161 (edited by Mistery 10-06-2011 04:33)

Re: Temse: 10 September

chenda wrote:

Geloof me vrij. Als je die ene gast zijn ogen had gezien vergeet je die nooit van je leven niet meer. Ik ook niet, al wordt ik 100 jaar. Wanneer je een normaal en braaf burger bent hou je je best zover mogelijk van zo'n individu vandaan!

Chenda, excuseer mij voor de bewoordingen, maar begin nu toch wat twijfels te krijgen bij het waarheidsgehalte van de beschrijving van je "vreemde" ontmoeting in die kroeg. Laat ik het zo formuleren, als ik, een dergelijke overval zou gaan plegen, dan ga ik zeker tegen de 'eerste de beste' kroegbezoeker uitweiden wat ik zou gaan doen en dan ook en passant het wapenarsenaal laten zien en vertellen waar ik woon.

Ik zou als dader mij juist een beetje afzijdig hebben gehouden, en dan dus al zeker geen wapens laten zien aan wild vreemden en dan ook nog eens bepaalde uitspraken doen. Begrijp mij goed, ik twijfel niet aan de oprechtheid van je persoon maar twijfel wel een beetje aan het waarheidsgehalte van je verhaal.

Ik zeg dus niet of het wel of niet waar is, maar heb dus wel gerede twijfel. Zeker als je een dominosteentje in je hand zou hebben waar het resultaat van domino d-day in het niet zou vallen, en de moordenaar(s) van minstens 28 personen, voor zover ze nog leven, achter slot en grendel komen. Als je dat steentje idd zou hebben, wordt het dan niet eens tijd om het te plaatsen, na 26 jaar!

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

162

Re: Temse: 10 September

Geronimo, hij leek me zeker niet gedrogeerd.

Mistery wrote:

Chenda, excuseer mij voor de bewoordingen, maar begin nu toch wat twijfels te krijgen bij het waarheidsgehalte van de beschrijving van je "vreemde"ontmoeting in die kroeg. Laat ik het zo formuleren, als ik, een dergelijke overval zou gaan plegen, dan ga ik zeker tegen de 'eerste de beste' kroegbezoeker uitweiden wat ik zou gaan doen en dan ook en passant het wapen arsenaal laten zien en vertellen waar ik woon.

Ja Mistery, straf hé. En er is geen enkel woord van gelogen of overdreven. Ik heb daar ook slechts met 1 persoon gepraat aan de toog (kan gerust "de reus" geweest zijn). Ik vraag me ook af waarom hij me dat allemaal tegen mij zei, maar alles is nadien wel uitgekomen. Ik denk ook niet dat de ander (kompanen) die een meter of 10 verder stonden ermee opgezet zouden zijn wanneer ze wisten dat die ene dat allemaal tegen (ons) zei.

Achteraf gezien (al 26 jaar) heb ik wel spijt dat ik niet mee naar buiten ben gegaan om naar de wapens in die koffer van de auto te gaan kijken. Maar mocht ik met die man naar buiten zijn gegaan hadden die anderen dat zeker gezien, kon niet anders. Beschrijving geven: Er was een burger bij met een lange beige overjas, de rest was in para outfit. Ook die gevaarlijk uitziende man met koude en doordringende ogen (snor, +/-1,70). Dat dominosteentje is niets waard, er is geen wil en en geen kunde om die bende op te rollen. En waarschijnlijk zijn er wel al enkele van die bende gestorven of vermoord. En waar zijn al de verklaringen/getuigenissen naartoe van ons? Er is op mijn vraag speciaal naar gezocht en er is niets meer gevonden.

163

Re: Temse: 10 September

chenda, tot zover is je verhaal duidelijk, maar waarom dan niet, (ook al is het na 26 jaar) de media opgezocht en op deze wijze de aandacht, en dat kan ook anoniem, en daar je verhaal onder de aandacht brengen. Wellicht is mogelijk Peter R. de Vries een optie, had begrepen dat deze ook onderzoek doet naar de Bende van Nijvel. Hoe meer aandacht er in de media komt, hoe meer de CWB zich geroepen zal voelen om toch meer te handelen. Zeker nu Eddy Vos weg is, en anderen die alles tegen hielden.

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

164

Re: Temse: 10 September

Anoniem of niet, ik heb de stress, en daar kan ik niet tegen. Als ze me (de media) daar nu eens een enorm bedrag voor gaven zou ik nog twijfelen. Zoiets is niet om mee te lachen. Je bent nergens meer gerust en iedereen kent je. Anoniem blijft nooit duren. Bedankt voor de link.

165 (edited by Mistery 11-06-2011 23:33)

Re: Temse: 10 September

Niemand kan je ergens toe dwingen of iets forceren, maar misschien toch wel iets om voor jezelf over na te denken. Er zijn 28 doden gevallen door toedoen van de bende(s) van Nijvel, al die nabestaanden wachten dus al 26 jaar op een doorbraak. Wie weet heb jij voor hen die doorbraak, door je verhaal/ontmoeting openbaar te maken. Denk dat je dat niet alleen aan je zelf schuldig bent, maar zeker aan hen.

Ik zal je echt niet meer verder op je huid zitten, en wens je, oprecht gemeend, heel veel sterkte met wat je beslist. Nogmaals, alleen jij kunt die beslissing nemen, en niemand anders. Het is jou keuze, en jij bent de enige die die keuze kan maken. Of in de openheid van zaken geven in de media, of voor altijd zwijgen. Welke keuze je ook maakt, het is en zal altijd jou keuze zijn.

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

166

Re: Temse: 10 September

  1. Bronnengeheim journalistiek is absoluut.

  2. "Hij woonde toen in Hamme-Merchtem (zei hij me terloops.)"

  3. Precieze beschrijving + leeftijd verdachte.

Het lijstje mogelijke verdachten zou wel héél kort worden. Als er iets van het verhaal aan is, is dit zowat genoeg om de zaak op te lossen.

167 (edited by chenda 13-06-2011 16:35)

Re: Temse: 10 September

Hestur wrote:

Het lijstje mogelijke verdachten zou wel héél kort worden. Als er iets van het verhaal aan is, is dit zowat genoeg om de zaak op te lossen.

Het lijstje is zelfs zo kort dat je het niet voor mogelijk houdt. Dat is het dominosteentje. Hij heeft me immers nog iets gezegd, wat ik dus nog nergens schreef. Het was destijds zo simpel om ze te pakken, en men wou niet. Als men wel wou, waarom luisterden ze dan niet naar ons? Het is hun volste recht om ons niet te geloven, te twijfelen of wat dan ook. Maar het verzuimen om er zelfs maar  iets mee te doen is in deze context zelfs misdadig. (Dankzij Vos!)

Zoals je weet heb ik bij Gerolf Annemans gezeten (op zijn Antwerps bureau) omdat hij toen in de bendecommisie zat. Wie hem kent mag het gerust vragen, maar ik denk geciteerd te zijn ergens in een boek van hem. Ik heb in de loop van de jaren (nu wel een dikke 10 jaar geleden) zelfs gerechtsjournalist José Machelin gesproken op een "veilige locatie". Zo bang ben ik dus. José zat toen zelf in moeilijke papieren wegens een proces tegen hem. Hij fronste de wenkbrauwen toen hij mijn brief las en vond het zelfs veel te gevaarlijk om verder te gaan graven.

Ook omdat ik uiteraard veilig uit de wind wou blijven. Wie graaft heeft immers risico om een loden bol tegen te komen hé! Enfin, die ene man (kan zelfs de reus zijn) zou ik nog wel eens terug willen spreken, maar liefst gemoedelijk als toen. En ik hoop (maar denk het niet) dat die anderen al onder de grond liggen.

168

Re: Temse: 10 September

Als ik Chenda zijn verhaal lees denk ik aan het volgende: Is het niet zo dat men onder invloed van bepaalde drugs meer ''sociaal'' gaat worden. Tegenwoordig staan de partydrugs hier toch bekend voor. Misschien daardoor dat de persoon in dat café opeens zo handelde. Misschien vergezocht?

169 (edited by Boemerang 18-09-2011 20:50)

Re: Temse: 10 September

https://lh6.googleusercontent.com/-VpKeNEeVDrQ/TnTV1SiUrlI/AAAAAAAABv0/Nu13FFPxkAQ/s640/Temse%252520-%252520de%252520voorpost%25252016-9-1983%252520-%252520A.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-Zmr0rI1x1cg/TnTV1Td9roI/AAAAAAAABv8/CmFcszD9Kbc/s640/Temse%252520-%252520de%252520voorpost%25252016-9-1983%252520-%252520B.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-B-p0u-MbjDc/TnTV2cmlzJI/AAAAAAAABwA/wChpUbBTO-w/s912/Temse%252520-%252520de%252520voorpost%25252016-9-1983%252520-%252520C.jpg

170 (edited by Raf 19-09-2011 11:59)

Re: Temse: 10 September

Boemerang, Hartelijk dank. Ik wist van het bestaan van de foto's af, maar nu hebben we ze hier. Ook die speractie van de Rijkswacht Sint-Niklaas was me onbekend. Die kogelgaten in het plafond, mij lijkt dat ze wel erg kort bij elkaar ingeslagen zijn, zeker voor 11 stuks, er is van ongeveer 10 meter geschoten, in de nacht. Lijkt wel alsof een zeer bekwaam schutter hier aan het werk geweest is. Kan iemand hier meer over vertellen?