21

Re: Jean-Claude Darville

In Zuid-Afrika was ook de Mossad meer dan thuis. Tiens, de zoon van Jean-Claude Darville spreekt behalve Igala (taal uit Nigeria) ook Hebreeuws, zou-ie met z'n papa lief langs Israël gepasseerd zijn?

Re: Jean-Claude Darville

In dezelfde context kwam ik ook de naam tegen: Maurice Tempelsman. Belgisch Joods rijk en machtig.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Jean-Claude Darville

Ik heb Jean-Claude Darville een hele tijd geleden laten checken door relaties in Zuid Afrika. Mensen uit het wereldje van de speciale strijdkrachten en inlichtingen. Hij komt niet voor in de lijsten van overheids en defensie personeel en niemand van hen heeft van hem gehoord. We kunnen redelijkerwijs uitsluiten dat hij deel uitmaakte van het officieel kader binnen de SADF.

Servo per Amikeco

24

Re: Jean-Claude Darville

the end, in plaats van hier uw speculaties te uiten over EO elementen tot de Bende van Nijvel, zou het misschien verstandiger zijn om contact op te nemen met EB via zijn blog » eebenbarlowsmilitaryandsecurityblog.blogspot.be

25 (edited by the end 19-02-2013 20:08)

Re: Jean-Claude Darville

Werner, het gaat niet om de EO aan de Bende van Nijvel te koppelen maar om Jean-Claude Darville met een huurlingenleger of een Afrikaanse veiligheidsdienst in verband te brengen. Natuurlijk zullen die organisaties dit niet bevestigen en het EO zal het wel niet zijn daar die pas in 1989 gestart zijn. Maar als we dit lezen:

Jean-Claude Darville, 399 av. Louise Bruxelles. Identification et enquête préliminaire (non officielle) effectuée par B.S.R. Bruxelles (1e chef Machiels). Ancien mercenaire au Zaïre. A fait partie de groupe action pour différents services étrangers. A voyagé dans de nombreux pays, notamment Afrique, Iran, Amérique du Sud et Brésil où il a une plantation dans la province du Matto Grosso à proximité de celle de Jean Scramme

Bron: PV 1695 du 10/05/1988

Alsook het stukje in een post hierboven over de heer Barlow dan zijn ze in dezelfde sector actief. Alsook het feit dat veel Belgen in Angola Congo en Zuid-Afrika actief waren en dat de oliehandel (Petrofina) en diamanthandel belangrijke inkomsten waren voor Angola en dat België daar zijn belangen in had. Kan het zijn dat de 2 heren elkaars pad gekruist hebben vooral dan de link met Zuid-Afrika en zijn Europese acties. Waarom ik de EO neem als voorbeeld is hun gelijkenis met met de Paladin-group en ook dat er Belgen meevochten in Angola.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

26

Re: Jean-Claude Darville

the end, EO was de eerste PMC die uitsluitend opdrachten (COIN) uitvoerde voor zittende regeringen (vooral in Afrika). Laten we zeggen, dat niet Afrikaanse actoren daar bewust een einde hebben aan gemaakt. Dan heb je natuurlijk ook 'freelance' huurlingen. Ik denk dan even aan Bob Denard die in de jaren 90 nog even een staatsgreep poogde in de Seychellen, of elementen die mee vochten aan beide zijde van het Joegoslavisch conflict. Veel van die personen (door wetgeving van hun oorspronkelijk land) kennen geen officieel bestaan.

De kans dat een 'freelancer' voor een PMC zou werken, is dus tamelijk klein. Omgekeerd is het wel mogelijk dat een voormalig PMC werknemer, freelance begint, maar dat lijkt mij ook niet echt een carrière zet. Denk maar aan de staatsgreep in Equatoriaal-Guinea in 2004. Wat je verwijzing naar Paladin betreft. Zou het kunnen dat je 'Paladin Group' en 'Paladin security' door elkaar haalt?

27 (edited by the end 20-02-2013 16:36)

Re: Jean-Claude Darville

Dag Werner, wat je schrijft over EO en andere organisaties in Afrika klopt. Er waren daar in de lange periode van burgeroorlog veel actoren waarvan ook vele avonturiers op freelance basis laat ons maar zeggen. Er is ook een grote groep vanuit Congo afgezakt naar Angola. Nu het is een speld in een hooiberg om een connectie te maken met Jean-Claude Darville maar wie niet waagt ...

Wat de Paladin group of security betreft, ik haal ze niet door elkaar maar plaats dit bewust vaag op het forum omdat het anders te ingewikkeld word en ook om wat reacties te krijgen. De Paladin Group werd in 1970 officeel gestart:

The Paladin Group was a far-right organization founded in 1970 in Spain by former SS Colonel Otto Skorzeny. It conceived itself as the military arm of the anti-Communist struggle during the Cold War. Ostensibly a legitimate security consultancy, the group's real purpose was to recruit and operate mercenaries for right-wing regimes worldwide.

Deze Paladin Group was ook actief in Zuid-Afrika:

The Group's other clients included the South African Bureau of State Security and Colonel Muammar al-Gaddafi. They also worked for the Greek military junta of 1967–1974 and the Spanish Dirección General de Seguridad, who recruited some Paladin operatives to wage clandestine war against Basque separatists.

In 1975 is Otto Skorzeny gestorven en in 1976 is de Paladin Security ontstaan met hetzelfde logo zelfde sector en opdracht gevers. Ook is er de gelijkenis met de mijnbouw de Paladin Group van 1970 had belangen in de mijnbouw, in 1976 is dit blijkbaar opgesplitst in verschillende firma's. Als men dan naar EO kijkt dan vind men daar dezelfde gelijkenissen logo, sector, opdrachtgevers en de belangen in de mijnbouw.en de link met Zuid-Afrika.

EO is ook onderverdeeld in verschillende bedrijven. Nu deze boven genoemde firma’s doen er alles aan om hun eventuele verbanden of belangen niet aan de oppervlakte te laten komen. Maar waar het voor mij om gaat is vooral de Paladin Group van 1970 en hun evolutie daar ze contacten hadden in Brussel, Zwitserland, Maimi en Z Afrika en dat dit misschien een spoor zou kunnen zijn naar J.C. Darville. Ook nog het volgende vind ik zeer interessant:

Jean Vincent Martini — Avanguardia Nazionale activist from South Tyrol, recruiting agent for Angolan mercenaries and main Paladin agent in Belgium. Identified as one of Paladin’s killers in Paladin's anti-ETA contract.

Tevens dank voor je feedback mocht er iets van wat ik hier schrijf niet kloppen laat het gerust weten.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Jean-Claude Darville

Als ge dat zo leest zal die Paladin groep ongetwijfeld ook door de CIA gecontacteerd/gebruikt zijn. Altijd handig om wat mensen met gevechtservaring te hebben die voor geld alles doen. En dan ook nog eens ideologisch goed zitten (anti-communistisch).

29

Re: Jean-Claude Darville

the end, ik ben er niet zo zeker van dat we Paladin Group en Security op een zelfde hoop moeten gooien. In de sector zitten ook genoeg copycats en personen die trachten te verzilveren op de naam van anderen. De mijnbouw firma's die vaak in eenzelfde zin vernoemd worden met PMC moet men niet altijd als stoutmoedig bekijken. Voor ontwikkelingslanden (jaren '90) is het vaak de enige mogelijkheid om de rekening van de PMC te betalen.

Als er een mogelijke Afrikaanse link tot de Bende van Nijvel zou bestaan, dan moet je de relaties tussen Zaïre en België eens goed onder de loep nemen.

30 (edited by the end 21-02-2013 00:51)

Re: Jean-Claude Darville

Ja Werner op een hoop gooien wil ik niet en zelfs de verbanden tussen de verschillende firma's hebben in feite niets met de Bende van Nijvel te maken. Het is allemaal veel subtieler en zakelijker dan dat ik het hier op het forum kan beschrijven en ook niet van toepassing.

Wat de (SS) Paladin Group van 1970 betreft kan je wel verbanden leggen met ex SSers en hun zakelijke en politieke belangen. Er bestaat genoeg documentatie over hun daden en belangen op de verschillende wereldelen. Leon Degrelle kende Otto Skorzeny onder andere alsook de Italiaanse fascisten waren deel van Paladin, en in Belgie hadden ze ook een afdeling. Ze zijn duidelijk betrokken in de vuile oorlog met de Basken en hadden connecties met SAC en OAS en waren onder andere in Z Afrika actief. Ze hadden een eigen agenda maar streden graag mee mits betaling in de anti communistische strijd.

Via Darville kom je ook op Zaire uit maar uit die hoek is nog niet veel info gekomen, tips? zelfs Paladin was daar actief.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.