481

Re: Temse: 10 September

patrick111 wrote:

Even samenvatten wat de getuige gezegd heeft:

  • De getuigenis speelt zich af op 4 september 1983 aan kruispunt De Ster in Sint-Niklaas, zes dagen voor de inbraak en moord bij Wittock-Van Landeghem in Temse. Da's op zeven minuten rijden van de fabriek volgens het artikel.

  • De getuige, een jonge fotograaf, stond 's ochtends foto's te nemen van voorbijrijdende auto's.

  • Getuige meent zo de daders van die inbraak "betrapt" te hebben tijdens hun verkenningstocht. (Voor die stelling is er echter geen bewijs.)

  • De vermeende daders keren op hun stappen terug en besluiten de getuige af te dreigen.

  • Getuige spreekt van vier personen (drie mannen en een vrouw).

  • Een persoon sprak Frans en deed zich voor als GP Charleroi.

  • Nummerplaat van het voertuig verwijst naar een Griek uit Brussel.

  • De getuige herkent een van de personen in de robotfoto uit 2010.

Opvallend is de aanwezigheid van een vrouw. Niet de eerste keer dat dit element opduikt.

forumlid K heeft indertijd gepost over een vrouw in Nijvel, waar het staat weet ik niet vanbuiten. Het had met de maandag na Nijvel te maken dacht ik. Een man en een vrouw in een bos of zo. De link tussen Temse en Nijvel (Eigenbrakel) kan via een wapenhandelaar gaan die ook in de beveiligingssector zat.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

482

Re: Temse: 10 September

Door uit te stappen en de getuige af te dreigen zijn ze toch juist beter herkenbaar? En gaat de getuige zeker hun nummerplaat noteren. En er staan vingerafdrukken op het fototoestel ... Dit lijkt me onbezonnen gedrag van deze personen.

Re: Temse: 10 September

the end wrote:
patrick111 wrote:

Even samenvatten wat de getuige gezegd heeft:

  • Getuige spreekt van vier personen (drie mannen en een vrouw).

  • Een persoon sprak Frans en deed zich voor als GP Charleroi.

Opvallend is de aanwezigheid van een vrouw. Niet de eerste keer dat dit element opduikt.

forumlid K heeft indertijd gepost over een vrouw in Nijvel, waar het staat weet ik niet vanbuiten. Het had met de maandag na Nijvel te maken dacht ik. Een man en een vrouw in een bos of zo.

Hier meer info over dat feit na Nijvel » Forum.

Nu over de aanwezigheid van een vrouw daar zijn meerdere mogelijkheden voor: de vrouw van Farkas, de Bende van Waterloo (Sudisten), de terreurgroepen CCC en Action Directe. Over dat laatste is onlangs het nieuws verschenen over de betrokkenheid van Action Directe bij de inbraak/aanval van de kazerne van Vielsalm (zie » Forum). Ook daar zou een vrouw aan hebben deelgenomen. En als Action Directe een kazerne heeft overvallen om er wapens te stelen, dan hebben ze misschien ook wel kogelwerende vesten gestolen in Temse.

Kortom, we ploeteren hier maar voort op los zand.

484

Re: Temse: 10 September

Vrouwen? Dit staat los van de bende van Nijvel. Eind jaren '80 werd bij mij thuis in Vilvoorde ingebroken. De drie daders werden door mijn buurman/politieagent op heterdaad betrapt. Hij kon 2 inbrekers inrekenen namelijk een man en een dame. De daders waren afkomstig uit de streek van Charleroi. Een van hen had een code 9 voor de politiediensten wat blijkbaar een cijfer was voor een zware jongen. Ik meen dat het ging om Nitelet, maar ben niet zeker. De naam van de dame in kwestie weet ik niet meer. Zouden er over dit feit nog documenten bestaan?

485

Re: Temse: 10 September

Aangezien de 2 inbrekers ingerekend konden worden, zal er toch wel een PV van opgemaakt zijn toen der tijd. Die documenten zijn normaal gezien bewaard gebleven. Had jij schade en heb je u laten vergoeden daarvoor?

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Temse: 10 September

Merovinger wrote:

Nu over de aanwezigheid van een vrouw daar zijn meerdere mogelijkheden voor: de vrouw van Farkas, de Bende van Waterloo (Sudisten), de terreurgroepen CCC en Action Directe.

Ik was nog Josiane Debruyn vergeten.

487

Re: Temse: 10 September

FreCR, de schade was miniem en een schadeclaim heb ik nooit ingediend. Mijn buurman/politieagent verging het minder goed. Hij had met zijn dienstwapen een waarschuwingsschot in de lucht afgevuurd. De inbrekers beweerden dat hij een schot in hun richting had afgevuurd. Jacques heeft er veel problemen mee gehad en heeft uiteindelijk ontslag genomen uit het politiekorps van Vilvoorde. Ik heb die nacht alleszins wel geluk gehad dankzij mijn alerte buurman. Vooral de aanwezigheid van een dame in het gezelschap was toch opmerkelijk. Ik denk dat ze een homejacking gepland hadden ...

488

Re: Temse: 10 September

Dat is een beetje van de gekke. Een politiebeambte die ontslag neemt omdat hij in de lucht gevuurd heeft. Zo een man moet een lintje krijgen, geen ontslag. Waarom zou hij er problemen mee gehad hebben?

Re: Temse: 10 September

Wat die getuigenis betreft:

Dit maakt alleszins duidelijk dat het geen professionele opgeleide commando is geweest! Geen enkele opgeleide commando zou zich op deze manier in de kijker willen werken, ook op geen andere manier overigens! (Geloof mij vrij) Indien zij niet gestopt waren en teruggekeerd om de fotograaf "af te dreigen" zou er geen haan naar gekraaid hebben en waren zij allicht gewoon deel geweest van een hele verzameling foto's die dag op die plek genomen door de jonge fotograaf in functie van zijn schoolwerk! Kortom, deze actie was totaal fout... uit hoofde/in hoofde van een professioneel! Dus dat waren zij dus zeker niet!

Dat het ook geen "politiemensen" waren uit eender welke streek/regio dan ook mag ook duidelijk zijn want ook die zouden zich niet op die manier gedragen.

Waren het criminelen? Ja allicht wel, of alleszins'n stel hufters! Hufters/criminelen die zich uitermate onaantastbaar voelden of zich helemaal "de man/vrouw voelden" en dus eventjes verhaal gingen halen omdat ze merkten dat ze werden vastgelegd op foto! Dat had dus zoiets van overmoed en ook zich op dat moment belangrijk voelen, belangrijk in de zin van "wij zijn hier stoere mannen/vrouw en zullen eventjes de spierballen rollen"!

Een geheel amateuristische houding dus of mogelijk ook een houding van "een onaantastbaarheid en arrogantie gevoel of althans zo willen voorkomen". Dus wie weet wel een stel zotten maar of zij iets met het voorval een week later hebben vandoen is zeer de vraag!

Dat de politie/RW er niet veel mee gedaan heeft kan aan velerlei zaken liggen maar zeker niet aan het feit te Temse een week later want daar had niemand op dat moment enige weet van. Dat kan ook niet want er bestaat geen glazen bol!

Kortom, deze getuigenis laat niemand een beetje verder op schieten.

490

Re: Temse: 10 September

luk paard wrote:

of mogelijk ook een houding van "een onaantastbaarheid en arrogantie gevoel of althans zo willen voorkomen".

De arrogantie en onaantastbaarheid zijn een feit. Via Temse loopt er een spoor naar Lekeu waar Pilarski of de vader van in verbinding staat met Diane en taxi's. Zie agenda Willy Acke.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.