Re: Lezingen

David Van de Steen geeft op 17 december 2018 een lezing in Erpe-Mere » www.uitpasdender.be

122

Re: Lezingen

Vraag me af waarom zijn advocaat op de foto moet staan ?

Re: Lezingen

Lezing David Van de Steen en Douglas De Coninck - Overlever van de Bende van Nijvel

Drieëndertig jaar na de laatste overval van de Bende van Nijvel, is David Van de Steen nog steeds op zoek naar de daders . Op negen november 1985 werden zijn ouders en zijn zus vermoord in Aalst op de parking van de Delhaize, hijzelf werd levensgevaarlijk gewond achtergelaten. Honderden theorieën en talloze speurders later is er nog altijd niemand opgepakt . Over deze ervaringen schreef hij zijn eerste boek ‘Niet schieten, dat is mijn papa!’. Onlangs ging de film 'Niet schieten' van Stijn Coninx en gebaseerd op dit boek, in première. David Van de Steen bracht nu ook een tweede boek uit: ‘Overlever van de Bende van Nijvel‘.

De Boekenwerkgroep van 't Uilekot nodigt David Van de Steen en journalist Douglas De Coninck uit om het te hebben over de gebeurtenissen van toen én nu... want hoe zit dat nu eigenlijk met het juridisch onderzoek?

Het boek 'Overlever van de Bende van Nijvel' is ter plaatse ook te koop via de auteur.

Inkom: 5 euro

Een zitplaats reserveren is nodig: uilekot@skynet.be. Pas na bevestiging is de reservatie definitief.

Wanneer: 15 november 2018 van 20u tot 22u
Waar: 't Uilekot vzw - Groenlaan 39 - 9550 Herzele

124

Re: Lezingen

Jammer dat ik daar niet bij kan zijn, net nu het vlak bij is zit ik in 't buitenland.