Re: Elsene-Bergen: 12 Januari

Knap opgemerkt Hestur! Benieuwd of ze dit bij de cel Jumet ook al hebben opgemerkt. Dit kan alle feiten in een ander daglicht brengen. Daar moet zeker verder over nagedacht worden. Mijn eerste bemerking hierop is wel dat een aantal feiten (Temse en Beersel bijvoorbeeld) 's nachts gebeurden. De daders (of één van de daders) zouden dan telkens nog een aantal uren hebben moeten wachten (schuilen) tot het vertrek van de eerste trein 's ochtends.

Re: Elsene-Bergen: 12 Januari

Ik heb zo mijn eigen hypothetisch idee over de .22. Het is misschien vergezocht maar het zou wel één en ander kunnen verklaren:

De eerste maal dat de .22 door de bende gebruikt werd (of voor een feit dat aan de bende gelinkt wordt) is de moord op VDE in Beersel. Stel nu dat de .22 echter ook al vóór december 1982 werd gebruikt voor een moord/verdwijning die niet aan de bende is gelinkt maar waarvan de dader(s) wel gekend zijn. Van deze eerste moord/verdwijning werd nooit het lijk gevonden en is dus niet geweten dat dit met de .22 gebeurde. Dan is dit een mogelijke reden waarom de .22 niet mee in de zakken is gestoken die in het kanaal zijn gevonden en de dader(s) verzwijgen waar het lijk van de eerste moord met de .22 ligt omdat die dader(s) anders moeten opdraaien voor de bendefeiten (die ze misschien zelf niet gepleegd hebben).

Vindt het lijk en de puzzel valt in elkaar ...

53 (edited by K& 16-05-2013 13:18)

Re: Elsene-Bergen: 12 Januari

Vergeet niet de plaats waar de auto stond! Dit is volgens mij geen toeval.

54 (edited by Merovinger 20-06-2011 15:41)

Re: Elsene-Bergen: 12 Januari

Op woensdag 12 januari 1983 wordt door een bediende van het Franse consulaat aan de rijkswachtbrigade te Bergen meegedeeld dat tegenover het gebouw in de rue Terre du Prince 17 te Bergen sedert drie dagen op een aan het consulaire korps voorbehouden parkeerplaats een wagen geparkeerd stond. Binnenin de wagen en op het koetswerk zien de rijkswachters en de GP bloedvlekken. De wagen is een zwarte Mercedes 200D, nummerplaat BEY586, met een nummerplaat 1580 van de Brusselse taxi's.

55

Re: Elsene-Bergen: 12 Januari

K& wrote:

Vergeet niet de plaats waar de auto stond! Dit is volgens mij geen toeval.

Dat denk ik ook. Ik heb reeds in het begin van dit topic het adres van de wagen meegedeeld met de opmerking dat de locatie geen toeval kon zijn » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

56

Re: Elsene-Bergen: 12 Januari

Het kan toeval zijn, maar enkele dagen voor Angelou verdween zagen getuigen een vechtpartij rond zijn taxi in Anderlecht.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

57

Re: Elsene-Bergen: 12 Januari

Zijn gebruikelijke standplaats is het Rogierplein in Brussel, vlakbij het Noordstation. Gewoonlijk werkt hij enkel in groot Brussel.

Zijn laatste taxirit op 08/01/83 's avonds heeft hem zeer waarschijnlijk naar de Bergensesteenweg gebracht, ter hoogte van de CERIA. Hier heeft een getuige gezien hoe een taxichauffeur werd aangevallen. Het is dus zeer waarschijnlijk dat dit de woordenwisseling is waarvoor het slachtoffer nooit een verklaring heeft kunnen afleggen.

Bron: Cel Waals Brabant

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Elsene-Bergen: 12 Januari

Volgens de nieuwe website van de CWB: "Het gebruikte wapen kan een pistool met kaliber .22 geweest zijn." Zijn de speurders daar dan niet meer zeker van? Er werd vroeger altijd beweerd dat Angelou met hetzelfde wapen werd vermoord als Vanden Eynde, een .22LR.

Ben wrote:

Zijn laatste taxirit op 08/01/83 's avonds heeft hem zeer waarschijnlijk naar de Bergensesteenweg gebracht, ter hoogte van de CERIA. Hier heeft een getuige gezien hoe een taxichauffeur werd aangevallen.

CERIA was toen o.a. een, jawel, kokschool. » Google Maps

59 (edited by Charly 23-07-2012 11:53)

Re: Elsene-Bergen: 12 Januari

Dit zal het zijn:

Ben wrote:

Uit een pv van 7 januari 1986 blijkt volgens een tipgever die in de gevangenis van Doornik vastzit, dat Angelou geregeld in verschillende drankgelegenheden kwam om er HEROÏNE TE VERKOPEN. De onderzoekers hebben vernomen dat Angelou contacten had met Hage Maroun die de naam heeft drugs te verhandelen.

Het feit van het verhandelen van drugs, moet gemakkelijk te verifiëren zijn bij familie en kennissen van Angelou. Het zal een afrekening in het milieu geweest zijn.

60

Re: Elsene-Bergen: 12 Januari

En als we er van uit gaan dat Angelou vermoord werd omwille van drugs, wie weet dan hoe de vork in de steel zit? Farcy. Maar waar zit hij? Maar wie weet het echter eveneens? Dikke Marcel. Dus moest iemand Dikke Marcel zien, gelieve hem eens te vragen hoe de Bende in elkaar zit en waarom enz.