41

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

Lees de reacties van de advocaat van Dubois op tueries (maximenicolai).

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

De advocaat van Dubois is niet te spreken over het artikel. Hij overweegt momenteel wat hij gaat ondernemen: ofwel een recht van antwoord laten publiceren ofwel de uitgever en de journalist laten dagvaarden. De advocaat beweert dat de journalist hem zaken in de mond legt die hij nooit gezegd heeft. Hij heeft ook nooit een foto laten zien aan de journalist. De enige foto in het dossier van Dubois is een oude foto die volgens de advocaat trouwens absoluut niet lijkt op zijn client.

Cedric Wauquez zegt te beschikken over harde bewijzen dat er een dossier a charge van zijn client is gefabriceerd voor de moord uit 2001. De advocaat had trouwens een aanvraag tot herziening van het proces gevraagd. De herziening is er nooit gekomen omdat Dubois na de indiening van de aanvraag tot herziening overleden is in de gevangenis. Wauquez schrijft momenteel een boek over de man en de dossiers waarin Dubois meegesleurd werd. De journalist van P-magazine had zich als ghostwriter aangeboden om mee dit boek te schrijven. Alzo heeft hij de advocaat van Dubois misleid met zijn bedoelingen.

Als ik nog eens wat tijd heb zal ik de bijdragen van de advocaat eens vertalen. Het is nl. altijd interessant om het verhaal van beide kanten te horen.

Ik ben benieuwd naar de volgende reactie van fipilip. wink

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

Alles wat de advocaat gezegd heeft dat gepubliceerd is heeft hij mij ook geschreven in een paar mails. Bewijzen genoeg daarover. Misleid is hij niet, hij heeft gewoon het contact verbroken omdat ik Claude Dubois kritisch wou onderzoeken en niet blindelings de theorie van Cedric Waucquez wou volgen. Die theorie is: Claude Dubois is totaal onschuldig voor de slachtmoord waarvoor hij veroordeeld is in 2004. Alleen aan wapenhandel deed Claude Dubois volgens Waucquez.

Ik heb respect voor zijn mening maar wou die wel kritisch onder de loep nemen. Dat hij ondervraagd is in de zaak Zwarts, verdacht van de slachtmoord op Colette Dumont, ondervraagd voor lidmaatschap van de Bende, ondervraagd inzake de slachtmoorden van Bergen, dat wou Waucquez niet nader onderzoeken. Zijn 14 correctionele veroordelingen waren kleinigheden volgens Waucquez.

Ik kon geen boek schrijven met hem omdat hij slechts een theorie wou geloven, de zijne, die ik kritisch wou onderzoeken. Op mijn kritische vragen antwoordde hij niet meer. Ik ging zelf verder op onderzoek. Ik heb in het artikel duidelijk aangegeven dat Waucquez geloofde in de onschuld van zijn cliënt.

44

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

Beste fipilip, er komt dus een boek? Wanneer kunnen we dit verwachten?

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

bely, ik ben terug van vakantie, je kan me nu contacteren op filip020667[at]hotmail.com

PS: akkoord voor een koffie, ik heb nieuws over KGB.

46

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

Er staat deze week weer een artikel over de Slachter van Bergen in P-magazine » www.p-magazine.be

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

Ik zit in het buitenland en kan P-magazine niet kopen. Staat er iets belangwekkends in of is het eerder een herhaling van vroegere publicaties?

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

Leesvoer voor fipilip » De slachter van Bergen, de koudste cold case van België

49

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

Ik heb het artikel vandaag ook gelezen en bij onderstaande passage dacht ik: "ah ja, soms kan het inderdaad zo simpel zijn".

Wesley Muyldermans: "Op een dag vroeg iemand zich af waarom de gebeurtenissen zich zo snel hadden opgevolgd, waarom er zo veel zakken tegelijk waren opgedoken en opeens geen enkele meer. Een er voor advies bij geroepen rechercheur van de FBI zei: 'Misschien is zijn diepvriezer kapot.'"

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

Misdrijven worden wel vaker allerlei mystieke redenen toegedicht, terwijl de waarheid in veel gevallen uitermate banaal is, en zelfs zo voor de hand ligt dat mensen het moeilijk te geloven vinden. Dat zou ook bij de Bende van Nijvel het geval kunnen zijn. Het dossier zou eigenlijk eens gelezen moeten worden door iemand die nog nooit van de Bende gehoord heeft en uit een totaal andere cultuur komt.