81

Re: Temse: 10 September

Het moet wel iemand zijn die zeer goed op de hoogte was, de rijkswachters die controle deden zullen geweten hebben waar de vesten lagen, ofwel zij, ofwel iemand die zij getipt hebben is betrokken. Werknemers van Wittock denk ik persoonlijk niet, meestal zijn de mensen die aan weefgetouwen staan niet de slimsten, zonder naar iemand een steen te werpen. Ofwel het hoger kader misschien. Hoeveel werknemers had deze firma en wie waren de bedrijfsleiders?

Re: Temse: 10 September

Even terugkomend op de Borains. Wist Cocu als agent ook af van kogelvrije vesten? Of hield politie zich daar niet mee bezig?

83 (edited by Reckie's Son 02-03-2009 20:52)

Re: Temse: 10 September

In ieder geval werd Robert "Baloo" Becker sterk vermoedelijk door 2 onafhankelijke getuigen gezien, een keer 14 dagen voor de feiten en een keer op de nacht van de feiten zelf. Helaas kon een confrontatie tussen Becker en de kroongetuige niet meer plaatsvinden omdat de man in kwestie reeds was overleden.

Re: Temse: 10 September

Dan zijn er toch sterke vermoedens dat als Becker er was, dat de Borains er bij betrokken waren. In wie hun opdracht werkten zij dan? Raar dat ze dat nooit opgelost hebben, want er waren toch bezwarende elementen.

85

Re: Temse: 10 September

Inderdaad, de Borains zijn volgens mij ook betrokken of toch een deel van die groep. Misschien niet voor 1985, maar het geval van die Rüger (pistool) is toch een special geval. Die Claude Déry die het wapen onderzocht zou zelf ook wel corrupt geweest zijn, hij heeft de Borains vrij gesproken daardoor. Nu niet dat de Bende van Nijvel alleen uit Borains bestond, maar er komen er toch een paar in aanmerking.

Re: Temse: 10 September

Ben het met je eens Renne.

87

Re: Temse: 10 September

Het kind dat de moordenaars aan het werk zag

"Het is dan toch politiek terrorisme, en we moeten de daders zoeken in extreem-rechtse kringen." Met die mededeling sloeg het gerecht de nabestaanden van de Bende van Nijvel in juni 2001 met verstomming. Tien jaar geleden was je nog 'een fantast' als je beweerde dat extreem-rechts of de rijkswacht, of de staatsveiligheid misschien achter de bendeaanslagen van de jaren tachtig zat. In zeventien jaar onderzoek werden heel wat sporen in die richting onder de mat geveegd. En plots, na al die jaren geknoei, wisten de speurders het: de oplossing van het mysterie van de Bende van Nijvel zat in het hoofd van een tweeënhalf jarig kind opgesloten.

Feiten » Temse

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

88

Re: Temse: 10 September

Ben wrote:

"Het is dan toch politiek terrorisme, en we moeten de daders zoeken in extreem-rechtse kringen." Met die mededeling sloeg het gerecht de nabestaanden van de Bende van Nijvel in juni 2001 met verstomming.

Hebben ze eigenlijk gezocht in die kringen, voor 2001 al niet, maar daarna evenmin denk ik.

89

Re: Temse: 10 September

Linda Huffelen: "Rond half drie 's nachts hoorde mijn man glasgerinkel. Hij kroop uit zijn bed en ging kijken naar het lab, waar het geluid vandaan kwam. Toen hij de inbrekers zag, gooide hij de deur weer dicht, maar de gangsters schoten door het hout, en de kogel doorboorde zijn maag. Hij kroop op handen en voeten terug naar de slaapkamer, waarschijnlijk om ons te waarschuwen. De gangsters kwamen achter hem aan en maakten hem af met een schot in het hoofd. Mijn man moest nog gevochten hebben, want in zijn hand vonden ze plukken blonde haren.

Die plukken blonde haren: Patrick Haemers? Tijd voor een DNA analyse? Of zijn de bewijsstukken weer "te goed" opgeruimd?

Re: Temse: 10 September

En Robert Becker? Die was ook blond en daar gezien en herkend.