91

Re: Lezingen

Op de lezing van Guy Bouten vroeg - als ik mij niet vergis - Stijn Connicks of er geen enkele politieker was dat hem in dit dossier wil vastbijten? Die vraag stel ik mij al 30 jaar.

92

Re: Lezingen

Via Twitter heb ik reeds vier (!) maal de vraag gesteld aan Koen Geens waarom Guy Bouten's boek geen aandacht krijgt én waarom justitie niets doet. Alle vier mijn tweets zijn reeds verdwenen. Ik vraag me ook af waarom er echt niemand er zich eens in vastbijt. Die vraag werd inderdaad gesteld op de lezing.

93

Re: Lezingen

kenza en Hapkin, in het interview op Actua Tv van maandag 16/3/2015 citeerde Bouten de ex-vrouw van Bougerol. Die ex-vrouw zou Bouten in een gesprek toevertrouwd hebben dat Bougerol haar ooit vertelde dat hij genoeg liggen had om het koninkrijk te vernietigen.

Heb dat trouwens ook al gelezen in zijn 2e of 3e boek. Het koningshuis is er rechtstreeks bij betrokken en de meerderheid in België is nog altijd koningsgezind. En de macht van de monarchie is nog altijd wijd verspreid.

Om maar een voorbeeld te geven. De 'kritische' en zeer gelauwerde cineast Stijn Coninx is in 1993 door Albert II tot de adel verheven en is sindsdien baron. Dat biedt meteen een heel andere kijk op zijn aanwezigheid en verwondering.

94

Re: Lezingen

Inderdaad, Bouten vermeldde dit ook tijdens zijn lezing. Ik vraag me af of de film van Stijn Coninx over de Bende van Nijvel er überhaupt zal komen.

95

Re: Lezingen

Een film maken over de bende van nijvel is spectaculair maar dan moet je wel eindelijk eens de waarheid durven zeggen en hoe het echt gebeurd is en niet zoals de reconstructie van de laatste 30 uren want dat was belachelijk en ik vermoed bewust want er klopt bijna niets van . Maar ik moet wel zeggen Stijn Conincks heeft op de lezing gezegd waarom worden de daders niet opgepakt het is zo klaar als een klontje .

Re: Lezingen

Wat is dan de reden volgens hem? En van wie haalt hij deze info?

97

Re: Lezingen

Wat het koningshuis betreft, volgens mij gaat het hele Bende-verhaal terug tot de zaak Eurosystem Hospitalier (met de nabije elementen van chantage, wapen- en drugshandel, roze balletten, ...) en alle "staatsgevaarlijke" vertakkingen ervan. En dat mag nog onrechtstreeks zijn, de uitlopers laten zich voelen in de schaduw van de Staatsveiligheid, de Mossad, de kwestie Bougerol, Geschier en WNP, VDB-Boas-De Pauw-etc., ...

98

Re: Lezingen

dim, ik denk dat je zou kunnen gelijk hebben. Maar wat ik niet begrijp is dat er nu een nieuwe generatie aan het woord is en wie deze laffe moorden helpt mee verdoezelen is even schuldig als de uitvoerders.

99

Re: Lezingen

Die nieuwe generatie behoort tot dezelfde partijen die er ook al in de jaren '70 en '80 waren. En al die partijen zijn zonder enige discussie behoorlijk koningsgezind.

100

Re: Lezingen

En heb je nog de familiebanden die decennia lang doorlopen bij verschillende huidige parlementairen. De kinderen of neefjes van Mathot, Wathelet, De Clercq, ...Reynders die fel beïnvloed is door een Gol, etc.

Er al bij stil gestaan dat zo'n Nihoul de politieke campagnes destijds verzorgt heeft van de huidige CDH en MR?

Alle grote niet opgeloste dossiers in dit land zijn ondergronds met elkaar verbonden (Zaak Cools, Zaak Dutroux, Bende Van Nijvel, Slachter van Bergen, X1, ...).

dim wrote:

Wat het koningshuis betreft, volgens mij gaat het hele Bende-verhaal terug tot de zaak Eurosystem Hospitalier (met de nabije elementen van chantage, wapen- en drugshandel, roze balletten, ...) en alle "staatsgevaarlijke" vertakkingen ervan. En dat mag nog onrechtstreeks zijn, de uitlopers laten zich voelen in de schaduw van de Staatsveiligheid, de Mossad, de kwestie Bougerol, Geschier en WNP, VDB-Boas-De Pauw-etc., ...

Volledig akkoord hiermee.