11

Dat staat hier mooi uitgelegd » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

12

Bedankt Ben.

Welke graad hadden Bouhouche & Beijer eigenlijk binnen de rijkswacht?

14

Eerste Wachtmeesters, meen ik eens gelezen te hebben.

15

Zijn er ooit, in de loop van het onderzoek of misschien vrij recent, profilers gecontacteerd ivm dit dossier?

P-51 wrote:

Zijn er ooit, in de loop van het onderzoek of misschien vrij recent, profilers gecontacteerd ivm dit dossier ?

Jazeker Danièle Zucker, heeft een eigen topic hier.

Was er in Aalst ook geen rijkswachter aanwezig tijdens overval?

18

Ja, en die rijkswachter ging er vandoor met een Golf GTI met openstaande koffer. wink (Grapje of realiteit? wink)

Maar wellicht bedoelde je iets anders: Bedoelde je de post in verband met toen Albert Van Den Abiel zich (gewapend) naar Delhaize begaf? Of het recentere (onbevestigde?) bericht?

Non semper ea sunt quae videntur

19

Wat ik me afvraag, kan een minister (van justitie, Geens), een procureur-generaal (De Valkeneer) ontslaan?

20

ele9 wrote:

Wat ik me afvraag, kan een minister (van justitie, Geens), een procureur-generaal (De Valkeneer) ontslaan?

Antwoord van forumlid Bossi:

Dit vergt in ieder geval een zeer uitzonderlijke procedure. Iedereen richt zijn pijlen op De Valkeneer. Vergeten we niet dat het onderzoek in handen is van een onderzoeksrechter. Op termijn vrees ik ervoor samen met enkele collega's gelijk te zullen krijgen. Opdrachten vanuit de politiek. Uitgevoerd door magistraten. Speurders die het met lede ogen moeten aanzien en verwerken zonder enige inspraak en verhaal te kunnen halen. Het zal duidelijk worden dat speurders anoniem, meer en meer hun ongenoegen beginnen te uitten. Hun ervaringen via de advocatuur kenbaar beginnen te maken aan de hand van stukken die zij nodig achtten om het bewijs te leveren dat ze opzettelijk weerhouden worden om het onderzoek tot een positief einde te brengen.

Ik zal zeker niet van mijn stoel vallen zoals Mstr. Vermassen pleegt uit te drukken.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube