81

Re: Lezingen

Niet zo ver van hier, dus eigenlijk ideaal. Ik en nog een vriend zullen alvast aanwezig zijn. Ben zeer benieuwd naar Guy Bouten zijn lezing na zijn boeken gelezen te hebben.

82

Re: Lezingen

Kan iemand die geweest is op 12/3 in Izegem eens toelichten wat er het meest bijgebleven bij Bouten zijn betoog? Alvast bedankt.

83

Re: Lezingen

Raven, wat mij persoonlijk het meest bijgebleven is op de lezing van Guy Bouten, is dat hij het heel goed uitgelegd heeft - op een rustige manier - en hoe meer ik er over nadenk klopt de puzzel voor een heel groot deel. Het verbaast mij ook dat Guy Bouten openlijk beschuldigen uit met naam en toenaam. Ook een hoogtepunt op de avond was dat Stijn Connincks verbaast was dat dit in België kan omdat de daders bekend zijn en er totaal niets gebeurd. Wat ik mij ook afvraag is waarom Guy Bouten niet meer prime time krijgt, zelfs geen heel klein artikel in de pers.

Re: Lezingen

Graag wil ik Sebastiaan bedanken die samen met de bib van Izegem, de lezing met Bouten organiseerde. Goed dat er ook één van de slachtoffers van de bende van Nijvel aanwezig was. Mooi is dat een deel van de opbrengst aan Linda Van Huffelen zal geschonken worden. Een dikke dank je wel, Sebastiaan, in naam van Linda!

Re: Lezingen

Graag bedank ik de 60 mensen die gisteren de weg gevonden hebben naar Izegem, waar Guy Bouten zijn jongste boek heeft voorgesteld en toegelicht. Na een - voor ingewijden althans - heldere uiteenzetting volgde een vragenmoment. Ik was aangenaam verrast in het publiek zowel slachtoffers, forumleden, een scenarist, een filmproducent in het gezelschap van een gevierd filmregisseur en ook heel wat jonge mensen te mogen zien. Aan de dialecten te horen waren nogal wat mensen uit andere provincies speciaal gekomen. Achteraf mochten we heel wat positieve geluiden horen. Bedankt daarvoor, en dit betekent dat er ook een aardig sommetje van het inkomgeld aan bendeslachtoffer Linda Van Huffelen kan worden overgemaakt.

86

Re: Lezingen

kenza: bedankt! Heb je mijn bericht ontvangen?

87

Re: Lezingen

Er zijn toevallig geen opnames gemaakt van deze uiteenzetting?

88

Re: Lezingen

Raven ik heb je bericht ontvangen maar ik kan je niet antwoorden.

89

Re: Lezingen

Ook ik was aanwezig in Izegem. Bouten begon aan zijn lezing en stopte anderhalf uur daarna pas met zijn uiteenzetting. Hij had een groot blad bij zich met daarop de geografische driehoek waarin alle feiten zich situeerden. Dit blad was eigenlijk de rode draad doorheen zijn lezing, waarna met zijn uitleg alles als een puzzel in elkaar viel.

Ik heb een foto proberen te maken maar van op de achterste rij is dit helaas niet zo scherp.

https://photos-6.dropbox.com/t/2/AACzGa-QQ2YqbngqJQOkiHyew5cMFpNPkRjTGzAjDOoPRQ/12/154135778/jpeg/1024x768/3/1426500000/0/2/bouten.jpg/COLZv0kgASACIAMoAQ/DsftlVBUHW9o97qKrAmoG8vR8uBVWzo2QhTWm_-Cigc

Nadien werden er enkele interessante vragen gesteld door zowel Stijn Coninx als Peter Bouckaert, maar andere vragen zoals "waarom doen ze het? voor het geld?" konden bij mij toch op weinig bijval rekenen, lijkt me eerder dat die persoon het plaatje niet geheel snapte denk ik.

Desalniettemin een zeer interessante avond gehad. Bouten beschuldigde echt openlijk de Staatsveiligheid, Albert Raes en consoorten, hopelijk krijgt hij ooit gehoor maar ik vrees het.

Re: Lezingen

Leuk om er een foto van te zien.

Servo per Amikeco