Topic: Boek: Mijn leven met Patrick Haemers

http://www.standaardboekhandel.be/_img/scale.rb?img=images/028/8849773232158.jpg&w=800&h=800

Voor het eerst spreekt Denise Tyack over haar leven met Le Grand Blond. Een confronterende kijk op hun leven. In 2013 is het twintig jaar geleden dat Patrick Haemers, een van de meest notoire gangsters uit de Belgische misdaadgeschiedenis, zich ophing in zijn cel. Journalist Peter Boeckx tekende het harde verhaal op van zijn weduwe, Denise Tyack. Ze vertelt op een zeer openhartige manier over hun turbulente leven. Een leven van weelde, maar ook van veel stress, aan de rand van de maatschappij. Patrick Haemers was de beruchte leider van de 'Bende van Haemers'. In de jaren tachtig terroriseerden ze het land met overvallen op geldtransporten. De bende raakte internationaal bekend door de ontvoering van oud-premier Paul Vanden Boeynants.

ISBN: 9789401405058
Verkoopprijs: 19,99 EUR
NUR-code: 740 | Mens en maatschappij algemeen
Afwerking: Paperback
Druk: 1
Aantal pagina's: 224
Uitgave: Uitgeverij Lannoo

Vanaf 18 september 2012 in uw boekhandel » www.lannoo.be

2

Re: Boek: Mijn leven met Patrick Haemers

Iets zegt me dat het boek het best geconsumeerd zal worden met enkele grote korrels grof zout. Volgens de informant Damsaint was Tyack een belangrijke spilpersoon die verschillende figuren uit de Bende-context in verband bracht.

Ik verwacht niet dat we veel nieuws te weten gaan komen over de "organisatie", de banden met de Bonvoisin, Cruysmans, Ciolini, Szombat, Frantsevitch, de rol van Vander Elst in de Atlas-groep, Cryns, Darville en zijn oom Jean-Claude Darville, Dumont, zijn vriend Felix Przedborski in Latijns-Amerika, de loge-connecties, ... het zal wel weer een robin hood verhaal worden over een avontuurlijke gentleman-gangster die zijn teergeliefde familie van wat luxe wou voorzien.

Re: Boek: Mijn leven met Patrick Haemers

dim, zoals het verhaal in P-magazine.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Boek: Mijn leven met Patrick Haemers

Interview van Tyack (niet op haar gemak) in het journaal van de RTBF naar aanleiding van de publicatie van haar boek » www.rtbf.be

5 (edited by Peter dB 11-01-2013 16:55)

Re: Boek: Mijn leven met Patrick Haemers

Hallo! Ik volg dit forum al enige tijd, en heb een gepassioneerde interesse in hoofdzakelijk de Bende van Nijvel. On topic: Tyack vermeldt in haar boek "Mijn leven met Patrick Haemers" dat ze benaderd werd door een man die ze achteraf herkende als Baron Benoît de Bonvoisin. De vraag die men echter zich bij Tyack steeds dient te stellen: wat kan je ervan geloven?

Ik zal het fragment uit het boek opzoeken eens ik thuis ben, en de context ook even overtypen.