21

Re: Buit

Gladio in Italië > loge P2 > persoonlijk gewin met hopen! Stay behind betekent financiering van covert ops via wapen/drugs-trafieken, afsluiten van lucratieve deals met lokale politici (grote %-tjes voor kleine ventjes), toestanden zoals Eurosytems, .... kortom, veel geld. Heel erg veel geld. Zie maar wat er te rapen viel voor bepaalde actoren tijdens Iran Contra, in principe "slechts" een geopolitieke strategie maar sommigen zijn er gewoon gigantisch rijk van geworden. Onvoorstelbaar rijk.

Re: Buit

Ja maar wie is er dan puissant rijk geworden van de Bende van Nijvel?

23

Re: Buit

De daders niet, als je naar de buit kijkt.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Buit

De uitvoerders zullen op zich toch ook wel een serieuze wortel voor de neus gekregen hebben, om deel te nemen aan dergelijke zaak zullen ze toch goed betaald moeten geweest zijn.

Servo per Amikeco

25

Re: Buit

De uitvoerders deden het niet voor de buit. Wat ze binnenrijfden met hun overvallen was gezichtsbedrog om een werkelijke reden te verdonkermanen. Zover zijn we het allen wel eens denk ik. Uiteraard zijn de uitvoerders dik betaald geweest en op voorhand voor de overvallen. Vermoedelijk een transactie tussen de organisator en de leider van de uitvoerdersbende. Zonder betaling op voorhand krijg je zulke mensen niet in beweging. En dan wordt het gissen!

Een aangebrande Rijkswachtgeneraal die een aangebrande ondergeschikte (Bouhouche) een geheime opdracht geeft met middelen en de kans op rehabilitatie binnen het korps en toegang tot de huurlingenbewegingen in het Brusselse waarvan files worden bijgehouden. Daarom ook de vriendschap met ene mijnheer Mendez, die via zijn functie als verkoper van wapens voor FN met het huurlingenmilieu contacten heeft. Allemaal gissingen hoor want de hoofdrolspelers zijn er niet meer. Ze zijn dood!

26 (edited by dim 19-10-2012 15:52)

Re: Buit

Wat betreft het trio Bouhouche-Mendez-Beijer valt op dat de eerste met een joodse getrouwd was, de tweede een jood was, en de derde vermoedelijk ook. alle drie waren ze te vinden in een net van drugs en wapens. dus als ik een gokje mag wagen wat betreft de opdrachtgevers voor dit broederlijke drietal (los van het feit of ze al dan niet bij de Bende betrokken waren)...

Als we kijken naar de bende Haemers (waarvan Tyack uit het joodse prostitutiemilieu's komt) dan wordt verwezen naar Ciolini (waarvan gezegd geweest is dat hij een duidelijke band met Israël had, zie verklaringen van Louvigny) en naar een "organisatie" waarvan de joodse dokter Szombat lid was net als Michel Vander Elst (die tevens lid was van de joodse maffiagroep uit dossier Atlas), waarbij VdB werd ontvoerd en losgeld werd betaald uit Israël met tussenkomst van de jood Nathan, en waarbij contacten waren met Frantsevitch die in rechte lijn naar het dossier Atlas leidt, dat Nihoul niet eens zover weg is en dat zijn ex-vrouw Bouty close was met Mossad-crimineel Borges, ...  dus als ik een gokje mag wagen over de bovenbouw van de bende haemers (los van het feit of die al dan niet bij de Bende betrokken was)?

Libanon, wapenhandel, end-user certificates, drugshandel, ...

Re: Buit

LEO wrote:

De uitvoerders deden het niet voor de buit. Wat ze binnenrijfden met hun overvallen was gezichtsbedrog om een werkelijke reden te verdonkermanen. Zover zijn we het allen wel eens denk ik.


Sorry LEO, ik sluit tot op heden geen enkele piste uit. Ook niet de jouwe over die huurlingen, ook niet de Gladio en inderdaad ook niet die van de predateurs. Door visies uit te sluiten, komt die tunnel weer in beeld.

1 ding sluit ik bijna uit. Er worden op dit forum tientallen potentiele verdachten genoemd. Het lijkt mij onmogelijk dat alle bendes er mee te maken hebben. De kans dat zowel de Borains, De Staerkes en Haemers en WNP er allemaal mee te maken hebben, lijkt mij wiskundig gezien grenzen aan de nul.

Maar als het gaat om de Bende van Nijvel, sluit ik niets helemaal uit!

28

Re: Buit

Kleine feiten voor kleine buiten (type wat kruidenierswaren en wat "kleingeld), is dat geen typische vingerafdruk van mensen uit het zigeunermilieu?

Vergeet niet dat er zijn die de bovenlijnen van treinen pikken met gevaar voor eigen leven (electrocutie) om dat koper te verkopen hé. Gebouwen die ze zelf betrekken stukmaken om de stukken te verkopen (leuning trap, wc-pot, lavabo, deuren, ...) is ook iets dat gezien werd bij Roma in Bulgarije die een volledige woonblok kregen.

Stel echter dat geld het motief was van de uitvoerders van de Bende van Nijvel. Het ging niet om de buit bij de supermarkten, maar het ging om hetgeen ze betaald kregen om die roofovervallen inclusief slachtpartijen te doen. De buit mochten ze houden als extraatje, tevens was het hier dan ogenschijnlijk om te doen.

Logisch gevolg: de bende-uitvoerders waren in dat geval niet arm. Dat betekent dat we zoeken naar mensen die werkloos waren of werkten maar ver boven hun stand leefden. Luxe-wagens, buitengewone huisvesting (zoek ook vooral binnenin het huis, van sociale woningen is bekend dat er de duurste keukens, badkamers, salons en technologie in terug te vinden is), extra-ordinaire reisjes, cadeautjes, kleding, juwelen of dingen waarin men interesse heeft (postzegels, wapens, kunst, ... ?

De opdrachtgevers waren (of: de opdrachtgever was) in dat geval sowieso exuberant rijk(en). Ze zullen de uitvoerders nooit minder betaald hebben dan het bedrag van de buit, bovendien moet je drie mensen betalen voor een hoogrisico-job.
Wie had in die tijd enkele miljoenen bef op reserve?

29

Re: Buit

In elk geval, dat geld moet ergens van gekomen zijn, mogelijk gaat het om zwart geld uit het misdaadmilieu, maar het moet ook ergens heen gegaan zijn. Follow the money! wink

  • drugshandel

  • wapenhandel

  • mensenhandel

  • bouw/vastgoed

  • adelijke kringen met geërfd kapitaal

  • verenigingen van rijken

  • ...

30

Re: Buit

... zwarte kas van politieke partijen?