Re: Elsene-Bergen: 12 Januari

Tja, of de dader wou absoluut dat de Taxi in Mons werd gevonden. Er kunnen tal van redenen zijn.

Voor een detectieroute zou dat trouwens niet te lang zijn. Normaal bouwt een prof in zijn detectieroute tot op 5 verschillende punten in waar hij een 'onverwachte' halte kan uitvoeren om een controle te doen van zijn omgeving. Maar ik zou eerder verwachten dat de dader dat al gedaan had voor hij zijn moord pleegde, niet erna.

Servo per Amikeco

Re: Elsene-Bergen: 12 Januari

Ben wrote:

Door helemaal naar Bergen (Mons) te rijden? Angelou werd op ongeveer 10 kilometer van Elsene vermoord

Maar is dat wel zo?

73

Re: Elsene-Bergen: 12 Januari

fipilip wrote:

Het zou kunnen, Ben, dat hij drie keer is gezien vanaf de afrit van de autostrade tot de plaats waar hij geparkeerd staat. Maw: hij heeft misschien de meest korte route genomen en is op die route drie keer gezien. Dat is dan niet "blijven rondrijden".

Ik ben mij bewust van deze opmerking, maar het blijft een punt dat de moordenaars helemaal naar Bergen zijn gereden om daar "rond te rijden" en dan de wagen toevallig (?) te parkeren op een parking voorbehouden aan het Franse consulaat.

Merovinger wrote:

Maar is dat wel zo?

Hoogstwaarschijnlijk wel. We weten dat de teller na 10 kilometer werd uitgezet. Ofwel kende Angelou de passagiers en heeft hij daarom de teller uitgezet ofwel heeft hij onder druk de teller uitgezet. Als hij onder druk de teller heeft uitgezet, is dat waarschijnlijk ook het moment dat hij werd vermoord.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Elsene-Bergen: 12 Januari

Ben wrote:

Ik ben mij bewust van deze opmerking, maar het blijft een punt dat de moordenaars helemaal naar Bergen zijn gereden om daar "rond te rijden" en dan de wagen toevallig (?) te parkeren op een parking voorbehouden aan het Franse consulaat.

Er zijn misschien andere theorieën maar volgens mij bestond de Bende zeker in 1982-1983 uit een mix van (gewone) Brusselse en Bergense criminelen. Zie ook Maubeuge. En de kans bestaat dat de zigeunerfamilies Becker-Bogaert-De Staerke het verbindend element zijn. Zij wonen in het zuiden van Brussel en de streek van Bergen. Het parkeren aan het Franse consulaat zou in dit geval toeval zijn. Gewoon zo dicht mogelijk bij de cafés aan het station.

Re: Elsene-Bergen: 12 Januari

De moord op Angelou kan perfect een alleenstaande moord zijn die niets met de andere Bende van Nijvel-feiten te maken heeft. Volgens de website van de CWB:

Het gebruikte wapen kan een pistool met kaliber .22 geweest zijn.

Net die kaliber .22 was altijd de mogelijke link met andere Bende van Nijvel-feiten. Als het dus geen .22 is geweest zijn er ook geen verbanden meer te zoeken tussen de personen Angelou en Vanden Eynde.

Re: Elsene-Bergen: 12 Januari

De speurders weten toch welk kaliber er gebruik werd! Zou erg zijn indien dit niet zo is!

77

Re: Elsene-Bergen: 12 Januari

Merovinger wrote:

Net die kaliber .22 was altijd de mogelijke link met andere Bende van Nijvel-feiten. Als het dus geen .22 is geweest zijn er ook geen verbanden meer te zoeken tussen de personen Angelou en Vanden Eynde.

Het is niet omdat twee personen door verschillende wapen zijn vermoord, dat er geen verbanden kunnen zijn.

Als je bij de andere feiten kijkt die op de site van de onderzoekers staan, zie je dat er (bijna) nooit een kaliber (of type) van het wapen bij staat. Waarom de speurders hier dan opeens wel het kaliber meegeven, is mij een raadsel. Het woord "kan" slaagt misschien ook op het woord "pistool" i.p.v. het kaliber of misschien gebruikt men het woord "kan" omdat de zaak nog niet is opgelost. Zoals Whynot? aangeeft, zou het erg zijn moesten de speurders niet weten welk kaliber er werd gebruikt.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Elsene-Bergen: 12 Januari

Ik begrijp ook niet waarom men het woord "kan" gebruikt. Ook in de Franstalige versie trouwens. Het is net door de analyse van de kogels en bij afleiding het gebruikte wapen dat men de moord op Angelou al dertig jaar koppelt aan de Bende en aan de moord op Vanden Eynde. Meer nog, men schrijft de moord toe aan de Killer van de Bende, net omdat dit wapen door hem 22 keer werd gehanteerd.

Re: Elsene-Bergen: 12 Januari

Straks is er geen Bende en zijn het allemaal los van elkaar staande feiten. smile

80

Re: Elsene-Bergen: 12 Januari

fipilip wrote:

Meer nog, men schrijft de moord toe aan de Killer van de Bende, net omdat dit wapen door hem 22 keer werd gehanteerd.

Hij heeft het wapen niet 22 keer gehanteerd. Hij zou verantwoordelijk zijn voor 22 moorden.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube