Re: Getuigenis Onderzoekbende

Kan iemand a.u.b. informatie geven over de jeep die in Bierghes net zoals mijn getuige de Golf heeft gezien en zelfs achtervolgd?

"Ook raken de speurders er na verloop van tijd alsmaar meer van overtuigd dat er in feite twee Golf GTI's werden gebruikt. Een antracietgrijze, gebruikt door de drie moordenaars, en een groene, die als observatiewagen dienst deed en voorheen gebruikt werd in Overijse en Eigenbrakel. Van die laatste wagen slaagt men erin de vluchtroute deels te reconstrueren, dankzij een koppige jeeprijder die de moorddadige bolide in zijn vlucht was nagereden. De wagen reed vanuit Aalst naar Ninove, vandaar naar Leerbeek, Herfelingen en Biérges. Daar raakte de jeeprijder het spoor bijster. Om een uur 's nachts wordt aan het kerkhof in Grimbergen een Golf GTI gevonden, identiek aan de overvalwagen. Het gaat om een wagen die twee uur na de overval werd gestolen op de Kunstlaan in Brussel. De wagen is een dwaalspoor. Gelegd door de Bende van Nijvel?"

Feiten » Aalst

122

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Onderzoekbende, bent u niet zelf deze getuige?

123

Re: Getuigenis Onderzoekbende

JOS wrote:

Nog wat opzoekingswerk. JD TUNING had tot 29 juli 1999 de naam SA EUDAJO, de zetel van de firma was gevestigd:

1. Anderlecht (1983)
2. Brussel (30/12/1988)
3. Braine - le - Chateau (29/04/1999)

Dit wil echter niet zeggen dat de garage niet in braine was de ganse periode, wie weet meer?

Jos, Is er een precies adres bekend in Anderlecht (1983)? Thx.

124

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Opgericht op 1 juli 1983 als SA Eudajo in Anderlecht (Boulevard Pointcarré 32).

125

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Als men SA Eudajo aan elkaar vast plakt (SAEudajo) en er dan op Googled, krijgt men met Google Vertaler aparte dingen te lezen, kijk zelf maar. Overigens suggereer ik hier niets mee, wil alleen maar helpen » translate.google.be

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Weet iemand iets van die jeep die ook de Golf tot in Bierges heeft achtervolgd?

127

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Ja, die Jeep is ook weer zoiets aparts. Welke idioot rijdt er nu achter een stelletje moordenaars aan? En met een Jeep houd je ook niet echt een Golf GTI bij, dus raakte hij het spoor bijster. Blijf het een vreemd verhaal vinden, ook omdat de Bende ergens een Jeep gebruikte om de weg te blokkeren staat me bij.

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Nogmaals een oproep of Ben of iemand anders iets weet over die getuige met zijn jeep die hetzelfde bevestigt als mijn getuige?

129

Re: Getuigenis Onderzoekbende

dim wrote:

opgericht 1 juli 1983 als SA Eudajo in Anderlecht (Boulevard Pointcarré 32)

Ter info: het vuurwapenpatent van Robert Darville vermeldt als adres (van de Patenthouder GMS SA) Rue Otlet 45 in Anderlecht, een paar honderd meter van Poincaré 32. Overigens op Poincaré 30 in Anderlecht was het hoofdkwartier van ECOOVIE: Norman William, Keteleer, Dumoulin en gevolg.

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Mincky wrote:

En met een Jeep houd je ook niet echt een Golf GTI bij, dus raakte hij het spoor bijster.

Dat ligt er aan welk merk. Zo'n traditionele Landrover, die zijn traag en sterk. Maar ik heb in de jaren '80 ook wel eens in zo'n jeep gezeten van het merk Jeep. Die dingen rijden echt als raceauto's. Die trekken op als een Porsche en hebben een wegligging van een Audi A4.