Re: Huiszoekingen 2012

Mohammed Asmaoui zou de link kunnen zijn tussen de bende Bouhouche en de Borains. Hij zou bevriend geweest zijn met Amory en met Vittorio.

22

Re: Huiszoekingen 2012

Platgelopen onderzoekspistes opnieuw gaan opharken kan niet tot resultaten leiden. Je krijgt alleen maar een welles-nietes spel, niet alleen met de verdachten maar ook nog eens  met de vorige onderzoekers. Het doek is aan het vallen en met deze huiszoekingsoperatie hopen de spelers op een staande ovatie van het publiek.

Re: Huiszoekingen 2012

Je bent wel erg zuur, Leo. Of Vos al dan niet achter de huiszoekingen staat, doet er weinig toe. Het stond al vast dat hij via de achterdeur zou vertrekken zodra hij zijn werk had overgedragen.

In het strafprocesrecht zijn huiszoekingen behoorlijk beschermd, ik neem aan ook in België. Dat wil zeggen dat er echt een nieuw en verdacht feit is onderzocht. Iedereen is natuurlijk benieuwd wat nou de grondslag precies was voor deze actie.

Echter zonder aanhoudingen lijkt dit toch meer op een belastingcontrole. Het enige dat echt voor een doorbraak kan zorgen is DNA. Dan kan je zeggen dat iemand ergens was.

24

Re: Huiszoekingen 2012

Noorderling, ik deel je mening. een huiszoeking is geen sinecure en dan 21 huiszoekingen! Ben benieuwd wat de onderliggende reden is om dit toe te staan. Daar moet toestemming voor gegeven worden van de zijde van de opsporingsautoriteiten.

Alleen wat kan er 27 jaar na dato bij een huiszoeking naar boven komen? Borden die zijn meegenomen, kogelvrije vesten of de twee riot guns. Ik hoop het maar dat is te mooi om te geloven. Overigens weet iemand welke hypothese Eddy Vos heeft? Is daar iets van naar buiten gekomen? Ik heb dit al eerder gevraagd maar ik weet niet of in België daar geruchten over circuleren. Bekend is de veronderstelling dat de leider van de Bende van Nijvel neergeschoten zou zijn maar daar is - voor zover bekend- geen greintje bewijs voor.

Re: Huiszoekingen 2012

Vos is volgens mij niet veel verder gekomen dan wij hier op het forum. In interviews heeft hij zo nu en dan wat laten vallen. Zoals Franse criminelen die in het Brusselse actief waren. Als ik Vos' theorie zou moeten samenvatten, dan gaat hij uit van criminelen in '82 en '83. Bij 1985 loopt ie vast. Ook heeft hij geen idee, of althans geen aanwijzingen dat de overvallen in 82 en 83 in opdracht werden uitgevoerd.

Dit is mijn interpretatie.

26

Re: Huiszoekingen 2012

Als het bevelschrift het toeliet, hebben ze misschien inderdaad 21 DNA stalen erbij. Maar ja, in dit dossier kan je dat tegen bitter weinig vergelijken, natuurlijk.

27

Re: Huiszoekingen 2012

Jongens, we dienen te beseffen dat geen enkele onderzoekrechter de naam waardig zijn handtekening zal zetten onder 21 bevelen tot huiszoeking zonder dat daar gegronde redenen toe zijn. Ze gaan echt niet op koffieklets hoor, weet je trouwens wat zo een operatie kost?

Bovendien lees ik dat er voorwerpen in beslag genomen zijn, dus is er wel degelijk iets van aan. Voor euforie is het na bijna 30 jaar veel te laat, maar geef de CBW nu eens een kans, als de definitieve resultaten bekend zijn kunnen we oordelen

Re: Huiszoekingen 2012

Volgens de RTBF, huiszoekinhen bij Albert Raes en Christian Smets!

Re: Huiszoekingen 2012

Het ziet er nu stilaan toch naar uit dat ze het deksel aan het lichten zijn en serieus in de pot aan het roeren zijn. Zou Deprêtre ook bezoek hebben gekregen en zijn dossier Pinon hebben moeten afgeven dat hij jarenlang in zijn kluis heeft bewaard?

30

Re: Huiszoekingen 2012

Nee, zuur ben ik niet. Maar om de liefde Gods, wat gaat men vinden bij Raes en Smets? Twee beroepsmensen die het klappen van de zweep kennen. En bij de 19 anderen? Voorwerpen in beslag genomen? Kan van alles zijn dat niets ter zake doet!

Misschien een oprisping van de nieuwe Minister van Justitie om van dit vervelend "dossiertje" af te raken. Ik ben niet op de hoogte van de te voeren procedures bij een huiszoeking maar veronderstel dat er per huiszoeking toch minstens drie man aanwezig is als onderzoeker. Vermenigvuldig dit met 21 en er vertrok 63 man met 21 voertuigen, ja?

Eddy Vos zat in een kamertje van 2x2 om zijn onderzoek te doen. Voor mij is dit volksverlakkerij. Amen.