101

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Jos, u heeft zojuist de "reus" ontmaskert. wink

102

Re: Getuigenis Onderzoekbende

JOS wrote:

De voorzitter van de club is wellicht de zoon van iemand die in beheer zat van JD Tuning, bij de tweede link staan er persoonlijke gegevens: leeftijd, lengte, ... kan het nog ironischer?

Inderdaad, geboren in '62 en 1.95 meter, dat zal wel toeval zijn, maar het is wel luguber.

103 (edited by Mincky 13-07-2010 15:45)

Re: Getuigenis Onderzoekbende

En dan dit:

"In 1989 kocht ik de 1.6 GTI (april 1981) mijn oom (eerste eigenaar). Met een paar vrienden, een klein budget en een motivatie naar boven, het was een tiental provinciale rally met deze auto. Puis, moteur cassé, la GTI est resté pendant 10 années dans un garage. Dan een gebroken engine, heeft de GTI bleef 10 jaar in een garage."

Sorry voor de Google vertaler.

104

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Info over JD tuning:

  • Opgericht 1 juli 1983 als SA Eudajo in Anderlecht (Boulevard Pointcarré 32)

  • Oprichter: onbekend

  • Administratoren sinds 1984: onbekend

  • Administratoren sinds 1988: Eugène Henri De Breucker, Josée Roukaerts, Eugène Jean De Breucker

  • Administratoren sinds 1999: Dominique Jullien en Patricia Broquet in maart 1999

  • Transfer maatschappelijke zetel in april 1999 naar Rue de Tubize 109 (Braine-le-chateau)

  • Maatschappelijke naam JD tuning sinds 29 juli 1999

  • Transfer maatschappelijke zetel naar Route de Quenast 39, Bierghes sinds oktober 2008

Dus: er was geen sprake van JD tuning, noch van Eudajo in Bierghes in de jaren '80. De vraag is dus: is dit wel een correct spoor? Wie was destijds eigenaar van nummer 39? Er lijkt mij niet eens een garage te zijn op nummer 39? Had de getuigenis te maken met een garage als dusdanig? Was het zeker op nummer 39?

Re: Getuigenis Onderzoekbende

En de site van JD Tuning dan waar ze Beersel ook als 2de adres gebruiken? En de volledig uitgebouwde Golf voor de deur? Het lijkt mij veel te toevallig dat ze in Beersel zaten. Zoals gezegd zou het huis verkocht zijn maar aan wie dan? Ik denk niet dat het een wildvreemde was want ze rijden nog steeds met die tuning Golfjes.

Ook moet je niet zoeken naar waar de garage was maar zoeken naar wie er in 85 woonde op dat adres en dat kan alleen via JD tuning omdat het te toevallig is als je denkt aan de Golfjes die getuned waren en de Saab die opgefokt was in 83. Er is ook een serieuze steengroeve in de buurt waar je volgens mij ook eens heel wat zou kunnen opgraven.

106

Re: Getuigenis Onderzoekbende

onderzoeksbende, begrijp me niet verkeerd, ik vind je inbreng zeer waardevol. maar om correct te werk kunnen gaan hebben we volgende info van je nodig:

  1. Sloeg de getuigenis met zekerheid op nummer 39 (en niet op een ander nummer)?

  2. Betrof het destijds een garage of kon het ook een particulier huis zijn?

Zou je hier kunnen op antwoorden a.u.b.? Het feit dat er "opgefokte" Golf GTI's in het spel zijn is op zijn minst opvallend (net als de plotse inbreng van "Rosario Pulci" die Jullien lijkt te kennen?), dat is waar, maar we moeten wel nog een link kunnen maken tussen Eudajo en JD Tuning en dit specifieke huisnummer. Ze zijn er nog maar officieel aanwezig sinds 2008.

We moeten dus nagaan wie de eigenaars van dit huis waren voor 2008 en of ze in verband kunnen worden gebracht met de mensen van JD Tuning.

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Een garage was het op het eerste zicht al zeker niet, hij spreekt van 'een villaatje'. Misschien zou zo een ondervraging 'onder hypnose ' nog wel duidelijk kunnen brengen over de huisnummer maar ik denk niet dat hij dat zelf zal gaan betalen of doen. Misschien zullen de speurders binnenkort ook in actie schieten.

108

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Valt hier geen info op te vragen » www.cci.be
Of bij het kadaster » www.agiv.be

109

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Onderzoekbende wrote:

Een garage was het op het eerste zicht al zeker niet, hij spreekt van 'een villaatje'.

Zou nummer 39 kunnen doorgaan als "villaatje" of zijn er nog andere huizen in die straat die beter  overeenkomen met deze beschrijving? Kan de getuige nog enkele details oprakelen? Een tuintje, de kleur van de gevel, ik zeg maar iets.

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Nummer 39 is een villaatje in het wit dat al jaren niet echt meer is onderhouden.