Re: Guy Bouten

Het is momenteel koffiedik kijken op welke wijze Bouten deze documenten al dan niet heeft gekregen. Eveneens is het niet meer dan normaal dat de speurders hiernaar een onderzoek te werk stellen. Indien Bouten deze documenten niet wil overhandigen is dit voor mezelf a) een leugen b) strafbaar. De toekomst zal dit uitwijzen, tenzij dit eveneens onder het geheim van het onderzoek geplaatst wordt.

Re: Guy Bouten

We hebben her en der al kunnen lezen dat sommige passages erg lijken op stukken die hij al eerder heeft gepubliceerd, maar dan zonder ze als "de memoires van Bouchouche" te bestempelen, en blijkbaar zou hij ook gaan jatten zijn uit "Le dernier mensonge" van Beijer.

Ik heb zijn claim over die memoires van bij het begin extreem onwaarschijnlijk gevonden. Tot het tegendeel bewezen is, zou ik er voorzichtigheidshalve maar van uitgaan dat het quatsch is.

En als Beuckels de killer blijkt dan zal ik met plezier mijn schoen opeten à la Werner Herzog. Ik zeg wel degelijk met plezier, want het zou een enorme doorbraak betekenen en dat is toch wat we allemaal willen. Ik denk alleen dat de doorbraak waarschijnlijk niet uit de hoek van Bouten zal komen.

Re: Guy Bouten

HERVE wrote:

Guy Bouten dit avoir jeté les documents originaux (que les enquêteurs ont voulu consulter...). Re-bizarre.

Cela est très peu crédible. Il s'agit de documents dont j'aurais pris le plus grand soin et que j'aurais remis en priorité aux enquêteurs, avant de les reproduire sur internet.

Re: Guy Bouten

Als we de theorie van Bouten volgen, hoe komen we dan terecht bij Delhaize? Ze konden toch op andere manieren terreur zaaien Waarom Delhaize?

Re: Guy Bouten

Racket, mafia? GB a peut-être payé?

36

Re: Guy Bouten

Terreur zaaien? Terreur zaaien à la CCC was niet voldoende. Op die wijze betrok men de bevolking er niet massaal mee. Men zaait terreur door de man / vrouw in de straat laten te voelen dat hij / zij een grote kans loopt om het slachtoffer te worden! Je kan een NATO brandstoflijn opblazen, maar dat zal niet het zelfde effect hebben als het klakkeloos vermoorden van een kind op een parking. Als je een bevolking wil terroriseren doe je dat door de bevolking er bij te betrekken. "Jan en Maria" moeten zich vragen gaan stellen en een schuldige vinden voor hun onrust. Dat doe je best door ze "te pakken" in hun dagelijkse rompslomp, nl. het winkelen!

Waarom Delhaize? Bij mijn weten waren er in die periode geen Delhaize filialen die beschikten over een CCTV installatie. Stel je voor dat er camerabeelden ter beschikking stonden van de overvallen? De daders wisten dat, ze namen geen enkele maatregel om camera's te ontwijken (de maskers er buiten gelaten)!

Re: Guy Bouten

Op het franstalige forum is er een interessante discussie bezig tss Bouten en Hervé. Er werd op het forum terecht opgemerkt dat zinnen uit het laatste boek van Bouten weggeplukt lijken uit het boek van Beijer. Bouten repliceerde daarop dat het niet uitgesloten is dat ook Beijer stukken kreeg toegestuurd van Bouhouche.

Bouten over Beijer:

Beijer essaie  à partir de fin 2017, quand il a appris que je publierai un nouveau livre sur les Tueries , de me rendre un piège. Car à ce moment une femme m’ a approché, plusieurs fois et toujours via e-mail , en me  faisant l’éloge de mes livres et ses contacts priviligiées avec Christian Smets. Selon des photos sur l’internet elle est belle et attrayante. Son but est sans doute, à la manière de la prostituéé Marina Deleuze, que je la fixe un jour un rendez-vous dans le but de me filmer dans une situation compromettante  et de faire du chantage. Souviens toi que les méthodes des Tueurs  sont très divers : on tue à la façon de Latinus ou Ertryckx, on  te menace  voir Joël Lhost ou Haquin ou on te compromet!

» tueriesdubrabant.1fr1.net

Merkwaardig is dat wat verder staat:

"PS J... , ce message est confidentiel et tu le garde pour toi. Mais je suis sûr que je peux prouver la manipulation. Merci."

M.a.w. heeft Hervé een mail van Bouten aan hemzelf op het forum gesmeten, mail die alleen bedoeld was voor Hervé persoonlijk dus (wet op de privacy?). Wat kan Bouten hiertegen doen? Klacht neerleggen en het forum laten sluiten? Zal hij waarschijnlijk niet doen gezien hij datzelfde forum gebruikte om zijn boek te promoten. Dat weet Hervé ook natuurlijk.

Wie tussen de regels leest kan besluiten dat de manipulatie's anno 2020 nog steeds niet gestopt zijn. De heren spelen gevaarlijke spelletjes als je 't mij vraagt. En zelfs "de gevaarlijke vrouw" verschijnt op het toneel. The good old days turn back time.

Re: Guy Bouten

coconut wrote:

Wat kan Bouten hiertegen doen? Klacht neerleggen en het forum laten sluiten? Zal hij waarschijnlijk niet doen gezien hij datzelfde forum gebruikte om zijn boek te promoten. Dat weet Hervé ook natuurlijk.

En Bouten die zich gaat beroepen op het auteursrecht zou wel het toppunt zijn, gezien de omstandigheden.

Re: Guy Bouten

Dan zal/zou Bouten dit alles toch moeten kenbaar gemaakt hebben bij de CBW bij zijn recente ondervraging. En anders zullen ze 't nu wel vernemen via het forum. smile

Re: Guy Bouten

Ik kom terug op de (zogezegde) mémoires van Bouhouche gevonden door Bouten. Laten we teruggaan naar een artikel van Gilbert Dupont:

Fin décembre 2005, la Cellule Brabant wallon, en charge de l’enquête sur 28 meurtres perpétrés dans notre pays au début des années 1980, apprenait le décès, un mois plus tôt, en France, de l’ancien gendarme Bouhouche. Sorti de prison, Bouhouche s’était établi à Fougax-et-Barrineuf (Ariège), dans un gîte qu’un ancien du Front de la Jeunesse mettait à sa disposition.

Une commission rogatoire s’est rendue en France. Elle a confirmé le décès accidentel survenu le 22 novembre déjà de Madani Bouhouche mort écrasé par le chêne qu’il sciait. Divers indices trouvés sur place ont été expertisés à Bruxelles par l’Institut National de Criminologie et Criminalistique. Conclusions.

Des données effacées dans le back up de son PC

La plus spectaculaire, encore qu’elle soit négative : le riot gun saisi dans la bergerie de Bouhouche n’a pas servi aux tueries du Brabant. La vérification s’imposait. A priori, l’arme était intéressante dans la mesure où elle pouvait correspondre aux fusils à pompe utilisés en 1982, 1983 et 1985 et que l’exemplaire trouvé chez Bouhouche datait d’avant 1987. Mais les résultats sont formels : ce riot gun-là n’a pas servi.

Deuxième constatation, au niveau informatique : avant que la police belge n’arrive à Fougax-et-Barrineuf – il s’était écoulé plus de six semaines – des données ont été effacées dans le back-up du PC de Bouhouche ? Par qui et pourquoi ? A l’enquête, s’il échet, de le déterminer, mais l’INCC a pu reconstituer une partie non négligeable des données détruites. Les enquêteurs de Jumet précisent que ce qui a pu être reconstitué n’apporte rien de neuf à l’enquête sur les tueries.

Mais un des dossiers reconstitué est un carnet dans lequel Madani Bouhouche avait noté, au jour le jour, ses réflexions, alors qu’il comparaissait pour l’assassinat de l’ingénieur Mendez. Autre fait troublant: les enquêteurs savent à présent que Bouhouche utilisait un second ordinateur, qui a disparu.

Autre découverte : une partie de la trentaine de disquettes retrouvée a également été manipulée. Pour certaines, le contenu a pu être reconstitué. Leur examen n’a rien révélé de vraiment neuf. Si une seule arme a donc été retrouvée, plusieurs indices, douilles et cartons de tir notamment, prouvent indubitablement que Bouhouche possédait ou qu’en tout cas d’autres armes que le riot ont été utilisées dans le stand qu’il avait aménagé, armes qui, toutes, ont disparu. Pour l’INCC, les perquisitions de janvier 2006 sont intervenues tardivement. Depuis le 22 novembre, d’autres avaient fait le ménage."

Bron » www.dhnet.be

Er was dus wel degelijk sprake van "un carnet dans lequel Madani Bouhouche avait noté, au jour le jour, ses réflexions". Die "mémoires" bestaan dus wel degelijk. Wat kan er gebeurd zijn? Zoals altijd in dit dossier zijn er lekken van speurders of magistraten naar journalisten (heel wat journalisten van toen bezaten stukken uit het dossier). Natuurlijk kan Guy Bouten dat niet vertellen en zoekt hij een oplossing om stukken uit dit schriftje naar buiten te brengen.

Zowel in een vorig boek als in zijn laatste boek heeft hij het over deze stukken. Jammer genoeg heeft hij niet de tijd genomen om zijn eerste boek zelf te herlezen en verschilt de vindplaats in boek 1 en 2 (om goed te kunnen liegen moet je een fenomenaal geheugen bezitten). Het is ook niet onmogelijk dat sommige stukken in handen gekomen zijn van Beijer. Zelfs via Bouten zelf. Want indien ik mij niet vergis heeft Bouten destijds Beijer op de hoogte gebracht van het overlijden van Bouhouche (in de veronderstelling dat hij dit niet wist).

't is maar een "hypothese" he. Giswerk dus. Iedereen voelt dat er iets aan de hand is met die mémoires. Elke keer dat iemand iets "weet" dat bijzonder is en dat niet geweten is door iedereen heb ik geprobeerd na te gaan waar het vandaan kwam ... uiteindelijk kom je bij journalisten uit (die wel degelijk in het bezit zijn van dossierstukken).