Re: Temse: 10 September

Even terugkomend op de blonde haren die aldaar werden gevonden. Deze werden ter analyse opgestuurd naar het labo, en toen ze terugkwamen waren ze zodanig toegetakeld dat ze voor niks meer bruikbaar waren, terwijl het labo geen enkel resultaat kon afleveren. Begrijpe wie begrijpe kan, alweer.

102 (edited by K& 16-05-2013 12:30)

Re: Temse: 10 September

Ergens moet er een reeks hierover bestaan hebben in Humo. Wie weet hier mee over?

103 (edited by mdanielsUK 29-08-2009 22:18)

Re: Temse: 10 September

K& wrote:

Ergens moet er een reeks hierover bestaan hebben in Humo. Wie weet hier mee over?

Zie voor meer informatie. Onderzoek » Bendecommissie II

104

Re: Temse: 10 September

De kevlar werd geproduceert bij Dupont de Nemours, waarschijnlijk in Mechelen (toevallig een klant van mij). Dan ging dit naar de firma TIS in Kerksken voor het weven, ik ben hier geweest en heb foto's getrokken die Ben in zijn bezit heeft. Na keuring door rijkswacht gingen de rollen kevlar naar Wittock, vaar de verdere afwerking gebeurde in het labo, er was zelfs een schietstand in het bedrijf ingericht voor proeven. In Temse heb je maar 1 beschutte werkplaats:

Wase Werkplaats vzw
Kapelanielaan 20
9140 Temse.

Ik denk dat deze pas na de overval op het  toneel verschenen is, toen de rijkswacht massaal de vesten bestelde. Voor de overval waren het kleine orders, die volgens mij bij Wittock geassembleerd werden, ben er natuurlijk niet zeker van. Het weven zelf is zeer oppervlakkig onderzocht, men heeft hier een zeer waardevol spoor laten liggen. Vind de tipgever van de kogelvrije vesten en je hebt de bende.

105 (edited by K& 16-05-2013 12:30)

Re: Temse: 10 September

Raf, ik denk ergens gelezen te hebben dat het de beschutte werkplaats was van Zele.

Re: Temse: 10 September

K& wrote:

Raf, ik denk ergens gelezen te hebben dat het de beschutte werkplaats was van Zele.

Overname van de beschutte werkplaats van Zele met 60 personeelsleden is gebeurt op 22/09/95 door Wase Werkplaats vzw die op 16 maar 1982 hun nieuwbouw te Temse in gebruik namen.

107

Re: Temse: 10 September

Lees onderstaand krantenartikel eens. Tegen Jozef Broeders zeiden ze ook 'de Witte' vanwege zijn lange blonde haren.

http://i43.servimg.com/u/f43/09/03/15/13/lesoir11.jpg

Lijkt me niettemin toch onwaarschijnlijk dat ze zijn eigen haren in zijn handpalm teruggevonden hebben. De man werd indertijd beschouwd als een van de beste boxers in Belgie, dus moet het tot een handgemeen gekomen zijn zal de aanvaller toch rake klappen gekregen hebben. Jozef Broeders was trouwens van Nederlandse nationaliteit, en aangesloten bij een boxclub in Wilrijk.

108

Re: Temse: 10 September

Raf wrote:

De man werd indertijd beschouwd als een van de beste boxers in Belgie, dus moet het tot een handgemeen gekomen zijn zal de aanvaller toch rake klappen gekregen hebben.

Is er sprake of zekerheid van een handgemeen? Volgens mij hebben de killers direct gevuurd bij de confrontatie.

109

Re: Temse: 10 September

Heb juist nog een interessante ontdekking gedaan via google, als je Hector Riske ingeeft kom je op volgende pagina » www.sports-reference.com

Geboortejaar komt overeen, blijkbaar is die Hector ook een boxer geweest die op de olympische spelen van Berlijn nog actief was!

Re: Temse: 10 September

Renne wrote:

Is er sprake of zekerheid van ee handgemeen? Volgens mij hebben de killers direct gevuurd bij de confrontatie.

Ge moogt den besten boxer van de wereld zijn, maar de riot gun wint altijd. Een direct hit resulteert zo goed als altijd in het overlijden van het slachtoffer, het is bijna onmogelijk dergelijke shock te overleven. Enkel als de ledematen geraakt worden is er een kans op overleven, maar je moet ontzettend veel geluk hebben daar niks aan over te houden.