21

nostra wrote:

@finn ze hebben de rijkswacht  losgereden, maar beslisten toen om snel de nummerplaten te wijzigen waardoor ze terug in het vizier kwamen.

de nummerplaatwissel was aan de garage met kartingparcours vroeger. Als ik daar (her)vertrek met mijn Santana ben ik op 10 seconden elke achtervolger terug kwijt. Laat staan een R4. Dat is daar francorchamps man tot Overijse city met snelle vluchtwegen links en rechts.Zelfs als ik linksaf slaag via Tombeek centrum moet ik inhouden.
Neen, dit blijft voor mij een bewuste kat en muisactie met als toppunt de schietpartij aan de koldam in Hoeilaart bijna voor de deur van de lokale politie.

Leg het traject van 15 km eens af vanaf de oude Dekaise winkel tot aan de eerste lichten in Hoeilaart via tombeek of Overijse. Geraak je daar geen R4 kwijt dan ben je dronken, vind je het plezant of heb je een bedoeling met je actie.

Rij nu verder richting Groenendaal, je passeert de Brugstraat met vluchthuis, kruist de Ring richting Watermaal Bosvoorde (of slaat linksaf voor hospital Dr Derscheid om uw belgische nummerplaat te verknippen en spaanse gazet weg te gooien), parkeert definitief in de Tumulidreef naast de hyppodroom of rij door tot in de parkeergarage Beau site. Allemaal op 20 minuten zonder rallytalenten.

Jij lijkt de streek daar goed te kennen, Finn,. Was het niet zo dat ze die R4 inderdaad hebben kunnen afschudden, maar dat ze in Hoeilaart geblokkeerd geraakt zijn in een file die voor de verkeerslichten stond?

Ze konden geen kant meer uit, want er kwam ook een reeks auto's uit de andere richting.

Als ze bewust met een kat en muisactie bezig waren hebben ze zich toch lelijk misrekend, want die twee rijkswachters hebben hun laders van dichtbij in de Santana leeggeschoten. De passagier die naast de chauffeur zat lag volgens omstaanders levenloos met zijn hoofd op het dashboard ...

Dat lijkt meer op Russische roulette dan op kat en muis.

imazibraine wrote:

De passagier die naast de chauffeur zat lag volgens omstaanders levenloos met zijn hoofd op het dashboard ...

Is hier een bronvermelding van?

Enkele getuigen hadden de indruk dat de passagier naast de chauffeur van de Santana ook gewond was, hij zat dubbelgevouwen.

Bron: Beetgenomen - Hilde Geens

Zelf hecht ik enorm veel waarde aan de geschriften van Hilde Geens, zij heeft zich steeds enorm objectief gehouden en enkel geschreven wat er is waargenomen. Daar waar bouten bv zelf speculaties durft te trekken.

Kortom, benieuwd naar jouw bronvermelding.

25

tussen nrplatenwissel carting en schietpartij Hoeilaart is +- 10 km of je via tombeek/maleizen rijdt of via overijse centrum maakt niet uit.
trouwens waarom die nrplatenwissel vlak langs de weg?? de auto type en kleur is toch primordiaal in een achtervolging, nrplaten zijn tweederangsinfo op dat hete moment

neen, je bent "onwillig" als je hier geen R4 kwijtgeraakt. temeer daar je in die tijd zelfs niet aan die lichten moest zijn om via groenendaal naar brussel te rijden

was er een kat en muis nodig om een tweede auto (audi?) de kans te geven te vluchtten?? of hebben ze gewoon de pech gehad dat de R4 dezelfde weg volgde per malheur? wie zal het zeggen

tussen dubbelgevouwen en levensloos met hoofd op het dashboard lijkt mij toch een verschil te zitten

getuigenis restaurantuitbater PM is daarom interessant; hij was ook een practical schooter (welke club?) en bevoorrechte getuige + afgedreigd

Pierre Romeyer is helaas enkele maanden geleden overleden.

Hij stond sowieso te ver van de Santana om te zien wat er zich binnen afspeelde, volgens zijn getuigenis op het Franstalig forum.

27

Moderatie: gelieve on-topic te blijven.

Voor Waver kan je hier terecht » Forum
Voor de schietpartij in Hoeilaart kan je hier terecht » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube