141

Re: Manipulaties

Ik denk dat er meer dan voldoende getuigenissen zijn ivm manipulatie.
We vinden er minstens 10 tegen Depretere en Dery.

Depretere

Tijdens dat tuchtonderzoek lieten magistraten en andere personeelsleden zoals Boulard in het Nijvelse justitiepaleis verstaan dat Deprêtre geregeld tussenbeide kwam in gerechtelijke dossiers. Er was zelfs sprake van schriftvervalsing. Daarom vroeg minister Wathelet op 26 juni 1990 een gerechtelijk onderzoek te openen ‘tegen X’ wegens valsheid in geschrifte. Volksvertegenwoordiger Hugo Coveliers: “Iedereen wist maar al te goed wie met X werd bedoeld, Deprêtre lui-même. Er is toen zelfs een huiszoeking verricht in zijn kantoor in het justitiepaleis. Een huiszoeking bij een procureur, een unicum in de geschiedenis van de Belgische rechtspraak.”
https://bendevannijvel.com/onderzoek/ni … -depretre/

Dery
Balistiek is geen exacte wetenschap. Zich één keer vergissen is menselijk. Zich keer op keer vergissen is niet meer normaal.

Manipulaties: de truc met de hulzen
https://bendevannijvel.com/daders/bouho … derzoek/9/

Als je er echt op staat bezorg ik je minstens 10 cases voor beide heren.


Als je niet van het woord manipulatie houdt kan ik het ook zo stellen. Depretere was de man die letterlijk en figuurlijk de kogelhulzen wegstampte van de Bende Van Nijvel. Dery was bijna altijd de wapenondeskundige.

142

Re: Manipulaties

Inderdaad coconut , en we kennen ook de politieke broodheren van deze benoemde personen ! Ik vraag me nog steeds af of de toenmalige kabinetchef van zowel Boudewijn als Albert geen tipje van de sluier zou kunnen oplichten ? Tenslotte was het zijn job om de royals uit de wind te zetten !

143

Re: Manipulaties

Oei LEO, de dag dat er molenstenen drijven op de Rijn zal dit mogelijk zijn. Dery, vriendjes met VDB, Bougerol, Bouhouche, Beijer, SDRA8, PIO, Abdij van Aulnes.

De relatie tussen WNP en de Bende is verschillende keren onderzocht. Zo kwam in de marge van het WNP-onderzoek naar boven dat Claude Dery, de ballistisch expert in het Bende onderzoek die beschuldigd werd van manipulaties, lid was van een obscuur splintergroepje "Les Hospitaliers de l’Abbaye d’Aulne".

Bron » Nieuws

144

Re: Manipulaties

Django68 wrote:

De stilte rond het onderzoek hoeft niet noodzakelijk slecht nieuws te zijn. In het verleden werd er al te vaak gecommuniceerd over sporen die op niets uitliepen en werd met het geheim van het onderzoek soms een loopje genomen. Wat me ook opvalt is dat bepaalde forumleden met kennis van zaken al een tijdje van het forum zijn verdwenen. Ik vermoed dat er wat in de lucht hangt...

En niet te vergeten: de mededeling van het parket dat Bonkoffsky zeker niet de reus kon geweest zijn,,,

145

Re: Manipulaties

Dery was de/een man die zelf gemanipuleerd werd, net als zoveel anderen. Je kunt allicht tientallen voorbeelden aanhalen maar niets hard maken. De meeste speurders ook niet, vrees ik, maar hoe kun je thans het kaf van het koren onderscheiden? Wie liegt en wie niet?

146

Re: Manipulaties

Mij ga je niet wijs maken dat in een dossier van 2m hoog ( of meer) NIETS staat dat aanleiding gaf tot beschuldiging van tenminste een aantal mensen. Moeten we dan bijvoorbeeld Jef Vermassen een leugenaar noemen als hij zegt " Alles staat in het dossier"? Hoeveel personen hebben getuigd X gezien te hebben in Aalst? Jij vraagt naar getuigen die nog niet gehoord zijn . Natuurlijk willen wij die getuigenissen nog horen . Maar wat zal het helpen.?

Als er toch niets in het dossier staat waarmee men iets kon doen, waarom zijn er dan zovelen naar het buitenland gevlucht ?

De enige waarheid is dat wij de waarheid niet mogen kennen. En terwijl ik dit schrijf moet ik spontaan denken aan een dochter die hemel en aarde moet bewegen om haar vader te doen bekennen dat hij haar vader is.

Heel de wereld weet en ziet dat ze zijn dochter is. Minstens de moeder kan getuigen dat ze zijn dochter is. Maar juridisch is ze zijn dochter niet. Een man, een vader, die in staat is dit aan zijn eigen dochter aan te doen is voor mij tot alles in staat. Het kan best zijn dat hij gemanipuleerd werd om zijn dochter niet te erkennen. En zeggen dat velen onder ons diezelfde man trouw hebben moeten zweren.
Ad nauseam
Ik herinner mij ook de getuigenis van een ex vrouw van een bezoeker van de Abdij van Aulnes. " "s Morgens gingen ze met zijn allen bidden in de mis, 's avonds gingen ze naar de hoeren"

Wat zouden ze daartussen gedaan hebben ?

Re: Manipulaties

Wat ik vooral geleerd heb op dit forum is om voorzichtig te zijn met termen als bewuste manipulatie. Ik ga hiermee geen vrienden maken maar als ik me zuiver op posts baseer zou ik stellen dat 90% hier een verborgen agenda heeft. Uiteraard is dat niet zo, maar wat speelt hier dan wel? Ik probeer me nader te verklaren.

Net zoals Depretre hebben we allemaal een emotionele achtergrond, politieke standpunten, religieuze voorkeuren enz. Mensen hebben soms een link met slachtoffers, zijn pro of contra overheid, geloven in complotten of zijn in de veronderstelling dat elk complot een leugen is, en ga zo maar door. Al deze predisposities hebben hun invloed op onze besluitvorming mbt onverklaarbare maatschappelijke fenomenen zoals de Bende. Dit is niet één of ander flauw tekstje dat ik kopieer uit een boek maar iets wat ik, in alle eerlijkheid tot mijn eigen verbazing, meermaals heb waargenomen op dit forum.

Ik schrijf dit niet om forumleden te schofferen of om mezelf te verheffen boven het gemiddelde forumlid, immers ben ik als mens eveneens vatbaar voor deze valkuilen. Wel vermeld ik dit om analoog met het forum de assumptie te maken dat er ook speurders ten allen prijze hun theorie en wil hebben door geramd mogelijks gedreven door dergelijke predisposities dan wel door manipulatie.

Ik wil hiermee geenszins zeggen dat er in dit dossier niet gemanipuleerd is, enkel het aanbrengen van enige nuance. De 'Bende' heeft het ons ook niet makkelijk gemaakt. Ik geloof op dit moment een vrij heldere kijk te hebben op de feiten (maar vraag het me morgen nog een keer) en ben van mening dat iedereen met zijn of haar hypothese wel deels gelijk heeft. Dit lijkt door sommigen zo goed gespeeld dat zelfs zonder manipulaties de kans op oplossing niet overdreven groot was.