41

Re: Gérard Lhost

Volgens Guy Bouten was J. Leclercq, beheerder van het Amerikaanse Delhaizefiliaal, in een dispuut verwikkeld met rijkswachtkolonel Lhost over de liefde van een sm-prostituee.

42

Re: Gérard Lhost

kenza wrote:

Welke taal spreekt Lhost?

kenza wrote:

Juist vernomen dat hij tweetalig is.

Voor de functie die hij had, moest je tweetalig zijn. Zijn moedertaal was (is) Frans. Hij is afkomstig van rond Luik dacht ik, maar hij woont op de grens van Beersel en Sint-Genesius-Rode, in deelgemeente Alsemberg. Overigens een mooie buurt/streek om in te wonen. Niet zo ver daarvan is bijvoorbeeld het Zoniënwoud waar het op zondagnamiddag mooi wandelen is voor een mens op leeftijd zoals hij.

Non semper ea sunt quae videntur

43

Re: Gérard Lhost

Ben wrote:
Scaramouche wrote:

Was kolonel Gérard Lhost niet "toevallig aanwezig" tijdens de overval van de Colruyt in Halle op 3 maart 1983?

Mij zegt dat niets maar LEO schrijft dit in het topic over de overval in Halle:

(...) Toen ik ook ergens las dat Kol. Lhost aanwezig was in de Colruyt in Halle hield ik deze twee namen in goed gedachte. Maar ik kan niet meer zeggen waar ik de naam Lhost heb gelezen i.v.m. Halle.

Jammer genoeg geeft hij geen bronvermelding.

Gevonden !..... Gelezen in ' Beetgenomen ' van H. Geens !

44

Re: Gérard Lhost

Vermeulen wrote:

Hoeveel kolonels binnen de rijkswacht zouden er zelf de rijkswacht verlaten hebben in volle carrière. Die statistiek wil ik wel eens zien. smile  De rijkswacht loste zijn problemen zelf op. Zoals een legerofficier me ooit in een conflictje zei: "what happens in the army, stays in the army".

Hij heeft zich wel niet echt verslechterd door voor een dikbetaalde job als Europees Ambtenaar te kiezen. Hij is trouwens geen echte uitzondering, al ging (gaat) het bij de meesten meestal om een detachering, bij hem effectief het ene verlaten om te starten bij het andere.

Non semper ea sunt quae videntur

45

Re: Gérard Lhost

LEO wrote:
Ben wrote:

Mij zegt dat niets maar LEO schrijft dit in het topic over de overval in Halle:

(...) Toen ik ook ergens las dat Kol. Lhost aanwezig was in de Colruyt in Halle hield ik deze twee namen in goed gedachte. Maar ik kan niet meer zeggen waar ik de naam Lhost heb gelezen i.v.m. Halle.

Jammer genoeg geeft hij geen bronvermelding.

Gevonden !..... Gelezen in ' Beetgenomen ' van H. Geens !

En staat daar dan dat de rijkswachtkolonel aanwezig was bij de overal op de Colruyt, tijdens de overval, erna, ... ?
En geeft de auteur in haar boek ook de bron van de informatie?

46

Re: Gérard Lhost

FreCR wrote:
Vermeulen wrote:

Hoeveel kolonels binnen de rijkswacht zouden er zelf de rijkswacht verlaten hebben in volle carrière. Die statistiek wil ik wel eens zien. smile  De rijkswacht loste zijn problemen zelf op. Zoals een legerofficier me ooit in een conflictje zei: "what happens in the army, stays in the army".

Hij heeft zich wel niet echt verslechterd door voor een dikbetaalde job als Europees Ambtenaar te kiezen. Hij is trouwens geen echte uitzondering, al ging (gaat) het bij de meesten meestal om een detachering, bij hem effectief het ene verlaten om te starten bij het andere.

Als het gedetacheerd had geweest, had ik me er geen vragen bij gesteld. Nu wringt het een beetje.
Just my common sense, maar ook niet meer.

Dat een bekwame opperwachtmeester in de fleur van zijn leven zo weg ging om in de privé een paar duizend franks per maand meer te verdienen, dat snap ik, maar niet na het parcours tot kolonel.

Hijzelf weet de werkelijke reden en zijn superieuren waarschijnlijk ook, wat de reden ook is. We zullen het daar bij houden.

PS. Ik ben ook één van de believers die gelooft dat er echt wel op dit moment speurders het beste van zichzelf geven om de waarheid boven te brengen. (Wat niet wil zeggen dat ik geloof dat ze het gaan kunnen tot een proces brengen of zou dat een beetje uitdagende motivatie zijn? :-)).

47

Re: Gérard Lhost

LEO wrote:

Gevonden !..... Gelezen in ' Beetgenomen ' van Hilde Geens!

Zou je me de paginanummer even kunnen geven want ik vind het niet terug ...

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

48

Re: Gérard Lhost

Beetgenomen niet in mijn bezit momenteel maar....Topic Halle 3 maart .....Post 49.....Juul.....29 - 6 - 2014 .

Re: Gérard Lhost

Pagina 70. Er staat enkel "Op het moment dat het gebeurt is, was er een rijkswachtkolonel aanwezig in het warenhuis." Geen naam

50

Re: Gérard Lhost

Bedankt De Basis !