31

Re: Gérard Lhost

Scaramouche wrote:

Was kolonel Gérard Lhost niet "toevallig aanwezig" tijdens de overval van de Colruyt in Halle op 3 maart 1983?

Mij zegt dat niets maar LEO schrijft dit in het topic over de overval in Halle:

(...) Toen ik ook ergens las dat Kol. Lhost aanwezig was in de Colruyt in Halle hield ik deze twee namen in goed gedachte. Maar ik kan niet meer zeggen waar ik de naam Lhost heb gelezen i.v.m. Halle.

Jammer genoeg geeft hij geen bronvermelding.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Gérard Lhost

Wim wrote:

Zelfs al zou hij betrokken zijn (direct of zelfs maar indirect) bij één feit, ... wat hopen de speurders in godsnaam nog te vinden nu?

Misschien bezwarende documenten die destijds verborgen zijn door Lhost. Correspondentie met bepaalde verdachten. Een oude agenda uit de jaren '80 die een bepaalde kroniek van gebeurtenissen kan bevestigen of ontkrachten. Een adressenboekje dat bepaalde linken met verdachten onthult. Een wapen dat gelinkt kan worden aan een crimineel feit (al lijkt me dat eerder onwaarschijnlijk).

Er zijn veel opties. Maar de kans dat ze iets bruikbaars vinden na meer dan 30 jaar is natuurlijk niet al te groot.

33

Re: Gérard Lhost

Verschiet wel van deze actie want het toont aan dat men paden kan bewandelen die vroeger niet konden/mochten bewandeld worden. Men lijkt dan toch eindelijk serieus achter de “hulp van binnenuit” te gaan, en mss niet veraf van klaarheid te scheppen wie er Delta (en dus mss andere onderzoeken) heeft gemanipuleerd.

Re: Gérard Lhost

https://images.bruzz.be/2018-11/photonews_10003503-006.jpg?crop=faces%252C%2520entropy&fit=crop&h=370&ixlib=php-1.1.0&q=75&w=520&s=a3aef5f692b851f0c2602b379a47c404

35

Re: Gérard Lhost

nostra wrote:

Verschiet wel van deze actie want het toont aan dat men paden kan bewandelen die vroeger niet konden/mochten bewandeld worden. Men lijkt dan toch eindelijk serieus achter de “hulp van binnenuit” te gaan, en mss niet veraf van klaarheid te scheppen wie er Delta (en dus mss andere onderzoeken) heeft gemanipuleerd.

Als ze nu nog niet daar van uit gaan vraag ik me af wat ze daar hele dagen zitten uit te spoken bij de onderzoekers. Ik hoop dat ze inderdaad iets bruikbaars gevonden hebben tijdens de huiszoeking, of dat Lhost beslist om zelf eens wat te lossen wat hij (nog) weet.

36

Re: Gérard Lhost

https://isgp-studies.com/belgian-x-doss … rard-lhost

Staat ook in verband met dossier Dutroux.

37

Re: Gérard Lhost

Hoeveel kolonels binnen de rijkswacht zouden er zelf de rijkswacht verlaten hebben in volle carrière. Die statistiek wil ik wel eens zien. smile  De rijkswacht loste zijn problemen zelf op. Zoals een legerofficier me ooit in een conflictje zei: "what happens in the army, stays in the army".

38

Re: Gérard Lhost

Ben wrote:
Scaramouche wrote:

Was kolonel Gérard Lhost niet "toevallig aanwezig" tijdens de overval van de Colruyt in Halle op 3 maart 1983?

Mij zegt dat niets maar LEO schrijft dit in het topic over de overval in Halle:

(...) Toen ik ook ergens las dat Kol. Lhost aanwezig was in de Colruyt in Halle hield ik deze twee namen in goed gedachte. Maar ik kan niet meer zeggen waar ik de naam Lhost heb gelezen i.v.m. Halle.

Jammer genoeg geeft hij geen bronvermelding.

Op het forum heb ik gelezen dat  tijdens de overval op de Delhaize van Overijse op 27/09/1985, een zekere rijkswachtkolonel Guido Torrez daar aan het winkelen was, en dat dit een vaststaand feit is. Via de link hierboven lees ik in de bijdrage van forumlid LEO, dat bij de overval op de Colruyt van Halle op 03/03/1983 daar rijkswachtkolonel Gérard Lhost aanwezig zou zijn geweest. Wordt daarmee bedoeld dat kolonel Lhost na de feiten ter plaatse zou zijn gekomen? Of dat hij tijdens die overval er net aanwezig/aan het winkelen zou zijn geweest?! Wat meer info hierover zou inderdaad heel welkom zijn.

Tweemaal een rijkswachtkolonel in de winkel aanwezig tijdens een van de overvallen op de warenhuizen, dat zou toch al te grotesk zijn.

39

Re: Gérard Lhost

Ze zijn stevig aan de boom aan het schudden. Eens kijken wie er allemaal gaat uitvallen. Hopelijk hebben de speurders vooraf hun pionnen uitgezet om na te gaan wat er nu bij wie beweegt.

Als Vermeersch gebruikt is door LHost ivm Ronquires dan is dat een smoking gun die men niet kan negeren.
Als Lhost beweert dat de piste extreem rechts tot niets heeft geleid en de basis verwonderd is van deze conclusie omdat ze weten dat ze nooit echt gegraven hebben dan is dat sabotage en desinformatie. Waarom?
De getuigenissen van deze man in de bendecommissie zijn minstens merkwaardig.

En ja, het heeft lang geduurd dus de zet om de federale in te schakelen als centrale verantwoordelijke heeft nut gehad. Het inschakelen van de media misschien ook. Het in werking treden van de spijtoptantenregeling zeker ook.

Een huiszoeking is niet zo idioot zo lang na de feiten. Mensen worden soms laks of vergeten zelfs dat er bepaalde zaken informatie bevatten. Er kan ook informatie in zitten van communicatie lang na de feiten die er betrekking op heeft. En als je na een huiszoeking niets vind, wil dat niet per se zeggen dat de persoon in kwestie vrij van verdenking is.

En @ele9 het klopt dat er hier topics zijn waar het zeer verwonderlijk is dat er niet meer pagina's over bestaan. Dat is ook logisch omdat deze topics hoger in de food chain zitten die beter zijn afgeschermd. Daardoor zijn er veel minder links door buitenstaanders als ons te maken. Wij hebben geen toegang tot de details van elke PV of aanwijzing in dit of belendende dossiers. De informatie die wij meestal hebben, komt uit de pers of via mensen die in die pers spitten. Af en toe komt er dan eens een interessant PV bovendrijven.

40

Re: Gérard Lhost

Wim wrote:

Zelfs al zou hij betrokken zijn (direct of zelfs maar indirect) bij één feit, ... wat hopen de speurders in godsnaam nog te vinden nu?

Misschien is hoop om iets te vinden maar bijkomstig, en gooit men eerder aas uit.
Alleszins moet men over voldoende aanwijzingen beschikken om tot een huiszoeking over te gaan.