Re: Mossad

Was dat toen eigenlijk al algemeen geweten dan?

Re: Mossad

De persoon die het losgeld regelde voor VDB (ik nu niet op zijn naam komen) 'Leon' was joods of had joodse connecties. De bende Haemers weigerde in eerste instantie om met hem samen te werken. Aan heel die ontvoering is een meer dan alleen maar een reukje aan.

Waarom 30 dagen, waarom pas over losgeld beginnen de nadat zijn onschendbaarheid uiteindelijk niet werd opgegeven.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

63

Re: Mossad

Hallo, ik heb mij zojuist geregistreerd, ik ben dus een nieuw lid, maar ik volg wel al een hele poos dagelijks dit forum, ik ben zoals jullie gebeten door "De Bende Van Nijvel", ik heb de laatst uitgekomen boeken (Guy bouten, Michel leurquin & Patricia finné, Hilde Geens) met veel ineresse gelezen, en ik heb al vaak op het punt gestaan mij in te schrijven, nu is het er eindelijk van gekomen. Om terug te komen op dit topic, de persoon die het losgeld regelde was monieur Natan als mijn geheugen goed is.

64

Re: Mossad

En ergens op dit forum staat geschreven dat Isräel (lees Mossad) een losgeld van 63 miljoen betaalde wegens bewezen diensten. Naar welke bewezen diensten hebben we het raden (had Beherman-Demoen geen joodse roots?).

65

Re: Mossad

Ik heb het volgende gevonden op deze site » Daders

En ook de andere zakenpartner van VDB, Jean Natan, zat mee in die Zwitsers-Belgische unie tussen de Banque Pietet, de Caisse Prive en het imperium van Charlie De Pauw. Jean Natan was de man die in 1989 het losgeld voor de ontvoerde Vanden Boeynants ging oppikken in het Zwitserse Genéve, en het daar ergens op straat aan de bende Haemers overhandigde.

Het Brussels parket had toen aan de familie Vanden Boeynants moeten beloven dat het nooit op zoek zou gaan naar de herkomst van dat losgeld. Misschien kan men er in de Banque Pietet wel meer over vertellen. De Caisse Privé speelde ook enthousiast mee in de sjoemelconstructies die de frauderend minister van Staat Paul Vanden Boeynants opzette om zijn vele centen uit de handen van de Belgische fiscus te houden. Jean Cruysmans werd niet voor niks de bankier van VDB genoemd.

Re: Mossad

Drie dagen eerder, op 10 februari 1989, heeft een vriend van hem in Genève een aktetas met daarin 63 miljoen Belgische frank overhandigd. "Het geld werd in eerste instantie betaald door Israëlische relaties", zo onthulde Jean Natan (74) eerder dit jaar in een gesprek met Canvas-journalist Dirk Leestmans. "Ze deden dat in ruil voor diensten die Vanden Boeynants als politicus had verleend aan Israël." (...)

67

Re: Mossad

Dank U Sebastiaan. wink

Re: Mossad

Welkom Galgo, ja Natan dat is hem.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Mossad

Galgo wrote:

Ik heb het volgende gevonden op deze site » Daders

En ook de andere zakenpartner van VDB, Jean Natan, zat mee in die Zwitsers-Belgische unie tussen de Banque Pietet, de Caisse Prive en het imperium van Charlie De Pauw. Jean Natan was de man die in 1989 het losgeld voor de ontvoerde Vanden Boeynants ging oppikken in het Zwitserse Genéve, en het daar ergens op straat aan de bende Haemers overhandigde.

Het Brussels parket had toen aan de familie Vanden Boeynants moeten beloven dat het nooit op zoek zou gaan naar de herkomst van dat losgeld. Misschien kan men er in de Banque Pietet wel meer over vertellen. De Caisse Privé speelde ook enthousiast mee in de sjoemelconstructies die de frauderend minister van Staat Paul Vanden Boeynants opzette om zijn vele centen uit de handen van de Belgische fiscus te houden. Jean Cruysmans werd niet voor niks de bankier van VDB genoemd.

Belangrijk detail: Banque Pictet & Cie (niet Pietet ) zie link met IESA Investissements, Jacques Mot en Unilabs.

70

Re: Mossad

Unilabs & Iesa, zeer interessant: Zwirn (dus ook Cams, Crijns, Van der Elst, Verhoeft, Ullens, ...) maar ook Gherardi Dandolo (P2, Richard Van Wijck, Ordre du Rouvre, ...) Ook: het dossier Dujardin.

Israel all over the place. En we komen via eerdergenoemden wel weer heel dicht bij de Atlas-groep.