1 (edited by Walter Baeyens 27-05-2012 10:12)

Topic: Dossier Atlas

In mijn boek 'Crapule de Luxe' ga ik graven in de achtergronden en de connecties die in het Atlas rapport worden gemeld. Volgens mij zit er veel meer achter de Cools-moord dan de simpele miskleunen in het cabinet van Vanderbiest.

Eén connectie is alvast de Iran Contra affaire, een tweede is de goud- en diamant traffieken uit het Kirschen dossier (met de onvermijdelijke joodse links) en een derde is de Operatie 'Hammer'. 'Hammer / Stillpoint' (en andere, gestart in de 80s) was een economische oorlog tegen de USSR via het kelderen van de Roebel door middel van speculatie, goudverkopen en koersmanipulaties. Concreet worden in het rapport twee bedrijven genoemd: New Republic/USA (Ameritrust), een Title 18 USCA section 6 bedrijf (eigendom van US govt) , CIA-front.

En het Belgische M&S International, dat werd gebruikt voor Roebel/goud transacties door o.a. New Republic (Gesellschaft, Oostenrijk). Hoofdrolspeler in de New Republic operatie is Lee Wanta, die vele namen in het Atlas rapport herkent, maar ontkent dat Monsieur Félix betrokken was bij Hammer/Stillpoint. (Zwijgplicht?) Heeft de 'Nebula' die in het Atlas Rapport wordt beschreven in de jaren 80 meegewerkt aan de ondergang van de Russische economie? Indien 'ja' zou dit de voorkeurbehandeling van Monsieur Félix in politieke en diplomatieke kringen kunnen verklaren. Of heeft het netwerk van Monsieur Félix op slinkse wijze gebruik gemaakt van de gelegenheid die zich aanbood? Of beide?

Ook in Rusland zelf kon de operatie rekenen op steun van bepaalde kringen. Tenslotte was het de vodka-president (en Clinton-vriend) Boris Yeltsin die de ganse Russische inboedel heeft uitverkocht, inclusief een deel van de goudvoorraad (Yeltsin-gate). Dat men daarbij de diensten van de Russische Maffia inschakelde, is logisch. Kijk naar de voorkeursbehandeling van onder andere Mogilevich.

Bij de Roebel-manipulaties werd gebruik gemaakt (volgens Wanta) van de beruchte PROMIS software. Het PROMIS verhaal vult ondertussen op zich al enkele boekdelen. In deze Russian Connection/PROMIS zou een link naar Rob. B. te vinden kunnen zijn. Gezien zowel Iran-Contra, de goud-diamant traffieken (Kirschen) als de Ops Hammer/Stillpoint e.a. ook via België verliepen, kan men dan een verband ook met de Bende van Nijvel uitsluiten? Links tussen Atlas en Bende van Nijvel zijn er alvast.

2

Re: Dossier Atlas

Er zit naar alle waarschijnlijkheid een Atlas-achtige organisatie achter de bende Haemers. De contouren ervan zijn zichtbaar in Michel Vander Elst en de (Mossadpion?) dr. Szombat. Anderzijds bestond er ook een WNP/PIO/EIM/SDRA 8-structuur, die o.a. via de lijnen over Cruysmans/VdB/CEPIC en Maurice Lammers bij Haemers uitkomt.

Het blijft echter onduidelijk in hoeverre deze twee structuren elkaar overlapten en wat hun gemeenschappelijke doorsnede was (een subclub van de Cercle de Nations bv.?).

Indien Haemers een Bende-pion was, werd hij dan gestuurd door de maffieuze Atlas-structuur of door de geopolitieke Atlantische zijde? Beiden stonden natuurlijk met elkaar in verband (zie o.a. wapenhandelnetwerken via Rossignol en consoorten) maar iemand moet toch ergens een soort eindverantwoordelijkheid gehad hebben voor de Bende van Nijvel. Wat was het doel: politieke terreur of maffieuze afrekeningen? Beide? En bij welke van de twee structuren sloot Ciolini juist aan? bij de Atlas-nebuleuse (volgens Louvigny werkte Ciolini voor de Mossad) of bij de Atlantische-kant (gezien zijn rol in P2 en Gladio)? wie lijfde de Haemers-boys in? Cruysmans/Dumont of Ciolini?

Maar ik ben het met Walter eens, Iran-Contra, Kirschen, ... hadden meerdere belanghebbers.

Re: Dossier Atlas

Walter Baeyens wrote:

Gezien zowel Iran-Contra, de goud-diamant traffieken (Kirschen) als de Ops Hammer/Stillpoint e.a. ook via België verliepen, kan men dan een verband ook met de Bende van Nijvel uitsluiten? Links tussen Atlas en Bende van Nijvel zijn er alvast.


Beste Walter, er is een link tussen de Bende van Nijvel en de Kirschen-affaire, zij het een indirecte link (of zou het directer zijn dan wij vermoeden?).

https://lh3.googleusercontent.com/-D55UTabGWZU/T0pIzy7hw6I/AAAAAAAACko/_-NVHm8ElmI/s777/LC%252027-1-1986.JPG

4

Re: Dossier Atlas

Interessante link: Bende van Nijvel > Beersel > Jurion > Beelen > Kirschen > Diamant > Atlas

Re: Dossier Atlas

dim, Boemerang. Bedankt voor de inputs. Ik hoop in de komende dagen de tijd te vinden om hier dieper op in te gaan! Voor wat betreft links Bende van Nijvel-ATLAS denk ik ook aan Juan Borges (Mendez moord) en mogelijk aan ORF. Ciolini is onlangs opgedoken in een financieel schandaal in Italië (zie ook Berlusconi), dit plaatst hem m.i. ook in de context van de financiële/monetaire manipulaties (zie Atlas) in de 80s-90s.

6 (edited by Merovinger 02-08-2012 23:41)

Re: Dossier Atlas

Weet er iemand of er nog documenten zijn rond dit Atlas dossier? Ik kan mij niet voorstellen dat enkel het gekende rapport bestaat er moet toch meer zijn.

Walter, heeft u in het kader van uw boek de betrokken agenten gesproken die het Atlas-rapport hebben opgesteld?

7 (edited by Walter Baeyens 02-09-2012 18:53)

Re: Dossier Atlas

Er bestaat een interessante link Bonvoisin-Compagnie Générale des Eaux (Atlas Rapport).

CGE heet tegenwoordig Vivendi en maakt zich dik in de media- en entertainment wereld. Zie ook CANAL + (= zie Atlas Rapport). Gelieerd aan Edgar Bron-f-man (alkoholsmokkel in de 20s, Seagram whisky, World Jewish Congres, B'Nai'Rith, link Meyer Lansky, aangetrouwd Banque Lambert-BBL-, Drexel Burnham Lambert, beursmanipulaties, insider trading, junk bonds, overnames bv. MGM /Pathé, ...). Delen van Vivendi nu overgenomen door (Atlas Rapport >) General Electric (nu ook 6de mediaconcern in USA, bezit bv. CNBC)

Bron » www.guardian.co.uk

Compagnie Générale des Eaux was een kliënt van ORF.

Re: Dossier Atlas

Vraag om info: als men de naam LE HODAY uit het Atlas Rapport vervangt door LE HODEY, doet dit dan bij iemand een licht opgaan? Bedankt.

9

Re: Dossier Atlas

Le Hodey van La Libre Belgique misschien? Stonden dicht bij het vorstenhuis.

Re: Dossier Atlas

Ja, mogelijk, maar past niet echt in het rijtje. Zegt dit jullie iets?

» gw1.geneanet.org