11

Re: Theorie van geschiedenis

Zoals ik al zei, ik denk dat de roze balletten méér waren dan een rookgordijn in de Bendedossiers. Maar ik vermoed dat ze niet de hoofdreden waren. Eerder wat komt kijken bij "hoge" deals (wapens, contracten, ...). Libanese call girls, Eurosystems, Cryns & Mirano, Tuna & Montaricourt, ... allemaal parameters die een grond van waarheid bezitten

Nihoul bevindt zich alvast in een spinnenweb van wapenhandelaars allerlei: frantsevitch, juan borges, ... om nog maar over van der elst te zwijgen.

mijn mening, voor wat ze waard is

Re: Theorie van geschiedenis

En zien jullie dan ook een link met Dellaert en Van Hees bv.? Iets lijkt me dat de moorden op Vanden Eynde en Van Hees op een gelijkaardige manier zijn uitgevoerd, al ware het verraders ...

hopend op een souvereine overheid met innovatie!

13

Re: Theorie van geschiedenis

Een aantal elementen uit het dossier Van Hees verwijzen naar de Bende van Nijvel en Operatie Oesling. Een link met de Bende van Nijvel komt duidelijk tevoorschijn wanneer een deel van het dossier verhuisde naar het parket in Nijvel, waar ook het Bende-onderzoek gebeurde, omdat onderzoeksrechter Jean Deprêtre er een verband met een jongerenbende van Nijvel in zag. Op 28 september 1984 verklaarde hoofdverdachte Serge C. tijdens een verhoor: "Alain L. heeft mij verteld dat Christine Van Hees op de hoogte was van een aanval op een kazerne in Oostende of Vielsalm. Het was de bedoeling dat men wapens zou stelen die zouden dienen voor hold-ups. Ik ben ervan overtuigd dat zij om die reden geëxecuteerd is." Bij de aanval op de kaserne zouden "John", "le grand Charles", "Vicious" (skinhead Renaud T.?), "Sophie" (vriendin van "Vicious"?), "le Russe", "Laurence", en "Rocky" betrokken zijn geweest.

Operatie Oesling kwam pas in de media in mei 1984, en niet als hoofdnieuws. In een andere verklaring (17 juni 1985) zei Serge C. dan weer dat ze Christine wouden doen spreken over wat ze te weten was gekomen omdat ze de persoon chanteerde die Alain L. van drugs voorzag en dat ze hierover in een (dag)boek geschreven had. In het dossier Van Hees werden verschillende milicien-paracommando's genoemd, waarmee Christine in contact zou hebben gestaan. Op het einde van 1983 had Christine een jonge para ontmoet (Marc G.) en na school wachtte eens een zwarte 4x4 voor de poort, met een nummerplaat van de Forces belges en Allemagne. (FBA, vermoedelijk ESR) De skinhead "Vicious" was op het moment van de feiten gekaserneerd in Propsteiererwald in Duitsland.

Serge C. was de zoon van een militair en was als milicien in dienst geweest bij de chasseurs ardennais in Vielsalm van 01/09/1983 tot 02/02/1984, toen hij werd ontslaan wegens gebrek aan discipline. Verder was er nog sprake van Joseph B. (12 ligne Spa, fussilés), een beroepsmilitair die op het moment van de feiten in zijn kaserne was, maar waarvan de lederen jas gevonden werd in de champignonkwekerij. Christine zelf had een goeie maand voor haar dood in een brief aan Pascal L. geschreven dat ze een gesprek had opgevangen dat ze beter niet gehoord zou hebben en dat ze wou vertrekken en haar leven veranderen. Ze voegde hieraan toe: "je t’en supplies, ne me demande pas où, ni pourquoi je parts et encore moins pourquoi je ne saurais plus écrire. OK?" Christine had Pascal L. eind 1983 leren kennen op de trein als jonge gedetineerde, waar ze vervolgens mee zou corresponderen.

Pascal L. werd elf keer veroordeeld tussen augustus 1983 en september 1995, voor onder meer gewapende overval, verkrachting van minderjarigen, wapenhandel, geweldpleging en autodiefstal. Tenzij het een homoniem betreft, was Pascal L. degene die in 1984 beweerde dat Adriano Vittorio hem zou hebben toevertrouwd betrokken te zijn geweest bij Bende-aanval in Nijvel. Hoedanook, Pacal L. stond op een lijst met zeven namen van de Staatsveiligheid, gericht aan Bourlet, betreffende de leden van de "mouvance Nihoul-Bouty". Pascal L. zelf beweert Nihoul in die periode te hebben gekend.

Michel Van Hees, de broer van Christine, hoorde eind 1984 van een GP'er (G. Collignon, gesteund door de PRL, later lid van comité R en volgens Michel Forgeot bezoeker van de Dolo) dat het onderzoek evolueerde in de richting van belangrijke, hooggeplaatste personen maar dat het beter was om die mensen met rust te laten. Hij voegde eraan toe dat hij een promotie zou krijgen. Opvallend is dat de marginale Serge C. niemand minder dan Didier de Quévy en Jean-Paul Dumont als advocaat heeft gehad. Volgens Michèle B. die betrokken was bij het onderzoek zou Dumont aan de GP gezegd hebben dat de onderzoekers "sont passés à coté de la montre en or". De vader van Serge C. verklaarde dat zijn zoon hem had verteld dat het een politieke affaire was en dat hij angst had om namen te noemen.

Alain L., "Coco" en "Clochard" zouden bedreigingen hebben ontvangen om niet over de zaak los te laten. Thierry D. verklaarde dat Christine deel uitmaakte van de Bende van 20 en dat het een politieke moord was, uitgevoerd door extreem-rechts. De piste  Michel Nihoul  in dit dossier leidt bovendien naar een ex-lid van het Front de la Jeunesse (Dominique L.), dat aan de basis  lag van de onderzoekspiste naar Alain L. en de punks. Volgens een getuige zou Dominique L. in Paraguay zijn geweest bij een rijke belg van extreem-rechtse stempel. Lamarque was 1m96, had bruine haren en drie tattoos op armen en schouders. Op 16 september 1985 werd hij ondervraagd voor bezit van een alarmpistool, een gasfles en een vervalste perskaart "pour faire PJ". Hij zou zich willen zelfmoorden hebben in 1991.

Sinds 1979-1980 zou hij een SIMCA 1301 met een arend op de motorkap hebben gehad, wat doet denken aan de verdachte auto die genoemd werd in het dossier Van Hees. Ook Nihoul zelf is verbonden aan de dossiers rond de Bende van Nijvel en de Roze Balletten, omwille van zijn relatie met een aantal protagonisten. Zijn vriendin Marlène De Cockere kocht in april 1983 een Mitsubishi Celeste met een arend op de motorkap. Mirano-bezoeker Ertrijckx ("Astérix"), de vermoorde lijfwacht van Plastic Bertrand die het over de Bende van Nijvel had gehad en een zekere rijkswachter Dani (Madani Bouhouche), kwam ook ter sprake gezien ook hij een wagen (Pontiac type Firebird) met arendmotief bezat.

Volgens een anonieme getuigenis op het forum Tueries du Brabant zou er gezocht moeten worden richting "Les Gémeaux", bezocht door Plastic Bertrand en waarvan de uitbater Jean-Paul W. was (toekomstige schoonzoon van de toenmalige burgemeester van Oudergem Paul Delforge), en waar op zondag orgiën met minderjarigen zouden plaats gehad hebben. Kluger, een vriend van Jean-Paul W. en producent van Plastic Bertrand en Rocco Di Quinto (zie Jean-Paul Raemaekers?), is gerelateerd met een studio in de Avenue Molière in Ukkel waar Bernard Weinstein (zaak Dutroux) gewerkt heeft en waarvan gezegd wordt dat er pedofiele films werden gedraaid.

Re: Theorie van geschiedenis

Indrukwekkend!

Servo per Amikeco

Re: Theorie van geschiedenis

Absoluut indrukwekkend. Was als dit allemaal bovenkwam het einde van België daar.

hopend op een souvereine overheid met innovatie!

Re: Theorie van geschiedenis

geschiedenis wrote:

hoewel ik vind dat er niet meer geinvesteerd zou mogen worden in het onderzoek,het mag toch niet uikomen

Zolang de feiten niet verjaard zijn (en dat is zoals het er nu naar uitziet, zonder wetswijzigingen, 2015) is het ondenkbaar, al was het maar uit respect voor de slachtoffers en hun nabestaanden, dat er niet meer zou geïnvesteerd worden in het onderzoek, hoe uitzichtloos de zaken er vandaag ook mogen uitzien. Ik ben het met je eens dat de ware toedracht van de feiten nooit mocht/mag uitkomen, gezien de betrokkenheid van bepaalde hooggeplaatsten. Het onderzoek is, zeker in het begin, gemanipuleerd en gesaboteerd. Waarschijnlijk zal de volledige waarheid nooit meer aan het licht komen, maar het is belangrijk voor de publieke opinie dat er nog steeds actief speurwerk naar de daders wordt verricht.

Overigens, we zullen de ware toedracht van de feiten misschien nooit kennen, maar over bepaalde personen kunnen we met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stellen dat zij bij de Bende betrokken waren, hetzij als uitvoerder, hetzij als opdrachtgever of tussenpersoon, hoewel het niet zwart op wit bewezen kan worden. Met name individuen zoals Bouhouche, Mendez, Bultot, P. De Staerke, Vanden Boeynants, P. Haemers,...

Dat de Bende geen groepje "ordinaire" bandieten waren, is duidelijk. De verhouding tussen het gebruikte geweld en de geringe buit is alles behalve evenredig. De meest waarschijnlijke uitleg voor hun drieste terreur, ligt in de destabilisering van de staat door terrorisme, waarbij het streven naar een sterkere, meer autoritaire staat, centraal staat. Anno jaren 80 was het communisme volgens sommigen (oa Vanden Boeynants, De Bonvoisin,...) een bedreiging voor onze maatschappij, net zoals de toenemende islamisering dit in onze huidige maatschappij is volgens sommigen. Nadat de regering Tindemans de contracten voor de plaatsing van kruisraketten op Belgische bodem (tegen een eventuele Sovjetdreiging) heeft ondertekend, heeft de Bende nooit meer toegeslagen. De Rijkswacht en politie werd beter uitgerust (kogelwerende vesten, collectieve wapens, snelle interventiewagens,...).

Dit terrorisme werd gefinancierd via de illegale circuits, voornamelijk wapen-, drug- en vrouwenhandel. Alles wijst naar het maffieuze milieu uit het Brusselse (Club Mirano, Jonathan,...). Lastige getuigen die teveel wisten of personen die de organisatie niet meer van nut waren, werden zorgvuldig uit de weg geruimd. Hier denk ik onder andere aan de taxichauffeur Angelou, het echtpaar Fourez-Dewit, Vanden Eynde... maar ook bv. Haemers, Mendez...

Ik hoop dat ooit nog iemand praat, want er lopen er sowieso nog rond die de ware toedracht van de feiten kennen, daar ben ik zeker van

Re: Theorie van geschiedenis

geschiedenis wrote:

de staat was al fout genoeg

Men mag ook niet veralgemenen natuurlijk he, dat er bepaalde figuren in de hogere kringen van de maatschappij (ministers, magistraten, Rijkwachtofficieren, staatsveilgheid ed...) een vuile rol hebben gespeeld in allerhande dossiers, staat buiten kijf, doch dit wil niet zeggen dat iedereen die bij de staat betrokken was, sowieso "fout" was. De meesten waren wel integer en wilden zoals iedereen dat de daders gevat werden.

18 (edited by geschiedenis 01-02-2012 19:42)

Re: Theorie van geschiedenis

Hopen dat we klaarheid krijgen zeker en vast, maar of het nog op de gerechtelijke weg kan? Ik vraag me trouwens af dat er geen soorten daders waren, die voor de overvallen en het vluchten maar ook voor de afrekeningen (Vanden Eynde, ...). Nog even terug te komen op mijn eerdere vraag: is Van Hees een bendemoord? Of is dat te kort door de bocht?

hopend op een souvereine overheid met innovatie!

19

Re: Theorie van geschiedenis

Mr Roxy wrote:

Men mag ook niet veralgemenen natuurlijk he, dat er bepaalde figuren in de hogere kringen van de maatschappij (ministers, magistraten, Rijkwachtofficieren, staatsveilgheid ed...) een vuile rol hebben gespeeld in allerhande dossiers, staat buiten kijf, doch dit wil niet zeggen dat iedereen die bij de staat betrokken was, sowieso "fout" was. De meesten waren wel integer en wilden zoals iedereen dat de daders gevat werden.

Mr Roxy, je moet maar eens de politieke strekking opzoeken van de (zogezegd zijdelings betrokken) politiekers uit die tijd! De dag van vandaag zitten hun opvolgers met hun kont op het deksel van de stinkpot.

Re: Theorie van geschiedenis

geschiedenis wrote:

nog even terug te komen op mijn eerdere vraag,is Van Hees een bendemoord?,of is dat te kort door de bocht?

Ik denk persoonlijk niet dat Van Hees een bendemoord betreft. Als je de verklaringen van X1 voor waar neemt, dan heeft zij minstens 70 meisjes weten vermoord worden, waaronder (zegt ze zelf) Christine Van Hees in de champignonkwekerij in oudergem. Omdat ze niet meer bruikbaar waren voor de organisatie. Allemaal het werk van een pedofielennetwerk, waarvan Nihoul en consoorten deel uitmaakten. Vermoedelijk ook Dutroux. Als de bende van Nijvel hierbij betrokken zou zijn geweest, dan zouden ze niet 28 doden, maar misschien wel meer dan 100 moorden op hun geweten hebben.

Misschien waren de opdrachtgevers van de Bende van Nijvel wel op één of andere manier betrokken = hetzelfde perverte publiek als dat van de sexfuiven ed, doch de uitvoerders van de benderaids waren eerder militairen of paramilitairen dewelke op alles knalden wat bewoog, terwijl de moordenaar van Van Hees eerder een perverte psychopaat, een sadist, was. iemand type Marc Dutroux... Vanden Eynde is ook gefolterd, maar wel met kogels in het hoofd afgemaakt. toch een verschil met Van Hees dewelke verkracht, gewurgd en levend verbrand werd. Ik heb de Bende nooit weten verkrachten