111

Re: Michel Nihoul

Het lukt mij niet hier bepaalde dingen op het forum te krijgen, ik heb dan maar assistentie gevraagd. Hopelijk lukt dat. Ik hoop dat jullie mij niet compleet zot gaan verklaren maar achten jullie het mogelijk dat Nihoul voor de Stasi werkte? Shoot Kees BK Vermeulen. Ik zal je strafvermindering geven aangezien ik het uitgelokt heb.

Niet van je boot vallen he Tru Dat.

Re: Michel Nihoul

Tru Dat wrote:

Coconut je hebt volledig gelijk. Laat je niet ontmoedigen door enkele ongelovige Thomassen die dat soort onmensen goed praten. Nihoul was krapuul van het ergste soort. En de reden waarom hij in een erbarmelijk huisje woonde was niet geld maar wel omdat verhuurders hem geen villa wilden verhuren omdat zijn reputatie gekend was. Iedereen kan acteren maar Nihoul was een geboren acteur leugenaar oplichter dief met een a typisch seksueel gedrag. Hoeveel mensenlevens heeft hij verwoest, we zullen het nooit echt weten maar het zijn er duizenden. Doe zo voort Coconut jij bent op goede weg.

Inderdaad. Goed verwoord. Er zijn hier op deze site enkele ongelovige Thomassen die dat soort onmensen goed praten. Misschien waren ze ook aanwezig op de Hilton-vergadering ?

113

Re: Michel Nihoul

coconut wrote:

Het lukt mij niet hier bepaalde dingen op het forum te krijgen, ik heb dan maar assistentie gevraagd. Hopelijk lukt dat. Ik hoop dat jullie mij niet compleet zot gaan verklaren maar achten jullie het mogelijk dat Nihoul voor de Stasi werkte? Shoot Kees BK Vermeulen. Ik zal je strafvermindering geven aangezien ik het uitgelokt heb.

Niet van je boot vallen he Tru Dat.

Zou me verbazen, Nihoul was niet betrouwbaar genoeg lijkt me en absoluut geen ideologie, buiten zijn eigen portemonnaie. Compleet onbetrouwbaar type, daar kan een veiligheidsdienst niets mee.

Trouwens, by the way, de commentaren over ongelovige Thomassen, allemaal wel leuk en zo maar ik zie niemand op dit forum Nihoul goedpraten. Hij zal voor altijd een oplichter zijn, voor iedereen, voor altijd. Maar het gaat hier over de Bende en bewijsmateriaal dat overeind blijft in een rechtbank, niet over buikgevoel.

En Scaramouche ... is dat nu echt nodig van die zinnen "misschien waren ze ook aanwezig in de Hilton?" Heel volwassen. Pracht bijdrage. Proficiat.

114

Re: Michel Nihoul

‘Beelden van koning Albert II met minderjarig meisje’: Michel Nihoul, relict van het oude corrupte België, is niet meer

De jury achtte hem op het proces-Dutroux met zeven stemmen tegen vijf mee schuldig aan kinderontvoering, maar het hof ging daar tegenin. Michel Nihoul, een stukje juridisch enigma uit de jaren 90, die vaak pochte met zijn connecties, is op 78-jarige leeftijd overleden.

Oplichter. Vrouwengek. Volkomen onbetrouwbaar. Het waren de vaakst voorkomende adjectieven in het moraliteitsverslag, de biografie die voor aanvang van elk assisenproces over elke verdachte wordt opgesteld. Opvallend: in het geval van Nihoul waren dit de bewoordingen van de drie kinderen uit zijn eerste huwelijk.

Nadat hij ergens eind jaren 60 een bar had geopend in Spa en zijn toenmalige echtgenote een paar handtekeningen had laten zetten waar ze dat beter niet had gedaan, had hij haar en de kinderen met de schulden laten zitten. Ze zouden hem nooit meer te zien krijgen. Tot die dag in 1996 de bijna karikaturale mugshot van een soort doorzopen maffioso zijn weg naar de tv-schermen vindt.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

115

Re: Michel Nihoul

Beste Kees BK. Om voor de Stasi te werken heb je absoluut geen ideologie nodig en nog minder een geweten. En betrouwbaar moet je ook niet zijn, anders zouden er geen dubbelspionnen bestaan.

Je kon bijvoorbeeld voor de Stasi werken door de kinderen van X, Y of Z te ontvoeren. Niets beter of vlugger om mensen te destabiliseren dan dit via hun kinderen te doen. En dan die kinderen wijsmaken dat hun ouders geen losgeld willen betalen waardoor je de kinderen op hun beurt gedestabiliseerd hebt.

Ik hou er alleszins rekening mee dat het mogelijk is dat hij voor de Stasi werkte. Toch fijn niet als je je hobby met je werk kan combineren. Toch al blij dat niemand mij zot verklaard heeft.

116

Re: Michel Nihoul

Wat betreft de vermeende vergadering van Nihoul met verschillende ministers

Ik heb in mijn vorige posts nader verklaard waarom volgens mij de veelgehoorde uitspraken i.v.m. een bijeenkomst in het Hilton (veel) verder gaan dan wat op basis van het beschikbare materiaal (die ene passage in de samenvatting van verschillende verhoren) kan worden besloten. Zo heeft X2 mevrouw Bouhouche niet genoemd als één van de aanwezigheden bij de vermeende vergadering. Ook heeft ze verklaard zelf niet aanwezig te zijn geweest.

Wat het (vermeende) gebrek aan ontkenning betreft moet er toch een en ander worden opgemerkt. Ten eerste is niet geweten of de aanwezigen het bestaan van de bijeenkomst ooit hebben ontkend. Voor hetzelfde geld is dit wel degelijk gebeurd maar weten we dat gewoon niet. Ten tweede is het misschien ook nooit uitdrukkelijk gevraagd. De bewering over de vermeende vergadering wijkt namelijk op een cruciaal punt af van een “roddel” in een PV over kindermisbruik. Het eerste is namelijk hoegenaamd geen misdrijf. Het kan dan wel verdacht overkomen, het samenzitten met Nihoul is vooralsnog niet strafrechtelijk gesanctioneerd. Dat men de genaamde personen dus niet stante pede uit bed licht is begrijpelijk. Wanneer iemand wordt beschuldigd van een misdrijf, en al helemaal kindermisbruik, ligt dat uiteraard anders. Ten derde kan een afwezigheid van een ontkenning te verklaren zijn vanuit een instelling als “I am not even going to diginify that with an answer”. Ten vierde is uit de afwezigheid van een ontkenning een bevestiging afleiden een redelijk grote denkfout. Ten vijfde zijn de heren (of minstens de meeste) reeds enkele jaren dood. Wat het geven van “whereabouts” betreft, bij afwezigheid van een duidelijk datum is dat uiteraard onmogelijk.

Over Nihoul

Dat hij verschillende mensen binnen de PSC en CEPIC kende, alsook mensen met een PSC-stempel, neem ik aan. Hij hielp onder andere bij de organisatie van verkiezingscampagnes en kon de hulp inroepen van minstens één PSC-magistraat.

Het is mij vooralsnog niet duidelijk hoe ver deze invloed reikte. Ik geloof ook niet dat deze bijzonder hoog reikte. De man is namelijk wel degelijk verschillende malen veroordeeld en was dus hoegenaamd niet “immuun”. Dat hij zelf uitspraken doet over de lengte van zijn arm is uiteraard te begrijpen als je weet dat hij een oplichter is. Als de mensen geloven dat je een lange arm hebt, kun je daar wel wat voordeel mee doen. Mensen met echt veel macht moeten hier doorgaans echter niet over pochen en blijven in de schaduw.

Zijn latere levensomstandigheden zijn volgens mij ook wat ze zijn. Hoe door en door slecht je ook bent, als je geld hebt kun je huren wat je wilt. Desnoods gebruik je een tussenpersoon. Als het netwerk en de macht van Nihoul werkelijk zo groot zouden zijn geweest zou hij volgens mij heus wel iets luxueus hebben gehad en hoogstwaarschijnlijk zelfs verkast zijn naar het buitenland.

117

Re: Michel Nihoul

Wat de lange arm van Nihoul betreft : Een PSC minister , Joseph Michel , haalde hem ooit uit de nor . Ik ben spijtig genoeg de data hierover kwijt . Een jury verklaarde hem 7 tegen 5 schuldig  ! Nee zei de rechter , hij is  niet schuldig ! Toch merkwaardige tussenkomsten in het voordeel van een armoedig oplichtertje van het derde knoopsgat , vind je niet ?

118

Re: Michel Nihoul

Een veroordeling en de gerechtskosten... Natuurlijk is in een armtierig appartementje een tafeltje, vier stoelen en een kookfornuis niet vatbaar voor beslag door een Gerechtsdeurwaarder.

LEO wrote:

Wat de lange arm van Nihoul betreft : Een PSC minister , Joseph Michel , haalde hem ooit uit de nor . Ik ben spijtig genoeg de data hierover kwijt . Een jury verklaarde hem 7 tegen 5 schuldig  ! Nee zei de rechter , hij is  niet schuldig ! Toch merkwaardige tussenkomsten in het voordeel van een armoedig oplichtertje van het derde knoopsgat , vind je niet ?

Was in 1978 dat Joseph Michel, toen minister van Nationale Opvoeding, zich veroorloofde tussen te komen om Nihoul uit de gevangenis van Sint Gillis te halen.

119

Re: Michel Nihoul

De macht en bescherming van Nihoul was enkel afhankelijk van het misbruik dat hij kon maken door info die hij had en kon misbruiken door te dreigen het openbaar te maken. Nihoul had geen vrienden enkel kennissen die hem liever niet zagen en als hij gedronken had was het een echt varken.

120

Re: Michel Nihoul

LEO wrote:

Wat de lange arm van Nihoul betreft : Een PSC minister , Joseph Michel , haalde hem ooit uit de nor . Ik ben spijtig genoeg de data hierover kwijt . Een jury verklaarde hem 7 tegen 5 schuldig  ! Nee zei de rechter , hij is  niet schuldig ! Toch merkwaardige tussenkomsten in het voordeel van een armoedig oplichtertje van het derde knoopsgat , vind je niet ?

De tussenkomst van minister Joseph Michel (PSC en CEPIC) is inderdaad merkwaardig te noemen. Wel moet worden gezegd dat Nihoul eerst een schrijven richtte aan de toenmalige minister van Justitie Van Elslande (CVP). Deze antwoordde niet op zijn vraag. Pas daarna heeft Joseph Michel (op eigen initiatief ?) een brief geschreven aan het hoofd van de dienst individuele gevallen van het Ministerie van Justitie. Deze ging echter niet op het verzoek in. Daarna schreef Michel een nieuwe brief aan een andere ambtenaar van het Ministerie van Justitie, die de aanvraag wel inwilligde. Het verhaal is onder andere hier te lezen: https://bendevannijvel.com/andere/mich … netwerk/2/. U moet weten dat dergelijke tussenkomsten in individuele dossiers niet zo uitzonderlijk waren als ze vandaag zouden zijn. Het fijne van het hele verhaal blijft echter een groot vraagteken.

Wat het proces Dutroux betreft. De jury stemde inderdaad 7 tegen 5 om Nihoul schuldig te verklaren aan mededaderschap voor de ontvoering van Laetitia Delhez. In een dergelijk geval was het wettelijk gezien aan de 3 beroepsrechters om zich aan te sluiten bij schuldig of onschuldig. Schijnbaar waren zij ervan overtuigd dat er onvoldoende bewijs was om Nihoul schuldig te verklaren en schaarden ze zich alle drie aan de kant van onschuldig. Ik ken het dossier zelf niet zo goed maar ik geloof dat het materiële bewijsmateriaal inderdaad niet overweldigend was. Vervolgens moest de jury opnieuw oordelen over de vraag of Nihoul dan schuldig was aan medeplichtigheid. De jury zelf sprak Nihoul dan vrij voor medeplichtigheid (zonder tussenkomst van de beroepsrechters).