271

Re: Theorie van speurneus

Beste speurneus, welcome back, maar "door zelfstudie een enorme kennis opgedaan over wapenen en explosieven" is bullshit. Bestaat niet. Basta! Je kan het vergelijken met folders lezen over toffe auto's (of moto's) en zitten geilen op de glanzende pagina's die voor U liggen. Maar zolang je er niet mee gereden hebt, de "vibe" gevoelt, blijft het een verlangen.

Zouden er in Nederland zovéél plaatsen zijn waar waar je onopgemerkt, rustig en geconcentreerd met wapens en explosieven kan experimenteren? En waar je in geval van pech kan rekenen op medische behandeling. Ik geloof het niet, hoor.

Ik lees je graag hoor. Het opent voor mij een venster hoe 90% van de modale mensen denken over de Bende van Nijvel.

Groetjes van Leo.

Re: Theorie van speurneus

Geronimo, als je 1 wapenwinkel helemaal leeg haalt, heb je een arsenaal waar je een kleine oorlog mee kunt beginnen. Het ging ook niet om overvallen, gewoon rammen in de avond en leeg halen.

LEO, fijn dat jij dan een van de uitverkorenen bent die niet voldoet aan het profiel modaal. Belachelijke opmerking van je, jij weet absoluut niet hoe modaal of niet modaal ik ben dus oordeel dat niet. Heeft geen enkele zin. Als je een leek een wapen in de hand geeft, weet hij daar naar verloop van tijd raad mee. Heel simpel, je schiet er een keer mee en je word beter en beter. Hoe vaker je er mee werkt en de voor- en nadelen leert kennen, des te beter je er mee om kan gaan denk je dat de uitvinders van explosieven in het beging gelijk wisten wat de uitwerking zal zijn? Nee, door schade en schande leert men.

Ja, in Nederland zijn er zeker plekken waar je kunt schieten in de nacht. Neem bijvoorbeeld de Veluwe, het grootste natuurgebied van Nederland. Midden op de Veluwe kun je doen wat je wilt, de kans is klein dat je gepakt word. Alles is te leren ook het gebruik van wapens, explosieven, ... En ja, dit kan uit een folder: alles na doen wat er staat en zelf veel oefenen. Uiteraard kan het fout gaan. Denk jij soms dat de Bende eerst een uitgebreide cursus hebben gevolgd op een F1-circuit voor ze de overvallen gingen plegen? Denk jij soms dat de bende een uitgebreide cursus garagist hebben gevolgd om te leren de auto's sneller te maken? Tuurlijk niet, het is een kwestie van proberen en misschien wel gewoon wat folders lezen en gaan knutselen. Wedden dat je er na veel keer doen beter in word?

273

Re: Theorie van speurneus

Okay, dit was het voor mij. Ik geef geen replay meer op zulke nietszeggende bladvulling. Het stoort me uitermate in zulke bloedige zaak als de Bende van Nijvel. Het negeren van de 'punt, komma' regel in de vorming van de letterzin vind ik een aanfluiting naar de betrokken slachtoffers toe. Ik beschouw dit forum niet als een 'play game' waar je zomaar kan komen rondlullen om je zogezegde ideeën te ventileren. Iedereen is hier welkom, maar draag bij aan de materie.

Dit gezegd zijnde, een Zalig Kerstfeest voor jullie en speurneus.

Re: Theorie van speurneus

Poe, wat een kopje vol onzin LEO, ik zie het forum zeker niet als een play game. Maar geen probleem, daar is een forum voor. Een aanfluiting naar de slachtoffers is een opmerking die kant nog wal raakt. Ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurt is met die mensen in die dagen, laat dat duidelijk zijn. Ik heb er nu ook echt totaal geen zin meer in. Steeds dezelfde leden die een ander de grond instampen om wat ze denken, dat vind ik pas een aanfluiting.

In mijn opinie word de zaak zo nooit opgelost, verstokt in fantastische theorieën, oogkleppen op en gaan. Alles wat anders is of denkt gelijk neer meppen. Ik ben er nu echt wel klaar mee, heb een tijdje pauze genomen op het forum maar het gaat maar door. Bij deze neem ik definitief afscheid van het forum als lid.

Helaas is het niet mogelijk om een theorie te ventileren die misschien wat afwijkt van de meerderheid. Helaas word in mijn opinie deze site een complotsite, op deze site zijn er maar een paar de baas die constant de moraal bepalen voor anderen leden. Mijn zegen hebben jullie allemaal, alleen ik doe er niet aan mee er zijn zat andere manieren om wel bij te dragen aan de oplossing van deze zaak.

Dus hierbij wens ik allen het beste en in het bijzonder Ben, want de intentie waarmee de site opgezet is goed, alleen in mijn ogen schiet de site op dit moment zijn doel totaal voorbij. Ik zal nog wel eens meelezen maar niet meer reageren.

Mvg Speurneus.

275

Re: Theorie van speurneus

speurneus wrote:

Geronimo als je 1 wapenwinkel helemaal leeg haalt heb je een arsenaal waar je een kleine oorlog mee kunt beginnen het ging ook niet om overvallen gewoon rammen in de avond en leeg halen.

Niet akkoord speurneus. Lichtere wapens lagen vooraan, en de zwaardere jongens moesten in een kluis achter in het pand. Maar een wapen is een wapen voor een leek. Of je nu met een loodjespistool staat te zwaaien of met een Mark 23 mensen kennen het verschil niet en daar zit de kracht van de gangsters.

Re: Theorie van speurneus

De houding van sommige hier tegenover speurneus, vind ik typerend. Het kan aan mij liggen, maar dat verongelijkte toontje en snel wijzen naar elkaar, zou een verklaring kunnen zijn voor het geknoei in het Bendedossier. Misschien iets dat Belgen eigen is? "Die deugt niet, naar hem moet je niet luisteren". Respect trouwens voor iedereen die wél inhoudelijk kan blijven.

Vanaf november 2007, die goeie ouwe tijd, ben ik hier begonnen met meelezen. Vanaf 2008 ook gaan meeposten. Ik kan zeggen dat ik elk bericht op dit forum heb gelezen, elk stukje tekst. Toch heb ik niet vaak het gevoel dat mijn bijdragen hier erg gewaardeerd worden. Met uitzondering van een paar die gelukkig wel open-minded zijn.

Bendepauzes daar is niks mis mee, maar wegjagen laat ik mij niet. Speurneus, ik zal je ongezouten meningen gaan missen. Jammer dat het nu definitief is. Mocht je mans genoeg zijn om daar nog eens op terug te komen, zie ik je graag weer verschijnen.

Re: Theorie van speurneus

Voel me toch nog even genoodzaakt te reageren.

geronimo de heel waar ik het over heb was een een echte gangster een zware jongen hij kwam terug met zowel pistolen als de zwaardere wapens, conclusie is dus dat hij dan ook in de kluis geweest is  een crimineel zal daar niet veel moeite mee hebben.
Wij hebben hier overvallen van 18 jarige op juweliers waar men een uzi of scorpion gebruikt zijn dit al echte gangsters nee dat lijkt me niet.En wat is een loodjespistool als je een glock gebruikt heb je bijvoorbeeld een goed wapen in handen, zou zullen er in de tijd van de bende ook betere en slechtere wapens geweest zijn.

Noordeling, weg laten jagen is het niet echt maar als je steeds tegengewerkt word door personen die mijn theorie-topic steeds weer vol gooien met onzin gaat de zin er bij wel af. Gelukkig  zijn er inderdaad wel mensen die inhoudelijk blijven reageren, ik las ook al lang mee. Dat was in de tijd dat alles hier nog gemoedelijk was. Ik snap ook niet dat het beheer dit steeds toelaat, iedereen mag zijn mening ventileren op het forum dat is juist goed, maar als ze reageren laat ze dat dan inhoudelijk doen. Persoonlijke aanvallen zie ik te vaak, er zijn hier een paar personen die denken dat ze de oplossing al hebben, geen probleem dat ze dat denken maar hou het dan in je eigen topic. Zodra je het hier hebt over marginalen beginnen sommige hier te flippen ze worden respectloos en vallen je soms persoonlijk aan. Dat hoort niet thuis op een forum!

Er zijn een aantal verdachten in het dossier die wel degelijk wijzen naar marginalen maar op het moment dat het duidelijk word dat het wel eens zo zou kunnen zijn, dan gaan alle remmen los om je bestrijden en soms zelfs te beledigen. Men moet zich af vragen willen we graag een site als infowars.com of gaan we voor een serieuze site?

Opmerkingen over een taalfout of een punt komma die ik wel eens vergeet en dat het een aanfluiting zou zijn voor de slachtoffers vind ik persoonlijk misselijkmakend, was er maar iemand die zonder punten en komma in 1 lange zin de oplossing bracht! Het zoeken van verbanden van bepaalde personen bijvoorbeeld: als ze contact hadden, hebben ze er volgens sommige ook gelijk mee te maken. Het is een feit dat criminelen mekaar vaak tegenkomen maar lang niet altijd alles van mekaar weten, maar als ik dat opmerk word ik voor gek verklaart, het is simpel onmogelijk dat alle namen die genoemd worden op dit forum iets met de bende te maken hebben of er iets van weten.

Er word zelfs gezegd als je een bepaalde zienswijze hebt je tot de modalen behoort. Toch knap dat personen denken te weten hoe een forumlid in elkaar steekt! Het is misschien inderdaad wel 1 van de oorzaken dat dit dossier niet opgelost raakt, tunnelvisie en geen hulp accepteren van buitenaf lijkt de Belgen helaas eigen, wel de uitzonderingen daar gelaten want er zitten hier een aantal goede mensen tussen die wel gesprekken aangaan.

Ik zal er nog eens goed overdenken tijdens de kerst of ik misschien nog terug kom, het ligt ook aan de reacties die op mijn bericht gaan volgen. Ik ga me hier niet laten beledigen, ik doe graag mee aan dit forum maar wel op een respectvolle manier zo als het hoort.

Kerstgroeten.

Re: Theorie van speurneus

noorderling wrote:

Misschien iets dat Belgen eigen is? "Die deugt niet, naar hem moet je niet luisteren".

Kom he noorderling, ik ben altijd al vrij diplomatisch geweest en respect getoond voor ieders mening op het forum. Ik ben trouwens ook van mening dat er moeten meningsverschillen zijn om ieder te helpen nieuwe inzichten aanbrengen en op die manier misschien nieuwe denkpistes in te slaan.

Maar laten we nu ook niet overdrijven, soms zijn het bepaalde uitspraken zoals die dat ik aanhaal die mensen tegen de borst stuiten. Misschien moet je gewoon ook wat meer open staan voor andere opties en zal het contact op het forum dan ook veel vlotter verlopen. Ik heb ook mijn hypothese en mijn mening, maar ik val niet met iedereen in ruzie.

Ik wijs speurneus niet met de vinger, ook LEO niet of jij niet. Misschien moeten we gewoon allemaal net iets meer open staan voor commentaar en tegelijk onze eigen commentaar net iets meer filteren voor we die ventileren, net als die zin hierboven, die anders aanstoot geeft en een slechte nasmaak laat hangen bij de mensen. En dat vergeet men niet snel. En bijgevolg zal je volgende post ook wat kritischer ontvangen worden.

Servo per Amikeco

Re: Theorie van speurneus

Speurneus, wat je anderen verwijt maak jij je wel ook tegelijk schuldig aan. Het ontbreken van horizon en inzicht en het ontstaan van tunnelvisie. Niet elke topic hoeft een gevecht te zijn om je theorie te bewijzen. Het gebruik van de term marginalen, komt, althans hier in België, nogal neerbuigend over. Het is voor mensen die dicht bij de feiten stonden/nog staan, moeilijk te aanvaarden dat 'marginalen' voor zo een bloedbad hebben gezorgd en konden verdwijnen. Vooral gezien het complexe dossier en de vele bizarre sporen en wendingen.

Het komt dus nogal verkeerd over om iedereen alsmaar op de neus te duwen dat het maar marginalen waren. En éénmaal de toon is gezet is het erg moeilijk nog te veranderen. Ik herhaal dus, als iedereen zijn uitingen wat matigt en zijn reactie herleest voor te posten, dan zullen de meningen misschien net iets minder botsen.

We kunnen hier zeker leren van elkaar en ik hoop dat het mag voortgaan, want het is net die verschillende inzichten die de waarden van het forum kunnen versterken.

Servo per Amikeco

280

Re: Theorie van speurneus

In deze tijden van vrede en vriendschap krijgt DeadLetterBox de prijs voor meest diplomatische post van het jaar, proficiat!

http://rlv.zcache.nl/maak_de_oorlog_van_de_diplomatie_niet_stickers-rfcd067fc4b044e05911e7d59f23bfdb7_v9wth_8byvr_324.jpg

speurneus wrote:

Dus hierbij wens ik allen het beste en in het bijzonder Ben, want de intentie waarmee de site opgezet is goed, alleen in mijn ogen schiet de site op dit moment zijn doel totaal voorbij.

Bedankt, maar ik denk dat we momenteel bangelijk goed bezig zijn en dan vooral met dank aan het nieuwe boek van Hilde Geens (waarvan ik hoop dat iedereen het ondertussen al gelezen heeft). Ik denk aan de piste-De Pomp, Baugniet, de link met De Staerke, de rol van Vandeuren en het duo Bouhouche en Beijer in de overval op Dekaise. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

speurneus wrote:

Ik snap ook niet dat het beheer dit steeds toelaat, iedereen mag zijn mening ventileren op het forum dat is juist goed, maar als ze reageren laat ze dat dan inhoudelijk doen.

Nogmaals, maar dan kort samengevat: full-time job, andere hobby's, alleen als moderator, andere belangrijkere pistes om te volgen, ... Ergens problemen mee? Mail me.

noorderling wrote:

Ik kan zeggen dat ik elk bericht op dit forum heb gelezen, elk stukje tekst. Toch heb ik niet vaak het gevoel dat mijn bijdragen hier erg gewaardeerd worden.

Daar zit dus je probleem: wat je op de website leest, is mijn gefilterde versie van de feiten en het onderzoek. Wil je de feiten en het onderzoek echt begrijpen, dan moet je de verslagen van de Bendecommissies lezen, de boeken die geschreven zijn over de feiten (en laat het dan vooral het boek De namen uit de doofpot zijn), de krantenartikels (van vroeger en nu), rapporten (Van Brussel-De Jonghe, Atlas, Godbille, ...), pv's, ... Dan pas zul je begrijpen hoeveel ballast dit onderzoek draagt, hoeveel informatie in boeken en artikels fout is en hoe moeilijk het is om in dit web van informatie en desinformatie leugen en waarheid van elkaar te onderscheiden.

Theorieën zijn fijne bezigheden voor regenachtige zondagen maar helpen ons geen centimeter voorruit omdat je dan enkel blijft kijken naar feiten die jouw theorie ondersteunen. Al de rest is ofwel niet relevant of perfect uit te leggen (dat geldt voor iedereen die een theorie maakt). Veel interessanter is het om informatie op te zoeken (uit boeken of verslagen), deze te delen, uit te zoeken of die informatie correct en relevant is, en hoe we de informatie kunnen plaatsen in het Bende-verhaal.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube