191

FreCR wrote:
Trojan wrote:

Nog een vraag. In Aalst stonden circa 1980 ook woonwagens in de Spaarzaamheidsstraat. Weet iemand meer daarover ?

t.h.v. welk nummer of hedendaags gebouw ongeveer ?

Geen idee. Je kan er wel een foto van vinden anno 1980 via de zoekfunctie op deze site : http://madeinaalst.be

192

Ik heb nog een vraag over Hekelgem en Aalst. Ligt de El Gringo in Aalst aan de basis van de El Gringo in Hekelgem ? Bijkomende vraag : wie kan mij meer vertellen over de melkerijen in Hekelgem ?

193

Trojan wrote:

Ik heb nog een vraag over Hekelgem en Aalst. Ligt de El Gringo in Aalst aan de basis van de El Gringo in Hekelgem ? Bijkomende vraag : wie kan mij meer vertellen over de melkerijen in Hekelgem ?

Over de melkerijen van Hekelgem weet ik , buiten dat men er vermoedelijk melkerijproducten maakt , niet veel . Kan ik misschien helpen met info over de brouwerijen Artois in Leuven ?

194

Het klinkt ironisch maar in 1985 had de elgringo een buitenwipper dat Valentijn noemde (toffe pee een klassebak). Elgringo had een kleine link met de Vanden Elst als ik mij niet vergis

195

@Trojan

in de ene melkerij was dancing Starlight en ik geloof maar ben niet zeker in de andere een cultureel centrum .
Deze panden werden gehuurd de uitbaters waren geen eigenaar.
De Starlight en El Gringo hadden een zeer slechte naam , drugs en vechtpartijen. veranderden met de jaren dikwijls van uitbaters enkel het drug en vechtpubliek bleven hetzelfde waardoor het betere publiek wegbleef.

Ik zie niet wat dit met de bende kan te maken hebben want dat ws al voor 80 zo.

Tramontana sailing around the world to help others.onder Belgische vlag.

196

Ik denk dat trojan doeld op de gestolen wagen dat ooit op het wegje achter de dancings is gevonden dat mischien aan een naam uit het dossier kan gelinkt worden

Er was idd een link met El Gringo en café De Korenbloem (Gaston Van Der Elst) in Aalst.

Met carnaval werd telkens het personeel van El Gringo ingehuurd (zeker jaren 90-00).

Veel dansgelegenheden in Hekelgem en vooral Denderleeuw hadden in jaren 70 al last van zware jongens die uit Brusselse kwamen afgezakt. Ook veel ontspoorde jongeren met migratie-achtergrond.

Het publiek was afhankelijk van o.a. de genres die er gespeeld werden. Er was zeker ook al drugs die toen zeker niet door iedereen gepermitteerd konden worden.

Als je verslaafd raakte was criminaliteit en prostitutie waarschijnlijk enige manier om dit te bekostigen.

Aalst had verschillende scenes ... waaronder natuurlijk de welbekende gayscene. De zjanettenbende van Farcy vertrouwd met Aalst?

Natuurlijk werd alles in de volksmond overdreven.

Ben ook wel eens de Kings binnengestapt. Er zullen daar zeker wel enkele dealers rondgelopen hebben ... maar geen seconde van iemand last gehad. Terwijl ik in bepaalde brave zaken ook portiers stonden drugs te verkopen en je verschillende keren aanbod kreeg.

198

Snelle vraag over Aalst. Michel Verdeyen heeft ooit een keer expliciet verwezen naar de gevechtssport Krav Maga. Vraag : bestond er in de jaren 80 een krav maga club in Erembodegem of Aalst ?
Anno 2018 is het adres Kapellekensbaan 8 Erembodegem. Dat is vlakbij de schietclub van Baeyens destijds.

199

In de sportzaal van Erembodegem waren een paar gevechtsport clubs.  In de schreef in Aalst en eventjes in de tragiel    Missschien waren er nog dat weet ik niet

200

Trojan wrote:

Snelle vraag over Aalst. Michel Verdeyen heeft ooit een keer expliciet verwezen naar de gevechtssport Krav Maga. Vraag : bestond er in de jaren 80 een krav maga club in Erembodegem of Aalst ?
Anno 2018 is het adres Kapellekensbaan 8 Erembodegem. Dat is vlakbij de schietclub van Baeyens destijds.

Volgens mij werd er in België nog nergens Krav Maga beoefend (in clubverband) in de jaren '80. Als iemand kan vinden van wel, plaats hier maar :-)

Non semper ea sunt quae videntur