131

Re: Apostolos Papadopoulos

Wie er nog op de BC II sprak die dag:

28 april 1997: de heer Sack, Luitenant-kolonel van de rijkswacht (Dendermonde); de heer Van Rie, Eerstaanwezend commissaris eerste klasse van de gerechtelijke politie (Aalst), Voorzitter van het Directiecomité van de APSD; de heer Collewaert, Adjudant van de rijkswacht (St.-Niklaas); de heer Troch, Voorzitter van het Vast Comité P, gewezen onderzoeksrechter (Termonde).

Darty, denk je dat ik zomaar dingen post?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

132

Re: Apostolos Papadopoulos

Dat denk ik als laatste, maar ik zou graag het transcript van het interview dat de Tweede Bendecommissie op 28 april 1997 met Sack heeft gehouden willen zien.

133

Re: Apostolos Papadopoulos

Als ik het tegenkom zal ik een link plaatsen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

134

Re: Apostolos Papadopoulos

Moet er nog eens uitgeklaard worden wie Apostolos en wie Sotirios was, eventueel met foto's? En met geboortedata? Staat hier ergens maar een echte bevestiging is er nooit echt geweest, denk ik.

135

Re: Apostolos Papadopoulos

Dank u!

136

Re: Apostolos Papadopoulos

Volgens mij - maar ik kan me vergissen - staat daarover niets in het verslag van de Tweede Bendecommissie. Het enige dat ik heb gevonden dat verwijst naar Papadopoulos is:

"Die man waar hij die valies heeft ondergebracht, Sautirius Papadopoulos, zegt dat die valies volgens hem tussen de 20 en de 30 kilogram woog". (*)

(*) Verhoor van Van Rie, Sack en Collewaert, 29-04-1997, 27.

Bron: Verslag Tweede Bendecommissie | Bijlage 5 (pag. 110)

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

137

Re: Apostolos Papadopoulos

Het gaat over het verhoor een dag eerder. Ik zal het wel terug vinden. Het wordt ook in Het Laatste Nieuws vermeld in april '86 trouwens en in een verhoor van zijn broer in december '86 staan enkele details over die arrestatie.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

138

Re: Apostolos Papadopoulos

Ben wrote:

Volgens mij - maar ik kan me vergissen - staat daarover niets in het verslag van de Tweede Bendecommissie.

Dat kan Ben, de datum dat ik het gepost heb was ik bij iemand die aanwezig was op die vergaderingen komt uit die documenten.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

139

Re: Apostolos Papadopoulos

Ik ben gewoon benieuwd naar die notulen. Wat heeft opsporingsambtenaar Sack verklaard als je die notulen mag geloven en hoe verhoudt de verklaring van Sack zich met de verklaring van André Rogge - "Apostolos Papadopoulos was in de dagen na Aalst voortvluchtig" -, die hij in commissie met opsporingsambtenaar Daniel Cirlande zou hebben afgelegd? Ik denk dat het niks is, maar zou het wel graag willen weten.

140

Re: Apostolos Papadopoulos

Ben wrote:

Volgens mij - maar ik kan me vergissen - staat daarover niets in het verslag van de Tweede Bendecommissie. Het enige dat ik heb gevonden dat verwijst naar Papadopoulos is:

"Die man waar hij die valies heeft ondergebracht, Sautirius Papadopoulos, zegt dat die valies volgens hem tussen de 20 en de 30 kilogram woog". (*)

(*) Verhoor van Van Rie, Sack en Collewaert, 29-04-1997, 27.

Bron: Verslag Tweede Bendecommissie | Bijlage 5 (pag. 110)

Bovenstaande gaat niet over Apostolos Papadopoulos, dit terzijde.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.