Re: Opgravingen Haacht

Ok, thx Ben! Had het al gelezen, maar de naam was niet blijven hangen.

42 (edited by Michiel 13-07-2012 09:12)

Re: Opgravingen Haacht

Waarom verbaast dit me niet? Zijn dit dan toch de "laatste" stuiptrekkingen van het gerecht om nog wat te vinden binnen de tijd?

LEO wrote:

Misschien ligt de eigenaar van het terrein dwars ?

Met een gerechtelijk bevel heeft hij weinig kans dunkt me.

43 (edited by Biggus Dickus 19-07-2012 14:34)

Re: Opgravingen Haacht

Ik ben gisteren een blik gaan werpen op de locatie (is helemaal niet in Tildonk zoals sommige bronnen vermelden, maar in Haacht zelf), en moet zeggen dat er niet veel te zien was. Een dranghekken en wat platgereden groen was zowat het enige dat herinnerde aan de graafwerken. Van bewaking was geen sprake.

Het hekken bevindt zich zoals Ben terecht opmerkte op het kruispunt even voorbij het met rood omcirkelde (leegstaande) huis, dat trouwens niet tot het terrein behoort. De vijvers links zijn visvijvers.

Ik had de indruk dat de buurtbewoners eerder gelaten reageerden op de graafwerken. Enkele hebben inderdaad bevestigd dat er in de jaren '80 druïden waren die er een moestuintje op nahielden, dat ze gewapend bewerkten. Moeten met agressief ongedierte te kampen hebben gehad.

44 (edited by the end 16-07-2012 17:28)

Re: Opgravingen Haacht

Boemerang wrote:

Aangezien ze op zoek zijn naar het lichaam van een dader en naar de vermiste wapens  gaat het ook over 1985. Ik zou de overval op Dekaise nou niet bepaald als impulsief classificeren en andere daden uit het begin trouwens ook niet echt. Hopen dat ze nu dan echt eens wat vinden (behalve archeologische zaken smile).

Beste Boemerang, je hebt gelijk impulsief is niet de goede uitdrukking, eerder nonchalant of zo. Zie de overval op Dekaise het heeft een haar gescheeld of ze waren gepakt. ivm het lijk dat ze zoeken dacht ik aan de Dekaise de kans dat er daar een gewonde of dode gevallen is bij de overvallers is niet ondenkbaar zie schietpartij met rijkswacht en de getuigen over een gewonde. Maar je hebt gelijk ze zoeken waarschijnlijk de reus is Haacht. Ik denk niet dat ze hem daar gaan vinden.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Opgravingen Haacht

Ik ben gisteren nog eens ter plaatse geweest. De graafwerken vinden helemaal niet plaats op het terrein met de grote vijver. De vijver waar gegraven werd is amper zichtbaar op de luchtfoto (rechts beneden), en is meer een modderpoel dan een vijver. En het gebied is helemaal niet zo uitgestrekt als vooropgesteld. Er bevinden zich op het terrein geen gebouwen.

Volgens de buurtbewoners huisden er in de tachtiger jaren inderdaad rare kwieten, 'Brusseleirs' die 'onder de grond' leefden. Herman W: never heard of.

Re: Opgravingen Haacht

dim wrote:

Misschien vinden ze weer een merovinger?

Ja, mijn broer lol

Re: Opgravingen Haacht

De aanleiding van deze actie was blijkbaar een tip in het kader van een moordonderzoek. Benieuwd wie deze heeft gegeven. Heel raar dat ze de werken hebben stilgelegd en uitgesteld met een maand. Het kan inderdaad om een technische reden zijn maar wat ook kan is dat de tipgever zich niet aan de afspraken heeft gehouden en niet meer in het land was bij de opstart van de werken en de speurders niet er plaatse kon wijzen op een preciezere locatie is en dat hij pas binnen begin augustus terug in België is (RB of CA?)

Re: Opgravingen Haacht

Boemerang wrote:

En daarom issie nu eruit gebonjourd en richt men zich op extreem-rechts, en eventuele samenhang met De Staerke (naar ik begrijp eveneens een taboe-spoor ten tijde van Eddy).

Boemerang, uit wat maak je op dat De Staerke een taboe-spoor was voor Vos? Ik kan mij niet direct een interview van Vos voor de geest halen waar hij dit zou gezegd hebben.

49 (edited by Boemerang 03-08-2012 02:20)

Re: Opgravingen Haacht

Mero, dat maak ik op uit een oud bericht van mevrouw "Minimouse" op het Tueries-forum. Daarnaast wordt vaker gesteld dat Dendermonde/Troch het onderzoek kwijtraakte aan Charleroi vanwege hun werk op het spoor De Staerke, vanaf dat het onderzoek in Charleroi kwam werd het spoor De Staerke verwaarloosd (zo schrijft o.a. ook Bouten).

Het is voor de hand liggend dat aan het vertrek van Vos (en Raynal) een interne strubbeling ten grondslag ligt. Mogelijk vonden De Valkeneer en Martine Michel genoeg redenen zodat het juist het WNP-spoor  in eventuele combinatie met het De Staerke-spoor was dat opnieuw grondig uitgeplozen moest worden, waarop Vos liet weten daar geen trek in te hebben (omdat hij alles al onderzocht zou hebben).

50

Re: Opgravingen Haacht

Merovinger wrote:

De aanleiding van deze actie was blijkbaar een tip in het kader van een moordonderzoek. Benieuwd wie deze heeft gegeven.

Heb je een bron van deze informatie?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube