61 (edited by club_le-happy-few 03-07-2010 13:18)

Re: Getuigenis Onderzoekbende

De Staerke's zijn geboren en getogen te Beersel en nadien uitgeweken naar Brussel. Léon was o.a. ook verdachte bij moordzaak  in jaren '70 (of hij effectief hiervoor veroordeelt is kan ik me momenteel niet herinneren), waar slachtoffer werd vastgebonden, gemarteld, ... Doet me ook wat denken aan de moord op de herberg aan het kasteel te Beersel.

In die tijd werkten ze samen met o.a. Fransen. Je moet ook maar eens de oudere misdaden uit jaren 60 en 70 van Léon gaan napluizen. Ik kan hier maar 1 ding uit besluiten. Die gast is niet enkel een crimineel, er zit ook een steekje los in z'n bovenkamer. Dat is ook van toepassing voor Philippe De Staerke denk ik. De andere De Staerke's ben ik niet zo goed van op de hoogte.

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Die JD Tuning in de straat in Bierghes die mijn getuige wist te melden staat op naam van Julie D. Misschien Julien De Staerke? Weet iemand iets over de jeep die de 2de of de 1ste Golf heeft achtervolgt tot in Bierghes? Want dat kan heel goed aansluiten op de getuige die ik ken zijn verklaring van die JD Tuning.

63 (edited by club_le-happy-few 03-07-2010 14:30)

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Julie D. kan iedereen zijn. Half Wallonië noemt Julien of Julie. wink En achternamen die op D. beginnen zijn er ook voldoende. Het kan best zijn dat er in die zaak louche dingen gebeurt zijn, maar De Staerke's en eigendommen zijn twee dingen die volgens mij vloeken.

Gangsters zijn meestal niet goed in geldzaken. Altijd gewoon geweest dat ze hun buit zo snel mogelijk moesten "spenderen", en meestal blijven ze dat ook doen. Wat vaak voor problemen zorgt als ze ouder worden en minder fit zijn. Waarom denk je dat Léon op z'n leeftijd nog home invasion pleegde? Als je 10.000000 op je bankrekening hebt staan doe je dat niet. Voor zover ik weet leven ze allemaal aan de zelfkant van de maatschappij, in buurten waar geen enkele "echte Belg" wil wonen.

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Die JD Tuning moet het huis geweest zijn volgens mij aangezien er daar in Beersel een is naast dat restaurant.

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Weet je zeker dat het toen al een garage was? Zou al toeval moeten zijn dat het nog steeds dezelfde eigenaars zijn?

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Die in Bierghes zijn oprichtingsdatum is 1 juli 1983, die in Beersel weet ik niet. Ik zoek het op en als ik iets vind laat ik het weten.

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Voila, blijkbaar werken de JD Tuning in Beersel en Braine-le-Chateau samen. Aangezien die in Braine-le-Chateau (of in Bierghes want daar woont de eigenaar) sinds 1 juli 83 bestaat. Ze houden blijkbaar van VW en Audi aangezien ze precies heel wat prijzen hebben gewonnen met hun VW's. Als dit al geen duidelijk teken is.

68

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Voila, nu weten we wie eigenaar is, Braine-le-Chateau en Bierghes is dus zelfde bedrijf, van Beersel wordt er wel niet gesproken. Waar precies is de link met Beersel want kan die niet vinden? » www.ejustice.just.fgov.be

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Is er niemand die in Beersel woont en eens wil checken of JD Tuning daar nu nog bestaat?

70

Re: Getuigenis Onderzoekbende

"JD" Tuning staat dus waarschijnlijk niet voor Jeroen Dik maar voor Jullien D.? Hoedanook, Jullien is niet betrokken... Te jong! Als het bedrijf al bestaat van de jaren 80 moet het andere naam en eigenaar gekend hebben. Iemand met relaties in Bierghes of omstreken die dat kan nagaan? Meer info over Jullien (die aantoont dat de man destijds nog een broekie was):

"Suite à son déplacement pour venir encourager Fanny, Dominique Jullien âgé de 27 ans, pilote de rallye confirmé en Belgique (ex-vainqueur de la Ka cup, ..." Bron » users.swing.be