541

Re: Temse: 10 September

Die opmerking brengt van Tru Dat brengt mij op de volgende gedachte. Kevlar smelt bij een temperatuur van rond de 500 graden Celsius. De temperatuur van een autobrand ligt beduidend hoger, wat bij mij de vraag doet rijzen of er ooit gesmolten kevlar - een gesmolten kogelvrij vest - is gevonden in een of meer aan de Bende van Nijvel te linken uitgebrande auto's.

Ik dwaal af.

542

Re: Temse: 10 September

Darty wrote:

Rommelig stuk van Humo, trobken, dat ik meermaals moest lezen om goed onderscheid te kunnen maken tussen wie wat bedoelde.

Vind de opgetekende perceptie van ver familielid Lieve Acke van de feiten rondom de dood van zijn neef Willy Acke niet bijster sterk, laat staan onrustwekkend, voor zover haar perceptie is bedoeld als onderbouwing van de mogelijke stelling dat Willy Acke is gezelfmoord. Dat de bril van Willy Acke op de keukentafel is gevonden, wil niets anders zeggen dat die door de klap van zijn verhanging  - headbangers ball - van zijn neus af is geschoten, op de grond is gevallen en nadien op de keukentafel is gelegd, althans ik zie geen meerwaarde in het zetten van een bril op de neus van iemand die zich zo-even heeft verhangen.

Que? Eh? Wat? Er staat toch niet in het artikel dat de keuken van Willy Acke een reusachtige oranjerie was met grote bomen... Wat schrijf je nu toch allemaal? Misschien toch best morgen pas (!) eens een tweede keer het artikel lezen Darty. Ik wens je een goede nachtrust.

543

Re: Temse: 10 September

Ik heb deze week nog in een dossier gelezen over kogel(werende)vrije vest dat een lengte bereikte half de dij om zowel onderbuik en vermoedelijk ook de tweeling te beschermen.

544

Re: Temse: 10 September

Trobken wrote:

Que? Eh? Wat? Er staat toch niet in het artikel dat de keuken van Willy Acke een reusachtige oranjerie was met grote bomen... Wat schrijf je nu toch allemaal? Misschien toch best morgen pas (!) eens een tweede keer het artikel lezen Darty. Ik wens je een goede nachtrust.

Uit die Humo:

"Hij had in die boom een hele constructie gebouwd met verschillende touwen en zelfs een hondenleiband. Hij hing meters boven de grond."

Als hij, met bril op, van meters hoog springt, met een touw om zijn nek, dan klapt zijn bril van zijn hoofd, me dunkt. Zijn bril valt dan op de grond. Bril op de grond en hij, dood aan een touw, worden een poos later gevonden, waarbij mij alles logischer voorkomt dan het terugzetten van zijn bril op zijn neus, terwijl hij dood aan een touw hangt. Dat de vinder er dan voor kiest om zijn bril op te pakken, naar binnen te brengen en op de keukentafel te leggen, komt mij als niet onlogisch voor. Moraal van het verhaal: als nicht Lieve op een dag Willy's bril op de keukentafel aantreft, wil dat niet zeggen dat Willy eerder zonder zijn bril op een 'zelfmoordconstructie' in een hoge boom heeft gemaakt, om daar zonder zijn bril op  uit te springen.

Een goede nacht.

545

Re: Temse: 10 September

Bossi wrote:

Ik heb deze week nog in een dossier gelezen over kogel(werende)vrije vest dat een lengte bereikte half de dij om zowel onderbuik en vermoedelijk ook de tweeling te beschermen.

Ja Bossi, dat bestond. Het was een bijvoegsel bij de vest dat met kleefband aan het vest kon bevestigd worden. Het beschermt zoals je schrijft de onderbuik en de Tweeling als je rechtstond. Zitten of autorijden was uit den boze.

Ik ga er nu niet achter zoeken, maar in het topic "Christiaan Bonkoffsky" staat een foto van een agent die zo één draagt.

546

Re: Temse: 10 September

Zoiets?

https://www.vbrbelgium.be/shops/vbrtesttalen/cms/reeks2/crius-2.jpg

547

Re: Temse: 10 September

Ongeveer...

548

Re: Temse: 10 September

Yep, maar ouder model.

549

Re: Temse: 10 September

Ik heb ze al waargenomen in groen defensiekleur en in donker grijze kleur, Leo. Ik vermoed dat de donkergrijs kleurige ook in gebruik zijn bij het DSU (Politie Speciale eenheden)

550

Re: Temse: 10 September

Je kan ze hebben in alle kleuren. Het is tenslotte de omringende stof die het kevlar bedekt. Toen we waardetransport reden waren we gekleed in rode overall's en droegen we (Godbetert) rode kogelwerende vesten. Normaal weegt een vest toch enkele kilo's, maar ooit ging er bij een beetje wind zo'n vest vliegen die tegen het voertuig stond bij een kuisbeurt! De bezitter van de vest had het kevlar er uit gehaald en vervangen door Isomo van 1 cm dik! Op mijn facebook pagina kan je ons zien met vest.