rijden dus niet het kruispunt op waar je de patrouilles zou verwachten maar iets verder - waar nu Brantano is). wink Of ze waren zeker dat ze geen patrouilles hadden te vrezen op het kruispunt of ze waren beter uitgerust. hmm

Shit man misschien ben ik die dag ook wel langs die route gepasseerd (raar hé). Vrijdag of zaterdag rond dat uur passeerden we er veel. Heb ook op dat kruispunt enkele jaren terug vlak aan Brantano een poging tot carjacking (vermoed ik) gezien. Aan dat café op de hoek (nabij Brantano). Het is wel een ideale plaats om snel weg te raken.

13

Re: Madani Bouhouche

Vanaf wanneer Weykamp in Frankrijk woonde, is moeilijk om te vinden. Maar ik vermoed dat Weykamp enkele dagen of weken na Bouhouche naar Frankrijk is gegaan. Als is het ook niet volledig uitgesloten dat ze samen naar Frankrijk zijn vertrokken. Ze hadden er toch samen een verhuurbedrijf. Ik denk dat ze zich toch ook eens serieuze vragen moeten stellen bij de activiteiten van Bouhouche en Weykamp in Zuid-Frankrijk. Maar ja, als je naar het onderzoek in Zuid-Frankrijk kijkt, dan moet je jezelf geen vragen stellen dat het onderzoek naar de Bende is mislukt. De voordeur wordt gewoon opgeblazen, de speurders krijgen amper de tijd om een goed onderzoek te doen en stellen zich blijkbaar absoluut geen vragen bij het de aanwezigheid van Weykamp en het onderzoek van de Franse justitie naar de dood van Bouhouche.

Het is de Franse politie die tot conclusie kwam dat het een ongeluk was, niet de Belgische speurders. Maar de Franse politie kende Bouhouche helemaal niet en wist niets over zijn verleden. Zij hebben dan ook helemaal geen uitgebreid onderzoek gedaan maar gewoon de vaststelling gemaakt dat er een boom op Bouhouche is gevallen. Ik herinner mij de woorden van Eddy Vos nog : 'Het is een ongeluk, ik heb de foto's gezien.' Tja, een autopsie kun je ook niet meer doen, hij is namelijk gecremeerd. Dus mijn vraag, hoe wist het Franse gerecht met 100% zekerheid dat de man die daar lag - met zijn kapot gezicht - Bouhouche was. Hij leefde er als een kluizenaar, niemand kende hem.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

14

Re: Madani Bouhouche

Ben wrote:

Zij hebben dan ook helemaal geen uitgebreid onderzoek gedaan maar gewoon de vaststelling gemaakt dat er een boom op Bouhouche is gevallen.

Inderdaad, iedereen kan foto's trekken van iemand onder een boom. Alleen vanop een foto kan je toch niet zien of het een ongeluk was.

Ben wrote:

Het is de Franse politie die tot conclusie kwam dat het een ongeluk was, niet de Belgische speurders.

Hoe amateuristischer kan het nog, één van de belangrijkste figuren uit het Bende van Nijvel-dossier en ze weten hem niet eens zitten. Ik ken mensen die tegenover hem dwergen zijn en daarvan moet het gerecht alles weten waar ze wonen, werken, ... Hij kreeg alle vrijheid, kon zijn contacten nog behouden, ...

Ben wrote:

Tja, een autopsie kun je ook niet meer doen.

Was hij al gecremeerd toen de speurders het nieuws vernamen?

Ben wrote:

Dus mijn vraag, hoe wist het Franse gerecht met 100% zekerheid dat de man die daar lag - met zijn kapot gezicht - Bouhouche was. Hij leefde er als een kluizenaar, niemand kende hem.

Goede vraag, wie heeft hem daar gevonden? En ook vreemd dat Weykamp na de dood van Bouhouche daar ook verhuisd. Misschien kunnen we hier ook hetzelfde als Haemers beginnen denken: ofwel ook vermoord of dat hij ook ergens anders leeft onder een nieuwe identiteit. Het lijkt misschien vergezocht van die nieuwe identiteit maar als die mannen veel weten dan hebben ze macht en ik denk wel dat ze dan hun macht zullen gebruiken. Kijk hoe Bouhouche daar leefde? Ik kan dat eigenlijk niet geloven

15

Re: Madani Bouhouche

Renne wrote:

Was hij al gecremeerd toen de speurders het nieuws vernamen?

Ja, hij is reeds enkele dagen na zijn dood gecremeerd en uitgestrooid boven de bergen. Voor het Franse gerecht was het een ongeluk, dus werd het lichaam snel terug vrijgegeven. Toen de Belgische speurders aankwamen aan zijn huis, meer dan een maand na zijn dood, had zijn kompaan Weykamp de mogelijkheid om alles al in orde te kunnen brengen. Ik zeg niet dat Weykamp bepaalde documenten uit het huis van Bouhouche heeft gestolen, maar hij had er wel de mogelijkheid toe.

Renne wrote:

Hoe amateuristischer kan het nog, één van de belangrijkste figuren uit het Bende van Nijvel-dossier en ze weten hem niet eens zitten.

Wie was er nog geïnteresseerd in Bouhouche? Niemand, die ex-rijkswachter deed de mensen toch alleen maar denken aan de duistere Belgische geschiedenis uit de jaren '80. Hoe verder hij zat, hoe beter voor sommige mensen.

Renne wrote:

Goede vraag, wie heeft hem daar gevonden?

Dat weet ik niet, ik dacht een inwoner uit het dorp. Maar in de nieuwsberichten van zijn dood wordt het nergens vermeld. Ik weet wel dat hij daar al een paar dagen dood lag onder die boom.

Het zou natuurlijk even goed kunnen dat het gewoon een ongeluk was. Maar omdat het zo'n idioot ongeluk was en zo'n grote gangster, denken we natuurlijk direct aan moord of een nep-moord. We zullen het waarschijnlijk nooit met zekerheid weten, want het onderzoek van de Belgische speurders is nu niet echt fantastisch te noemen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

16

Re: Madani Bouhouche

Ben wrote:

Wie was er nog geïnteresseerd in Bouhouche?

Als je het Bende van Nijvel-dossier bekijkt, zouden ze normaal heel geïnteresseerd in hem moeten geweest zijn.

Ben wrote:

Hoe verder hij zat, hoe beter voor sommige mensen.

Ja maar, zonder dat ze wisten waar hij woonde dat kan niet. Die man kwam vrij en als zo een groot gangster vrij komt, moet hij zaken nakomen die het gerecht hem oplegt. Maar daar is niets van in huis gekomen, Bouhouche kon doen wat hij wil, niemand die zich nog intresseerde in die man terwijl hij eigenlijk wel nog één van de levende was die waarschijnlijk heel veel wist.

Zijn naam dook op in heel veel verhalen van de Bende van Nijvel, dat hij totaal niets afweet van de bende bestaat niet, waar rook is, is vuur. Dat hij kon staan en gaan zonder dat het gerecht nog intresse had in hem; zal wel een reden hebben. Men kan er veel vragen bij stellen en het kan inderdaad een ongeluk geweest zijn maar toch één met twijfels. Een auto-ongeluk oké, maar iemand die gewoon is van elke dag bomen om te hakken weet toch wat de gevaren zijn. Ik heb er mijn twijfels bij.

En op de Franse forums lees ik dat Beijer zeker is dat het een ongeluk was, hoe kan hij dat zo zeker weten. De onopgeloste zaak Zwarts, hoe kan je het verklaren dat ze geen zaak willen oplossen terwijl Justitie als ze willen wel aan informatie kunnen geraken.

17

Re: Madani Bouhouche

Renne wrote:

Als het bende dossier bekijkt zouden ze normaal heel geïntresseerd in hem moeten geweest zijn.

Inderdaad, zoals je het zegt, 'normaal gezien'. Maar naar mijn bescheiden mening was er bij de CWB nog maar weinig interesse in Bouhouche. Het is natuurlijk gemakkelijk om - als hij al dood is - te vertellen dat ze hem (en Beijer) nog wel eens zouden ondervragen. Maar in dezelfde periode hoor je professor Fijnaut en Verstraeten op Ter Zake vertellen dat in hun ogen Bouhouche niets met de Bende te maken heeft.

De officiële uitleg van het ongeluk: Bouhouche was een boom aan het omzagen met een kettingzaag maar die bleef steken om dat het hout rot was. Bouhouche probeerde de zaag er terug uit te trekken maar tijdens de poging schoten er stukken hout in zijn gezicht die de dood tot gevolg hadden. Al kon je in de pers toen verschillende versies lezen, alsof niemand goed wist wat er nu net was gebeurd. Zo kon je bv. lezen dat Bouhouche een tak aan het afzagen was met zijn kettingzaag en de tak op zijn hoofd kreeg.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

18

Re: Madani Bouhouche

Ben wrote:

Al kon je in de pers toen verschillende versies lezen.

Ik dacht inderdaad ook dat hij een stam of tak op zijn hoofd had gekregen. Ik heb er mijn twijfels over; iemand die gewoon is van bomen om te zagen weet normaal dat hij bv. een beschermbril moet dragen. En weet hou hij zich moeten zetten, misschien was het wel een dom ongeluk maar misschien ook niet en moest het op een ongeluk lijken.

Ik denk dat de speurders zich niet te veel vragen gesteld, ze zijn content dat hij onder de grond ligt denk ik. De speurders willen misschien wel meer te weten komen maar van hogerhand word alles gedwarsboomd, zie naar Beijer, ze willen gewoon de informatie niet. En veel vraagt hij niet, dan stel ik mij toch wel vragen. Het is toch altijd mooi als een zaak opgelost word ook al is ze 20jaar oud, als dat niet zo is is er iets aan de hand wat niet geweten mag worden denk ik.

19

Re: Madani Bouhouche

Nog een fijn citaat van Madani Bouhouche over de Bende van Nijvel: "Het is natuurlijk erg, die 28 mensen die door de Bende zijn vermoord. Ik vind het zelf ook vreselijk. Maar elk jaar sterven nog veel meer mensen in het verkeer. Blijven ze daar zo lang over doorzeiken?"

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

20

Re: Madani Bouhouche

Ik vind het jammer dat hij dood is want ik zou van die man graag een zelf geschreven boek gelezen hebben, om te weten hoe die man dacht en wat er in zijn hoofd omging. We weten tot wat hij instaat was en welke ideeën hij had maar hoe is dat tot stand gekomen? Zo geboren of zo gemaakt of ... Liever een boek van Bouhouche dan van Beijer.