Re: Theorie van noorderling

noorderling wrote:

Met alle respect voor Geronimo, maar waarom heeft iedereen het over training enzo? Als je mij als leek een wapen geeft, en uitlegt hoe ik moet laden en herladen, dan kan ik ook mensen neermaaien op de parking van een supermarkt. Ik heb wel eens het idee dat dit zwaar wordt overdreven.

Dag Noorderling, dat ik hier op ging reageren wist je wel he. wink

Moet je voor een stuk gelijk geven als je met een wapen begint te zwaaien in alle richtingen, en je moet niet kijken naar 1 of meerdere mensenlevens. Mijn opinie zijn ze niet zo zwaar getraind als menig forummer denkt, maar ze hadden wel een enorme koelbloedigheid. Als je zo cool blijft terwijl er kogels in jou richting vliegen dan moet je deze koelbloedigheid ergens getraind hebben, of je moet een enorme haat hebben tegenover de personen die voor je staan.

Denk aan de columbine school waar 2 sjarels zodanig gepest werden dat ze op het einde van het schooljaar de leerlingen gaan afmaken. Cool blijven leer je niet op 1-2-3. Recent werden ik en mijn collega onder vuur genomen door een bende waardoor ik op de snelweg een U-turn heb gedaan, deze U-turn werd eerder nooit uitgevoerd bij onze diensten. Het heeft niet alleen mijn leven maar ook dat van mijn collega gered. Het enige wat ik moest doen was kalm blijven en reageren, wat ik ook heb gedaan. De wagen had 17 inslagen, en de dag erna zat ik al weer in de wagen.

noorderling wrote:

Overigens helemaal leek, ben ik niet. Tijdens mijn militaire dienstplicht werd ik vrij eenvoudig schutter 1e klas (met de uzi). Hiervoor was geen echte training nodig. Beetje vaste hand en richtingsgevoel was al voldoende. De moeilijkste oefening waren bewegende doelen op 100 meter. Ook een keer kregen we een soort practical shooting. We moesten voorwaarts lopen door een veld, en her en der kwamen doelen omhoog op pak en beet 25-40 meter afstand. Mijn score was 100% zonder dit ooit getraind te hebben.

Sorry, maar hier kan ik je geen gelijk in geven. Zoals Mincky zegt is de uzi niet zo'n precisiewapen. Als je mag strooien, als je de target maar 1 keer moet raken, als je er 30 mag naast vuren, als je wapen niet hapert (out of battery, faillure to feed, double feed, stove-pipe), als je cool blijft. Te veel alsen die erop wijzen dat dit crapuul wel degelijk ergens een training heeft genoten. Doe regelmatig is mee aan wedstrijden en ben zelf instructeur voor verschillende wapens, maar een 100% krijgt niemand van mij (ben zelf geen 100% waard). big_smile

Vuren op een schijf is één, maar vuren op een bewegend doel is net dat ietsje meer. Wie ook goed overweg kan op bewegende doelen zijn de jagers waar hier op dit forum niet zo heel veel word over gezegd. Dus noorderling, als jij 100 % kreeg na je eerste les, dan zal dit wel niet zo'n elite-eenheid zijn geweest. big_smile Schoenmaker blijf bij je leest. wink Blijf zo wel verder doen, want ik lees jou theorie heel graag.

Re: Theorie van noorderling

geronimo wrote:

Recent werden ik en mijn collega onder vuur genomen door een bende waardoor ik op de snelweg een U turn heb gedaan, deze U turn werd eerder nooit uitgevoerd bij onze diensten.  Het heeft niet alleen mijn leven maar ook dat van mijn collega gered.  Het enige wat ik moest doen was kalm blijven en reageren, wat ik ook heb gedaan. De wagen had 17 inslagen, en de dag erna zat ik al weer in de wagen.

Amaj, het moet niet gekker worden. Is de realiteit het forum aan het inhalen? Dit lijkt me een goede reden voor een bevordering.

33

Re: Theorie van noorderling

Kijk boys, wanneer gaan jullie nu eens eenvoudig de ledenlijst van het schiereiland in Erembodegem eens bekijken? Het is maar een opstekertje tussen de dwalingen.

Geronimo, waarom log jij niet in als Fantast?

Re: Theorie van noorderling

legia wrote:

Geronimo, waarom log jij niet in als Fantast?

» www.gva.be

Dag Legia, Fantast? En wat bedoel je met het schiereiland in Erembodegem? Er was daar ooit een schietstand, maar een schiereiland heb ik er nog niet gezien.

Re: Theorie van noorderling

Jezus wat een verhaal! En wat een moed om gelijk door te gaan met werken. Respect.

Re: Theorie van noorderling

Geronimo, straf gast, daar doe ik mijn hoed voor af. Er zijn weinig mensen die in zo'n situatie het hoofd koel kunnen houden (bekijk de geschiedenis maar). En meester blijven over de situatie. Dit is toch wel de dood in de ogen kijken. Straf en sterk. Met jou wil ik wel naar de oorlog gaan. smile

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Theorie van noorderling

Respect Geronimo, de jongens van het waardetransport zijn altijd zowat buitenbeentjes geweest in de bewakingssector. Proficiat met de prestatie!

Servo per Amikeco

Re: Theorie van noorderling

Legia, het is eenvoudig om snel kritiek te leveren op iets waar je niets van kent. Als je inzicht in dat "schiereiland" even scherp is als je waarnemeningsvermogen ten opzichte van Geronimo dan ben ik niet onder de indruk.

Servo per Amikeco

39

Re: Theorie van noorderling

Professionele reactie die je uitvoerde Geronimo. De aanvaller in verwarring brengen. Gedurfd!

Re: Theorie van noorderling

Is al iets langer dan een jaar geleden, en het was ook niet de bedoeling om het bekend te maken. Als je het verhaal hoort is het ongelooflijk, maar als je het zelf meemaakt is het dat des te meer. Zelf de verkeerseenheid van de federale politie kon niet begrijpen dat ik dit deed zonder ook maar één ongeluk in de achterhoede te veroorzaken. Er komt een deel geluk ook bij kijken hoor. Neem het legia wel niet kwalijk, verhaal lijkt ongeloofwaardig.