21 (edited by andy 17-10-2012 22:34)

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

Heeft iemand ervaring met boeken uitbrengen? Het lijkt me wel een uitdaging om voor een vertaling te zorgen en dit uit te brengen. Vertalen, lay-out, drukken en verspreiden kosten natuurlijk pakken geld.

Ik denk dat dit enkel haalbaar is wanneer de auteurs niet overdrijven met de gevraagde royalty's en eerder de verdere verspreiding van hun boek belangrijk vinden. Ik ben waarschijnlijk wel bereid om mee te stappen in een vorm van crowdfunding. Wel jammer dat het voor de boekenbeurs te laat zal zijn!

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

Het boek is nu te vinden in de winkels "Club" en "Fnac". Je kan het ook bestellen op de website van amazon.fr

In de twee eerste hoofdstukken worden nog eens alle feiten duidelijk omschreven en wordt gewezen op de soms verkeerde informatie die de ronde doet. Het derde hoofdstuk handelt over de Borains. In hoofdstuk vier komen alle belangrijkste pistes aan bod (roze balletten, extreem-rechts, Gladio, Haemers, ...). In het laatste hoofdstuk vertelt Patricia Finné haar eigen verhaal en ervaring met het onderzoek en haar ontmoetingen met mensen die menen iets van de Bende te weten.

Zelf heb ik nog maar alleen het eerste hoofdstuk gelezen maar ik kan al zeggen dat dit voor de forumleden zeker een aanrader is om te lezen (zelfs al is het in het frans).

23

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

Een heel hoofdstuk over de Borains? Gaan zij er dan vanuit dat dit het meest interessante spoor is om te volgen?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

24

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

Ik heb bange voorgevoelens. Echt benieuwd maar rem mijn nieuwsgierigheid af door het pas laat te bestellen. Ik had hier graag enige vooruitgang gevonden op het werk dat professor Masset voor de Tweede bendecommissie heeft gedaan. Maar allez, welk lid heeft dat ooit gelezen ... Best ook eens herdrukken met een ronkende titel en wapens en dergelijke op de kaft. Wordt zeker uitverkocht.

25

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

Komen we iets meer te weten over Finné zelf?

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

Drie weken geleden besteld en nu pas binnen. Ik begin er vanavond aan. wink

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

Interview met Patricia Finné » "Je veux les regarder dans le blanc des yeux"

28 (edited by Merovinger 03-11-2012 23:10)

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

Korte reportage op www.rtl.be

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

Dank Merovinger voor de vertalingen van stukjes uit het boek!

Re: Boek: L'histoire vraie des tueurs fous de Brabant

Graag gedaan. wink