41

Re: Samenkomsten

Beste Merovinger. Bedankt voor de info. Ik zou contact opnemen met de cel, desnoods met De Valkeneer rechtstreeks. Navragen waarom tot op heden er niets ondernomen is. Hem laten weten dat er desnoods op termijn naar de pers gestapt word. Indien dit zonder gevolg blijft is dit niet goed te praten. Op voorwaarde natuurlijk dat de info hout snijdt. 

Ik hoop het van harte.

Re: Samenkomsten

Je kan inderdaad altijd eens vriendelijk vragen wat ze met je informatie hebben aangevangen. Konden ze niks met je info? Prima, dan weet je dat op z'n minst en kan je het hier misschien delen. Als ze de info nog aan het onderzoeken zijn, waarom dan die desinformatie in de pers naar de slachtoffers toe? En als je geen antwoord krijgt, is de kans groot dat je aan het lijntje gehouden werd. Je zou - helaas - niet de eerste zijn die bij de Cel Waals Brabant tegen een muur botst.

Re: Samenkomsten

Beste Merovinger, je mag absoluut geen schuldgevoel hebben, heb in het verleden af en toe wat moeite gehad met sommige cowboys hier en de bijhorende cowboyverhalen. Maar dit is de omgekeerde wereld. Ben er zeker van dat sommige professionelen met hart en ziel gewerkt hebben aan dit dossier maar dat die geboycot worden.

Ik vraag me soms af op wie ik het bozer ben, op de daders of die die het onderzoek verhinderd hebben. Eigenlijk weet ik het wel, op al diegenen die het onderzoek verhinderd hebben en stokken in de wielen hebben gestoken want die worden gesponsord met ons belastinggeld. Ik weet niet hoe ze daar in Charleroi niet in de grond zakken van schaamte, we moeten ons neerleggen bij feit dat alles de fout is van de mentaliteit van vroeger, dat is gemakkelijk natuurlijk. Ik heb altijd geweten dat het onderzoek een beerput is, na vandaag ben ik dat zeker. Wees voorzichtig.

Re: Samenkomsten

Merovinger, vertel uw verhaal aan het gerecht via een Proces Verbaal, pas dan krijgt het eigenlijk een echte juridische waarde. Je krijgt ook een copy van het PV, en bewaar die dan goed. Geef het PV ook aan een jurist, dat is altijd beter.

45

Re: Samenkomsten

Merovinger, eerst en vooral bedankt om je verhaal te delen. Er zijn natuurlijk nog een aantal manieren om beweging te krijgen in dit onderzoek. Je kan druk uitoefenen via de burgerlijke partijen. Je kan het Comité P laten weten dat de politie hun werk niet doet. Je kan via een bevriend parlementslid de minister van Justitie aan de tand laten voelen. Je kan naar de pers stappen ... De waarheid in dit dossier zal er niet komen via de Cel Waals Brabant.

Merovinger wrote:

Sur les recherches, Christian De Valkeneer concède: “Nous n’évoluons plus énormément. Il n’y a pas d’avancée spectaculaire.”

Toen de mensen van CEGESOMA klaar waren met hun onderzoek naar de moord op Lahaut, vonden ze het zeer belangrijk om verder onderzoek te doen naar het netwerk van Moyen. Mogelijk zou dit interessant kunnen zijn voor bepaalde onopgeloste zaken uit de jaren '70 en '80. De Valkeneer heeft die deur ook onmiddellijk gesloten. 

Merovinger wrote:

Ik zit dan ook met een zeker schuldgevoel over mijn laattijdige ontdekking. Indien ik het gegeven vroeger ontdekt zou gehad hebben was het onderzoek misschien niet in zulk slop geraakt.

Dat schuldgevoel is niet nodig. Wij zijn burgers, vrijwilligers, ... geen politiemensen. Het feit dat het dossier op dit moment nog steeds niet opgelost is, ligt volledig aan de mensen die plicht hebben om dit te onderzoeken. Niet aan mensen die actief zijn op een forum (even kort door de bocht).

Merovinger wrote:

De Valkeneer zegt duidelijk dat het enige wat nog zou kunnen helpen, het feit zou zijn dat er iemand ooit uit de biecht zou klappen. Ik word kwaad als ik zulke uitspraken hoor! 

De Valkeneer gebruikt dit dossier voor politiek, niet om de waarheid te vinden.

Merovinger wrote:

Ik heb nu gezegd wat ik te zeggen heb. Tenzij nieuwe ontwikkelingen zal ik voorlopig geen bijkomende informatie posten over mijn gedane vaststelling.

Hoeveel tijd geef je het onderzoeksteam nog om je tip te onderzoeken?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Samenkomsten

Bedankt voor jullie steun allemaal. Ik moest het toch wel even kwijt en wilde vooral de slachtoffers op de hoogte brengen van dit gegeven en nuance brengen in wat er de laatste weken over het onderzoek werd verteld.

Zoals ik geschreven heb, kan mijn info evengoed een bijzonder toeval zijn dat tot niets leidt doch dit kan pas vastgesteld worden na het uitvoeren van een aantal onderzoeksdaden (hoofdzakelijk verhoren). Het gaat nl. om een duidelijk feitelijk vaststaand gegeven binnen een juiste periode en bovendien kan passen met andere reeds gemaakte verbanden.

raf, patrick111, en anderen: de zaken zijn wat ingewikkeld waardoor het moeilijk is om de juiste keuze te maken om de boel vooruit te krijgen. De info openbaar maken zou nl. het verder onderzoek helemaal dwarsbomen.

zenga: de info zit in het dossier.

47

Re: Samenkomsten

Merovinger, kan je ons nog verdere info over de omgang van CWB met jouw info melden? Heb je nog nieuws?

Re: Samenkomsten

Neen ik heb jammer genoeg nog geen verder nieuws gehad. Geen idee over er nu iets mee gedaan werd(wordt) of niet. Er wordt blijkbaar meer aandacht geschonken aan oude lijken uit de archiefkasten (Cocu), goed wetende dat dit een dood spoor is, dan aan nieuwe te controleren info.

49

Re: Samenkomsten

Onderzoek Bende Van Nijvel: Justitie en Cel Waals Brabant slaan keihard terug. Slachtoffers en nabestaanden kunnen de boom in! Echt wel.

Vijf. Meer mensen waren er niet nodig om heel even de indruk te wekken dat er misschien toch nog een sprankeltje hoop was voor het hopeloos vastgelopen en danig mismeesterde onderzoek naar de bende van Nijvel.

Drie magneetvissers, een praatgrage advocaat en een stervende, schietgrage rijkswachter met gezwollen lever en zwaar gemoed leken het deksel van de perpetuele doofpotoperatie te hebben hebben gerukt.

Zou het na al die jaren dan toch lukken om zicht te krijgen op de ware toedracht? Zou het kunnen? Zou het waar zijn?
Misschien wel. Ronkende verklaringen waren er in elk geval meer dan genoeg.

Enter, met een fikse tred justitie oneigen, de immer wollige en statige minister zelve, om extra speurders te beloven. En een luisterend oor op 6 december.

Reikhalzend wordt dan ook uitgekeken naar deze vergadering ten behoeve van de slachtoffers van deze doldrieste feiten. Vele nabestaanden en slachtoffers hebben de dag aangestipt in de agenda en een dagje verlof ingeboekt.

Deze week ontvingen ze de langverwachte uitnodiging: het overleg gaat nog steeds door, maar met een guitige twist: 6 december is ergens onderweg met de postkoets 11 décember geworden. Oeps.

Deze kleine pesterij mag natuurlijk de pret niet drukken. Zo is er die dag meteen tijd voor de Sint, de kids en tal van andere typische 6-december activiteiten, of gewoon ne keer zot doen, of wat uitgesteld rouwen dat mag natuurlijk ook.

Een bijzonder slordig inschrijvingsformulier vol schrijf- en taalfouten maakt weinig subtiel duidelijk dat de Cel Waals Brabant de touwtjes terug stevig in handen heeft: daders en verantwoordelijken kunnen op hun beide oren slapen na enkele bijzonder spannende weken, waarin de Cel Waals-Brabant de controle op deze –verder van de rest kundig georchestreerde– doofpotoperatie leek te verliezen.

NAAM, Voornaam en Adres moeten keurig ingevuld zijn door de gegadigden voor dit overleg, waarop de onderzoeksrechter de nabestaanden hoopt te mogen begroeten.

Vrouwelijke kandidaten dienen ook hun geboortedatum in te vullen. Tenminste als het dat is wat mag verstaan worden onder het eerder cryptische Geboren zij:

Ook wie niet wil deelnemen moet, weliswaar met dank van de firma, het formulier netjes invullen en terugzenden naar een 4ème verdieping ergens in Charleroi. Dit voor het geval iemand gaandeweg toch van gedacht zou veranderen. Zulks kan natuurlijk niet. Neen is neen is neen is neen is neen.

Er is nog een leuke uitsmijter voor de volhouders die het document niet moegetergd in de papiermand keilden: het formulier had al ergens in 2016 ingevuld moeten zijn. Sliep, sliep, sliep!

De boodschap uit Charleroi laat zich als volgt samenvatten: blijf alsjeblief toch maar thuis en verwacht ook nu niets van ons. Charleroi in back in control! Het mag onthullingen gaan regenen, met veel respect gaan we slachtoffers en nabestaanden heus niet bejegenen.

Slachtoffers en nabestaanden zijn het inmiddels wel gewend om zo voor de zot gehouden te worden, maar voor burgemeester Christoph D’Haese moet dit een pijnlijke kaakslag en ontnuchterende reality check zijn, nadat hij op de jaarlijkse herdenking stellig en vurig een minimum aan respect had staan orakelen. Hij had zich zijn moedige intrede op het troosteloze slagveld van de bende-arena vast triomfantelijker en daadkrachtiger voorgesteld. Vast wel.

Bron » discobarbizar.com

Op 11 december is er dus een bijeenkomst in Charleroi voor de slachtoffers van de Bende van Nijvel. Daar krijgen zij een stand van zaken van het onderzoek.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Samenkomsten

Ben wrote:

Op 11 december is er dus een bijeenkomst in Charleroi voor de slachtoffers van de Bende van Nijvel. Daar krijgen zij een stand van zaken van het onderzoek.

Het is in Brussel dat de vergadering zal plaatsvinden.