Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

noordeling, je post doet pijn aan mijn ogen. Je oordeelt over boeken dat je niet gelezen hebt! Je noemt iemand die de moeite neemt om naar de andere kant van de wereld te reizen om de waarheid te achterhalen, iemand die sensatie zoekt. Zelf ga je blijkbaar af op je eigen veronderstellingen en gedachtegangen om het mysterie van de Bende van Nijvel op te lossen zonder de moeite te doen om je te verdiepen. En mensen die het wel doen noem je fantasten. Veel succes met je veronderstellingen, droom maar verder.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

the end, ja daar heb jij weer gelijk in. Men zou geen boeken moeten beoordelen zonder ze te lezen. Maar als ik afga op de meningen die ik hier op het forum lees, maakt Bouten regelmatig een sprongetje en brengt niet-te-controleren-informatie ter berde. Dan ga je mee, of je haakt af. Ik hoor dus tot die laatste groep.

Mijn indruk is dat Bouten een meester is in het delen van zijn voortschrijdende hypothetische inzicht. Aangezien vrijwel alle Bouten-lezers zijn gaan geloven in een CIA- of andersoortig complotachtig denkpatroon, doe ik daar niet aan mee, en houd mijn blik troebel-vrij.

13 (edited by noorderling 16-10-2012 10:56)

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

Ik heb de uitgever van dit boek (L'histoire vrais) gemaild met de vraag of er een vertaling komt. Antwoord: Hi, fort the moment this book is not available in dutch. We are looking for a publisher.

14

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

noorderling wrote:

Mijn indruk is dat Bouten een meester is in het delen van zijn voortschrijdende hypothetische inzicht. Aangezien vrijwel alle Bouten-lezers zijn gaan geloven in een CIA- of andersoortig complotachtig denkpatroon, doe ik daar niet aan mee, en houd mijn blik troebel-vrij.

Je blik is helemaal niet troebel-vrij want je veroordeelt een boek zonder het gelezen te hebben. Ik heb op dit forum ook altijd de boeken van Bouten verdedigt omdat ze een schat van informatie bevatten en Bouten met heel veel mensen heeft gesproken. Maar wie ben ik, hé.

Soit, ik ga binnenkort naar Brussel, ik zal eens zien of ik dit boek daar ergens kan vinden.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

noorderling, OK, nu Guy Bouten schetst een referentiekader aan de hand van de informatie dat hij verkrijgt. Alle boeken en info hoort men kritisch te lezen en te bekijken. Doch de 2 boeken van Bouten zijn maar een klein stukje van de info die beschikbaar is. Lees ook eens de parlementaire verslagen en internationale werken om te beginnen.

Het nieuwe boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant zal waarschijnlijk interessant ik wacht ook op een Nederlandse vertaling. Wat de CIA betreft kijk eens naar Italiaans verhaal het staat zwart op wit vast dat de CIA betrokken was bij de gecreëerde spanningen in de jaren 80 in Italië.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

noorderling, zoals Ben schrijft is het uitsluiten van info niet de goede methode om het dossier helder te benaderen. Als je jezelf niet wilt vertroebelen wees dan onbevooroordeeld benader de informatie met een openvizier en toets de info aan de werkelijkheid. Het is niet de info die mensen troebel maakt maar de mannier waarop er met de info word omgegaan. De angst van je om je geest troebel te maken maakt je juist troebel. Wees vrij en helder.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

17 (edited by noorderling 16-10-2012 21:31)

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

the end, het type boeken zoals van Bouten spreken me gewoon niet aan. Ik vind dat al snel te sensationeel. Je kan 100 namen noemen, dan zitten er altijd wel 1 of 2 bij die er iets mee te maken hebben. Neemt niet weg dat ik wel blij ben dat er journalisten mee bezig zijn en het proberen. Het lezen van zulke boeken laat ik dan enigszins gemakzuchtig aan 'jullie' over, er vanuit gaande dat eventueel nieuws weldra op het forum zal verschijnen.

Desalniettemin neem ik je advies ter harte, en zal me beraden op het lezen van een ander bende-boek dat beter bij mij past. Ofschoon het forum an sich onderhand ook al een aardig boek begint te vormen.

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

Michel proficiat met je boek, hopelijk komt er een Nederlandse vertaling. Je kan eens contact opnemen met uitgeverij Van Halewyck de vorige boeken van Guy Bouten hebben het goed gedaan dus zal hij er wel voor te vinden zijn denk ik. Als je lezers zoekt om het na te lezen voor het in druk gaat mag je me altijd contacteren.

noorderling, als je je gemakzucht overwint zou je het toch eens kunnen overwegen om het eerste boek van Guy Bouten te lezen er staat namelijk veel info in. En ja, hij noemt veel namen maar juist dat maakt het boeiend om een bepaald beeld te krijgen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

the end wrote:

Michel proficiat met je boek, hopelijk komt er een Nederlandse vertaling. Je kan eens contact opnemen met uitgeverij Van Halewyck de vorige boeken van Guy Bouten hebben het goed gedaan dus zal hij er wel voor te vinden zijn denk ik. Als je lezers zoekt om het na te lezen voor het in druk gaat mag je me altijd contacteren.

Dank u, the end! Ik ben geïnteresseerd van uw voorstel. Schrijf naar michel1511@gmail.com.

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

Ik vermoed dat 1 van de problemen zal zijn, wie gaat dat vertalen en wie gaat dat betalen. Wie weet kunnen forumleden hier aan een bijdrage aan leveren (in natura).