1 (edited by dim 17-06-2010 12:09)

Wie vooral interessant is: Ronald Rossignol!

Beschreven als advocaat, wapenhandelaar, zoon van een hoge piet in de sociale diensten van het Belgische leger, vaste klant in de Cercle des Nations, nauwelijks vervolgd door het gerecht, ... Beheerder van North Europe Insurance & Reinsurance (met De Pauw Charlie en Vastapane Aldo als aandeelhouders en verbonden aan de bank Crédit Communal et Financier, zelf verbonden met de Banque Copine: Finné, weet u wel).

In relatie met Jacques Van Camp, die belangrijke sommen zou hebben aan Rossignol (Bron: De Tijd, 27/02/1997, De Witte René, Rapport Godbille). Zakenpartner van Claude Dubois. Stichter van Rossair Jet (failliet in 1983) waarin een vliegtuig betrokken zou zijn bij drugs- en wapenhandel (Bron: De Tijd, 20/06/1997, De Witte René en Selleslagh Dirk). Link met Bouhouche en Buslik (zie rapport Godbille):

Les activités de M. Rossignol ont suscité mon intérêt dans la mesure où elles mettaient en exergue un rôle fondamental qui était celui de l'évacuation de sommes d'argent, de valeurs ou de personnes par des avions taxi qui atterrissaient dans des petits aéroports. Cela m'a permis d'établir un lien avec la découverte de certains noms liés à la gestion de certaines sociétés d'aviation. Je pense notamment à M. Buslik Jean-François.

J'ai constaté - j'en parlerai tout à l'heure plus amplement - que certains aéroports provinciaux étaient gérés par des personnes qui quand même étaient fort proches du milieu des trafiquants d'armes. Ce n'est peut-être pas un hasard que M. Bouhouche Madani disposait d'une Jeep 4×4 blanche de marque Mercedes, immatriculée, depuis le 16 novembre 1983, au nom d'une société d'aviation.

Bron: Audition de Godbille Jean-François, 25-2-1997, 37-38

Is daar een foto van dim? Plus wat meer info?

3

Dat betekent dus dat Rossignol leidt naar zowel Van Camp (die zelf verbonden kan worden aan Van den Eynde) als, meer onrechtstreeks, aan Finné. Verder is er het verhaal van de wapenhandel en dan is Dekaise niet ver weg.

Ronald Rossignol moet zeker Jacques Monsieur gekend hebben.

T.R.C. sprl
Andere benaming: Occidental Airlines
BTW 425.418.838
HR Oostende 53.833
Oprichting: 13/01/1984 voor notaris Guy Nasseaux, 1410 Waterloo
Oprichters:

  1. Joël Leclercq, boekhouder, wonend rue Jean Volders 168, te 1420 Braine l'Alleud

  2. Mady Visse, secretaresse, echtgenote van J. Leclercq, wonend op zelfde adres

  3. Luc Pieterhons, carrosseriebouwer, wonend rue Wayez 143, te 1420 Braine l’Alleud

Zetel bij oprichting: Rue Jean Volders 168, 1420 Braine-l'Alleud
Oorspronkelijke benaming: T.R.C. sprl (HR Nijvel 50.091)
Maatschappelijk kapitaal: 250.000 BEF

Verplaatsing zetel op 13/10/1988: Rue Sainte-Anne 6, 1420 Braine-l'Alleud
Kapitaalsverhoging op 05/05/1990: van 250.000 naar 750.000 BEF
Verplaatsing zetel op 20/10/1990: Avenue Wellington 31, 1420 Braine-l'Alleud

Wijzigingen op 14/06/1995:

  1. Ontslag verleend aan Joël Leclercq als zaakvoerder

  2. Benoeming van Martine Hissette tot zaakvoerder, wonend Waterkasteellaan 7, te 8421 De Haan

  3. Verplaatsing zetel: Luchthaven Oostende, bureau 229, bus 32, 8400 Oostende

Info handelsrechtbank:
Op het adres: Rue Wayez 143 te 1420 Braine-l'Alleud: firma R.T.C.B sa
Begindatum 28/06/1984 ; ondernemingsnr: 426.452.877
Admin; délégué: Luc Pieterhons

Firma met zelfde ondernemingsnr 426.452.877 : 'CAR-VET' sprl

Mincky wrote:

Is daar een foto van dim? Plus wat meer info?

Ik heb laatst ergens een foto van hem gezien op het net doch zal moeten zoeken deze terug te vinden. Info via handelsrechtbank:

NV, R Properties met ondernemingsnr 415.828.607 met maatschappellijke zetel te 1000 Brussel, Louizalaan 391. R. Rossignol: Rue du Bois Paris 29 te 1380 Lasne

Ohain en Plancenoit zijn deelgemeenten van Lasne. Buurgemeenten van Lasne zijn Braine-l'Alleud, Waterloo, La Hulpe, Rixensart, Ottignies-Louvain-la-Neuve.

Uit het weekblad Pourquoi Pas van 25 januari 1984:

http://i63.servimg.com/u/f63/09/03/15/13/img50810.jpg

8

Rossignol, nog zo'n klinkende naam in de Bende-dossiers en verbonden aan Claude Dubois, bezat de grootste hangar op de luchthaven van Oostende, naast de controletoren, en genoot er van de gunsten van Paul Waterlot, één van de hoofdverantwoordelijken van de luchthaven. Rossignol zou zich hebben toegelegd op illegale wapenhandel, voornamelijk met Afrika, maar bleef hierbij uit de greep van justitie. Samen met de Aalstenaar Ronald de Smet en met Jacky Lemaire behoorde hij tot de beheerders van vliegtuigmaatschappijtjes die het werk opknapten voor grote vissen als Viktor Bout.

De Belgische  piloot Ronald de Smet, Bout's rechterhand, richtte tussen 1995 en 1997 in Oostende luchtvaartbedrijfjes op waarvan Bout gebruik maakte, tot het parket van Brugge zich begon te moeien en de Smet naar de Verenigde Arabische Emiraten vluchtte, waar hij van Sharjah een draaischijf maakte voor Bouts luchttrafiek naar Afrika, Pakistan en Afghanistan. De Smet was ook eigenaar van Westbound in Gibraltar die aandeelhouder was van Bout's Centrafrican Airlines. Ook Rossignol was van 1995 tot 1998 als beheerder van Occidental Aviation Services (soms Occidental Airlines genoemd), samen met Brian Martin, gebaseerd op de luchthaven van Oostende. Vanaf 1996 leverde hij wapens aan Soedan, Kigali, de RUF in Sierra Leone via Gambia en Liberia, de congolese rebellen via Oeganda en Rwanda, enz.

Wat Soedan betreft vertrok een leeg vliegtuig uit Oostende dat vervolgens wapens ophaalde in Slovakije die offcieel bedoeld waren voor Tsjaad, waarna het vliegtuig terugkeerde met vis uit het Victoriameer. Een ander bedrijf op dezelfde luchthaven die betrokken was in wapenhandel heette Trans Aviation Network Group. In juli 1997 werd een onderzoek door het parket van Brugge gestart na het onderscheppen van militair materiaal bedoeld voor Burundi door Oostendse douaniers. Er was ook sprake van een cargo van bijna 40 ton aan militair materiaal afkomstig van een surplus van het Nederlandse leger en bestemd voor Angola in mei 1998, in een door Occidental Airlines gecharterde Avistar Airlines Boeing 707 geregistreerd in Cyprus (5B-DAZ).

Hetzelfde vliegtuig vloog in december 1998 en februari 1999 vanuit Oostende met een lading wapens van het Slovaakse bedrijf Hermes naar Soedan ondanks het EU-embargo. In 1999 zorgde Occidental Airlines samen met het Londense Sky Air Cargo van Syed Naqui voor het overvliegen van 400 ton militair materiaal bestemd voor Congo van Bratislava naar Sierra Leone aan de hand van een aantal Boeing-vluchten. Bij het transport naar Congo zouden vliegtuigen van de Congolese Planet Air en New Goma Air gebruikt zijn. Rossignol was ook betrokken bij transport van wapens van het Roemeense bedrijf Romtehnica, gelanceerd vanuit de Otopeni-luchthaven nabij Boekarest.

Ook het in Oostende aanwezige Britse Air Charter Service (ACS) en Trans Balkan Cargo Service, gebaseerd in Amsterdam, werden gekoppeld aan de activiteiten van Rossignol, net als de naam van André Braet die al in de jaren '70 betrokken was met illegale leveringen aan Zuid-Afrika. In 2000 vestigde Rossignol een in Equatoriaal Guinea gesticht vliegtuigmaatschappijtje in de luchthaven van Charleroi. In januari 2001 hernam hij zijn activiteiten als beheerder van Red Rock, nabij de luchthaven van Charleroi. In 2002 zou Rossignol zich in Bratislava gevestigd hebben en vanuit Kenia transporten organiseren met een Boeing 727.

In de zomer van 2007 werd hij ondervraagd door de gerechtelijke politie van Charleroi in verband met de frauduleuze verkoop van vliegtuigtickets naar Kinshasa door Red Rock. De joods-russische maffia zou sterk betrokken zijn bij de hogervernoemde opzet, waarbij ondermeer Shimon Naor vernoemd wordt. "Atlas", toujours et siempre.

De luchthaven van Oostende was vroeger bekend voor haar louche wapentrafieken » users.skynet.be

dim, over die vliegtuigen die met vis uit het Victoriameer terugkeerden bestaat de documentaire; "Darwin's Nightmare" van Hubert Sauper die ook de documentaire "Kisangani Diary" heeft gemaakt » myspace.com

Mij interesseert in dit dossier deze Ronald Rossignol al lange tijd mateloos. Gevallen advocaat, had veel geld nodig, maar is ook een voelbare link tussen Braine l'Alleud, Oostende en Aalst, leende zelf hier en daar wat geld aan mensen, en toen hij zelf in de problemen kwam moest dat geld uiteraard gerecupereerd worden. Hij zal daar wel zijn personeel voor gehad hebben. Zo kom ik ook tot mijn centrale motief voor de misdaden: wapenhandel. Neem daar het 'onder druk zetten' van schuldenaars bij (Van Camp, Dekaise, Vanden Eynde), en we krijgen een bijzonder interessante piste.