Re: Jerrycan

Alainke wrote:

De saab hebben ze proberen in brand te schieten door op de benzinetank achteraan te schieten. (Wel nogal hoog las ik in het topic van de Saab) zou het kunnen dat ze naar de jerrycan schoten in plaats van naar de benzinetank?

Vreemde manier om een auto in brand te steken. Doet me denken aan een rally piloot of een stuntrijder waar een gescheurde benzinetank een inherent risico is op een vuurvattende auto.

22

Re: Jerrycan

Dat op of door de keel schieten blijft wel een constante.

Re: Jerrycan

Ik denk niet dat je daar speciaal iets moet achter zoeken. Die riotguns zijn niet bedoeld voor het fijnere werk, dat is point &shoot, de hagel verspreidt zich. Het hoofd is waar overvallers op korte afstand het vaakst op richten (bestaan studies over), zuiver instinctief: ze richten naar waar ze kijken en wanneer je kijkt naar een persoon kijk je automatisch richting gelaat/ogen.

Voor wachtmeester Morue: hij werd aan de keel geraakt door één balllette hagel. Op dat moment lag hij op de grond, volgens het verslag vuurde een gangster met RG2 en verplaatste de 'wolk' hagel zich ongeveer parallel met zijn lichaam, in een hoek naar de grond toe. Hij werd op diverse plekken getroffen, waaronder zijn keel.

24

Re: Jerrycan

Het hagelschot op de Saab? Misschien een schot uit frustratie wegens de platte band?

Re: Jerrycan

Een van de daders had een probleem: hij moest breken wat hij achterliet.

26

Re: Jerrycan

LEO wrote:

Het hagelschot op de Saab ? Misschien een schot uit frustratie wegens de platte band?

Ja daar had ik ook al aan gedacht of een per ongeluk gelost schot nadat ze het voertuig hadden verlaten. Om op die positie te trachten de auto in brand te schieten is niet heel erg logisch... maar goed er zijn wel vreemdere zaken door de daders gedaan.

Re: Jerrycan

Heren, er zijn overtuigende forensische argumenten dat men de wagen NIET in brand trachtte te schieten, zie vorige posts.