Re: Getuigenis Onderzoekbende

dim wrote:

"JD" Tuning staat dus waarschijnlijk niet voor Jeroen Dik maar voor Jullien D.? Hoedanook, Jullien is niet betrokken... Te jong! Als het bedrijf al bestaat van de jaren 80 moet het andere naam en  eigenaar gekend hebben. Iemand met relaties in Bierghes of omstreken die dat kan nagaan?

Zijn vader misschien? Aangezien het bedrijf is blijven bestaan. Ik denk niet dat je met je spaargeld zo een carroserriebedrijfje gaat kopen dat slecht draait. Ik ben vandaag naar Bierghes gereden en het huis ligt er echt als een krot bij. Het is wel bewoond maar het lijkt alsof er holbewoners in leven met een verroeste mobilhome voor de deur. Kan iemand nagaan wie zijn vader was?

72

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Sowieso raar dat het bedrijf amper winst maakte, en ook een jaar met louter verlies.

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Mincky wrote:

Sowieso raar dat het bedrijf amper winst maakte, en ook een jaar met louter verlies.

De eigenaar van die garage heeft met de overval meegedaan en volgens mij dan als chauffeur. Ze zijn na de overval naar zijn privé-adres gereden en daar gestopt. Duidelijker kan niet. Ook heb je daar heel veel bossen en een steengroeve voor wapens te verbergen. Naar een lijk zou ik niet zoeken want mijn getuige spreekt steeds over 3 verklede mannen in de Golf.

74 (edited by dim 06-07-2010 18:08)

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Ook in verband met de moord op Van Hees, Les Trois Canards, Castiaux, ... werden een garagist (Wauthier in Braine) en een carrossier (een Italiaan) genoemd: misschien een piste?

Dans un rapport sur la champignonière on parle de Jesus et d'une voiture avec un aigle sur le capot - on parle aussi de lieux et cafés qu'elle a fréquenté. Elle connaît l'italien et le boiteux qui roule avec ce type de voiture Le carrossier italien avait une Ford Transam avec un aigle sur le capot. Castiaux faisait faire l'entretien de ses véhicule chez cet italien. Castiaux connaissait bien la patron de l'auberge des Trois Canards. Les docteurs Mailleux et Lombard fréquentent cette auberge. Le patron de l'auberge a été tué - on a parlé à l'époque d'un règlement de comptes. Castiaux faisait aussi entretenir sa voiture au garage de Wauthier Braine où un autre assassinat a été commis.

75

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Onderzoekbende wrote:

Inderdaad, ik begin zelf steeds opnieuw te twijfelen maar de reactie die ik kreeg toen ik het nummer belde was niet normaal en ja ik weet dat als ze banden hebben met de politie dat ze mij makkelijk vinden. Vandaar dat ik het nu beter vond alles openbaar te maken.

Hoe bedoel je, welke reactie was er precies toen je het nummer belde? Hoe kunnen we je geluidsopname ook eens beluisteren?

Re: Getuigenis Onderzoekbende

JOS wrote:

Hoe bedoel je, welke reactie was er precies toen je het nr belde? Hoe kunnen we je geluidsopname ook eens beluisteren?

Ik kreeg meteen de vraag op een redelijk agressieve wijze wie ik was en toen ik daarop niet meteen antwoordde begon de 'oudere' man te schreeuwen of ik doof was en dergelijke. Niet echt iets dat je normaal zou krijgen van antwoord als je bij iemand verkeerd verbonden zou zijn.

77 (edited by club_le-happy-few 06-07-2010 22:56)

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Marginale (zelfverklaarde) garagisten heb je genoeg. En vaak zitten die niet te wachten op klanten. Liefst zo weinig mogelijk pottenkijkers. PS: weten jullie zeker dat die links over die Julien D. gaan? Dit zijn vrij frequente namen in Wallonië.

78

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Volgens mijn info zou nummer 39 nu gewoon een privéhuis zijn. Ook heb ik gehoord dat het gebouw max een vijftal jaar geleden verkocht werd. Door wie aan wie?

79

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Maar de maatschappelijke zetel van JD Tuning staat vanaf 2008 tot op heden op dit adres. Wellicht wordt nr 39 enkel als kantoor en woonhuis gebruikt en niet meer als garage.

80

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Mogelijk, maar daarmee komen we niet verder. De vraag blijft: wie was de eigenaar van deze garage in de jaren 80? Iemand moet daar toch het antwoord op kunnen geven?