Re: Michel Nihoul

» www.companyweb.be

Lees goed de drie namen die er onder staan en dan dit » www.nieuwsblad.be

Lees ook het woord Boedapest, wat loopt er daar? De Donau. Verbind A met B en C en trek zelf conclusie's voor ik weer te horen krijg dat ik zwaar uit de bocht ga.

Dit zijn vragen die het OM in de rechtbank stelde:

Het Openbaar Ministerie had ook bemerkingen bij de eigenzinnige levenswandel van de beklaagde: "Bij een huiszoeking in zijn kantoor werd bitter weinig gevonden. Hij moet ergens een ander kantoor hebben dan zijn officiële kantoor in Geraardsbergen. Waarom vertoeft hij regelmatig in Luxemburg? Waarom heeft hij bovendien een Luxemburgse nummerplaat?''

Van een rechtbank verwachten wij toch antwoorden, of niet? Geen speurders beschikbaar? Geen speurders die linken leggen met Nihoul? Geen speurders die linken leggen met Oost Europa en handel in? Ik verzeker u dat ze nochtans het juiste materiaal in handen hadden. Zelfs in Aalst. En geen journalist die er aan begonnen is.

Ik kan hier nog een tijdje verder gaan ... misschien moet ik Witse inschakelen. Het gaat hier om miljoenen hé ... Ik durf de link met Dutroux niet leggen. De rechtbank heeft beslist dat er geen netwerk bestond. Geen complot. Punt uit.

Op verschillende locaties zouden vergaderingen zijn belegd om onder andere de levering van de drugs te bespreken. Dat zou het geval geweest zijn in zijn advocatenkantoor in Geraardsbergen, in het hotel Holiday Inn in Gent en zelfs in het gerechtsgebouw van Antwerpen. Meer nog, de advocaat zou in het Antwerpse gerechtsgebouw drugs in ontvangst genomen hebben.

Bron » www.standaard.be

Dju toch, geen Hilton in Antwerpen.

Re: Michel Nihoul

Om Nihoul zijn connectie met Léon-François Deferm nog wat meer te beschrijven. Lees vooral het deel van de Audi!

Re: Michel Nihoul

Dit is volgens mij het verband Bende van Nijvel en zaak Dutroux » Nieuws

De uitspraak van Nihoul ivm (politieke) partijen is ook hier van toepassing: "Ik werd betaald door de partijen om onderlinge transacties te doen (...). Zo gaat dat, dat loopt via chantage."

Re: Michel Nihoul

Klopt!

PS: dit artikel staat achter een betaalmuur, maar had het vandaag al eens aangehaald.

85

Re: Michel Nihoul

Bedankt aan Scaramouche voor de nauwkeurige instructies met de vindplaats. Heb het document gelezen. Het gaat blijkbaar niet om een PV maar om de samenvatting van een PV van een verhoor. Het echte PV is dus niet beschikbaar (wat uiteraard normaal is)? Derhalve hebben wij het raden naar de daadwerkelijke inhoud en formuleringen.

De bewuste passage luidt als volgt:

X2 rencontre aussi la femme de Bouhouche au Hilton lors d’une réunion entre Gol - Moureaux Philippe - Martens Wilfried, VDB, De Clerck Willy - Nihoul Jean-Michel - Delvoye et Karel.

X2 n’a pas participé à la réunion - elle attendait au bar.

Wat kunnen we hieruit afleiden (als de inhoud van de passage waar is)?

  1. X2 is mevrouw Bouhouche tegengekomen in het Hilton hotel

  2. Dit was na een vergadering tussen de genoemde personen (incl. politici en Nihoul, maar niet mevrouw Bouhouche)

  3. X2 was niet aanwezig bij die vergadering, zij stond aan de bar

Hoe sommigen op basis van die passage stellig kunnen beweren dat verschillende ministers "zijn gezien" in het gezelschap van Nihoul en Bouhouche (man of vrouw) is mij een raadsel. Dat is een interpretatie van de passage waarbij veel zaken worden toegevoegd die er hoegenaamd niet instaan.

De passage roept wel enkele vragen op, niet in het minst hoe X2 de aanwezigen kende van de vergadering tussen de genoemde personen als zij zelf niet aanwezig was bij die vergadering.

Na het lezen van de bovenstaande passage, het feit dat deze beweringen door niemand worden bevestigd, het feit dat het toch wel een redelijk wild (daarom niet per se onwaar) verhaal is, sluit ik mij aan bij de non-believers.

Uiteraard zou mijn mening kunnen veranderen als het echte PV boven water komt, al blijft het moeilijk te geloven dat zulke personen in een luxehotel vergaderen met een sjacheraar als Nihoul. Dat zijn nu eens typisch zaken waar je tussenpersonen voor gebruikt.

Re: Michel Nihoul

Beste Poseur, de rest van het dossier is ook te vinden. En de passage die jij hierboven bespreekt is daar slechts een heel klein stukje uit. X2 was de minnares van één van de magistraten, naam bekend en Scaramouche heeft ten minste de initialen vermeld. Klopt het dat zij de minnares was of was het een stukje toneel? Geen idee. In ieder geval de rijkswacht was op de hoogte.

X2 heeft haar getuigenis gedaan op aanraden van een collega. Dezelfde X2 geraakt jaren later nog eens in de pers als secretaresse van de baas van de eenheidspolitie. Ik heb er hierboven ergens over gepost en de vraag gesteld Payback time. Dat Nihoul in het gezelschap vertoefde van een aantal ministers, daar zijn honderden getuigenissen van.

Ik kan je hier op 2 minuten niet uitleggen wat je allemaal zou moeten weten om een beter zicht op de zaak te krijgen. We hebben hier één man op het forum die de X-getuigenissen beter kent dan ik mijn voornaam bij wijze van spreken. Ikzelf heb het geluk gehad zeer intensief met die man te kunnen mailen. Hij leest mee en fluit mij terug als ik iets zeg dat niet correct is. Een hele geruststelling voor mij. De kenners van in de beginjaren zijn nog weinig aanwezig op het forum maar ze zijn er nog. Achter de schermen van dit forum is er nog heel veel overleg. Iedereen is het er over eens dat er zo veel mogelijk naar buiten moet komen. Maar tussen droom en daad zijn er een aantal wettelijke bezwaren. Helaas. En niet alleen dat is een probleem, helaas moet er nog steeds rekening gehouden worden met de veiligheid van sommige mensen.

Ik blijf herhalen, er zijn nog heel wat mensen die met de zaak bezig zijn. Ikzelf heb een bloedhekel aan dit gedoe, maar het kan niet anders. Het enige wat ik hier doe is zo veel mogelijk naar buiten brengen en heel vaak is dat met hulp van ...

Ik ben hier dus niet om te zeggen "kijk eens wat ik ondertussen allemaal weet". Ik probeer gewoon een soort spreekbuis te zijn.
Maar natuurlijk heb ik ook een eigen mening. En euh ... iedereen hier is van nul begonnen. De bende van Nijvel is ondertussen de minnaar geworden die ik niet wou hebben. Maar ook een bron van blijvende vriendschap.

Vorige week een slachtoffer horen zeggen: dankzij de Bende ben ik een beter mens geworden. Ik werd heel stil van zoveel positiviteit. En neen, de info van mij komt niet van een slachtoffer. Die hebben zwijgplicht en houden zich daaraan. Godsgeklaagd, maar ook de waarheid. 35 jaar zwijgen ...

Dit is het werkdocument van de cel neufchateau (opgesteld door BOB'er Vergnon) » archive.org

Tik bijvoorbeeld eens het woord Bultot in in de zoekfunctie. Dan kunnen jullie lezen dat in 92 Bultot samen met Nihoul en Pépé te zien waren in de Cocobeach. Vandaar zijn se samen naar café théatre I Comme Icare gegaan waar een zangwedstrijd was voor meisjes tss 8 en 15 jaar. Nihoul ging er naar de loge van de meisjes, hij bleek de organisator te zijn. Niets aan de hand natuurlijk.

Een ander voorbeeld ... Vanderelst » archive.org

Laat  mij weten als jullie er genoeg van krijgen.

Parmi les derniers à l'avoir vu vivant, Nihoul ne croit pas au suicide!

Si elle paraît privilégier le suicide, l'enquête sur le décès par balle(s), le 16 mai, à Zellik, de Pierre Paul - dit Pépé - De Rycke n'est pas bouclée et encore moins au bout de ses surprises. C'est si vrai que Marie-Claire, qui fut pendant plus de cinq ans l'ex-compagne de Pépé, était entendue hier après midi par la Crime comme le sera sans doute Michel Nihoul.

Nihoul dont nous découvrons qu'il est l'un des derniers à avoir vu Pépé De Rycke vivant, au Coco Beach, un bar à filles à Laeken, quatre heures au plus avant le suicide!

Re: Michel Nihoul

coconut wrote:

Dit is volgens mij het verband Bende van Nijvel en zaak Dutroux » Nieuws

De uitspraak van Nihoul ivm (politieke) partijen is ook hier van toepassing: "Ik werd betaald door de partijen om onderlinge transacties te doen (...). Zo gaat dat, dat loopt via chantage."

Het is inderdaad heel merkwaardig dat er hier inderdaad een eventueel verband te vinden is tussen de Bende van Nijvel en de zaak Dutroux. Het is de ex-BOB-er uit de Ardennen Jean-Pierre Adam die het over die Michel Piro had in dat TV-interview (zie hieronder).

» YouTube

88

Re: Michel Nihoul

Poseur wrote:

Na het lezen van de bovenstaande passage, het feit dat deze beweringen door niemand worden bevestigd, het feit dat het toch wel een redelijk wild (daarom niet per se onwaar) verhaal is, sluit ik mij aan bij de non-believers.

Uiteraard zou mijn mening kunnen veranderen als het echte PV boven water komt, al blijft het moeilijk te geloven dat zulke personen in een luxehotel vergaderen met een sjacheraar als Nihoul. Dat zijn nu eens typisch zaken waar je tussenpersonen voor gebruikt.

Ik denk dat je met die laatste zin dichter bij de waarheid zit dan je zelf lijkt aan te willen nemen. Nihoul als tussenpersoon, dus. Daar heb je zelfs geen getuigen à la X2 voor nodig.

89

Re: Michel Nihoul

Geachte Coconut, u mag doorgaan zoveel u wilt wat mij betreft, daar dient een forum voor. Mijn aandacht was louter getrokken door het verhaal i.v.m. Nihoul, mevr Bouhouche en de hoogwaardigheidsbekleders in het Hilton. Na de (beschikbare) bron hiervoor nagetrokken te hebben, heb ik mijn conclusies i.v.m. die bewering getrokken.

Indien u mij wilt overtuigen van het feit dat Nihoul in het gezelschap vertoefde van verschillende ministers, haal dan aub die getuigenissen aan. Ik zal de bron daarvan bekijken en voor mezelf uitmaken wat ik ervan vind.

In die context ontgaat de relevantie van de kroegentocht van Nihoul en Bultot mij volledig. Als u louter wilt illustreren dat Nihoul en Bultot geen koorknapen waren dan kan ik u geruststellen, daar was ik ook niet van overtuigd.

Re: Michel Nihoul

Ik sluit me daar volledig bij aan.

En beste coconut, een minnaar is vaak een slechte raadgever. En 1.000 maal diep respect voor de diep menselijke barmhartigheid van RUF die je corrigeert, ik wou dat er zo veel meer mensen waren. Die verdienen een medaille, maar dat bewijst allemaal niets, behalve dat er mensen zijn met een groot hart voor natuur en andere mensen.

En nog iets, simpelweg, waar ik van de believers geen antwoord over verwacht zoals over de Notaris X zaak, maar toch. Nihoul is zonder twijfel een fraudeur, oplichter, sjoemelaar, sjacheraar, veroordeelde drughandelaar, die door de aard van zijn activiteiten op plaatsen kwam waar de gewone brave burger niet komt. Dat lijkt me een evidentie. De grot van de Heilige Maria in Edegem zal nooit door zijn bezoek vereerd geweest zijn. Hij geeft het zelf toe dat hij niet naar de hemel zal gaan.

Maar kijk naar wat je zelf kan vast stellen. De man woonde na zijn veroordeling in een appartementje in Zeebrugge. Geen luxe appartement met zicht op zee, integendeel, maar zelfs één waar ik zelf niet eens gratis zou willen wonen, noch door de locatie noch door het pand zelf. De man met de grote geheimen die België zou kunnen doen barsten, de fonsen-verwerver van politieke partijen die alle duistere machten kent, het grote brein achter alles ... Dus ja, niet eens een goede oplichter. Want die had na 20 jaar oplichterij wel in Malaga, Benidorm, Florida of waar ook ter wereld gezeten. Maar niet in een uitgeleefd appartementje zonder lift in een zielig stuk wijk in Zeebrugge tussen de oude vismijn en de kustweg. Ik moet lachen als je dan suggererende krantenkoppen leest van het type "Nihoul slijt zijn oude dag aan zee" als zou het een privilege en in rijkdom zijn, zeker als je dan weet waar hij woonde. Het enige wat zijn woonplaats gemeen heeft met een luxe leven aan zee is de reuk van de viswinkels op die locatie een straat verder als de wind verkeerd staat. Er zijn er andere die wel in een tropisch land als een god leven.

Oplichter in verschillende vormen, ja, de rest is tot nader order niet bewezen. En ik wil zoals Poseur ten alle tijden mijn mening herzien als ik kennis zou krijgen van onweerlegbaar bewijs. Zelfs als ongeletterde indiaan smile (Zo noemde iemand me recentelijk heb ik daarstraks vernomen op een ander forum betreffende dit thema, smile grappig)