Re: Willy Van Cutsem

jvc1971 wrote:

Op de Haachtsesteenweg was er een Waal dacht ik, die deed in wagen afbraak, ik herinner me dat mijn vader zei toen we daar is langs gingen dat die enkele jaren had gezeten voor overvallen, ik spreek nu van jaren 87-89. Die man sprak enkel Frans, misschien dat dat de vader van die Thierry was? Geen idee echter, weet enkel dat vader zei dat deze een heel zware jongen was voordien.

Zou best kunnen.

92

Re: Willy Van Cutsem

Johan, ooit over een zekere Thierry Senterre horen praten? Motard, zwaar kaliber, betrokken bij een schietpartij en veroordeeld voor heling van gestolen auto's, verblijft nu in Zuid-Frankrijk. Foto's genoegt via Google. Zit nu in het Franse pokermilieu.

Re: Willy Van Cutsem

Ja, na de foto's te bekijken, die man kwam in De Pomp volgens mij, dat gezicht komt me in ieder geval bekend voor.

Re: Willy Van Cutsem

Kwestie Bruno Vandeuren: als ik alles zo is lees en bij elkaar zet, is die volgens mij vermoord omdat hij teveel wist en duidelijk ook te loslippig was. Daar ik las dat hij tegen speurders gezegd had dat hij betrokken was bij Dekaise! Vreemd, echte zware jongens doen zomaar niet de boeken open tegen de politie. Dus ik denk vermoord wegens, teveel info hebben en daarmee te loslippig omgegaan.

Re: Willy Van Cutsem

Ik denk dat Vandeuren voor de overval op Dekaise deel uitmaakte van een "gelegenheidsbende". Daarmee bedoel ik een groep overvallers die elkaar "kennen", maar meer ook niet. Het leek me geen vaste bende die regelmatig samenwerkte. De leden van die gelegenheidsbende werden vermoedelijk geronseld in De Pomp en dus was degene die het ronselen voor zijn rekening nam ook vertrouwd met dat milieu. Het café van je vader lijkt me dus het enige wat de daders van de overval op Dekaise aan elkaar kan linken.

Daarom is het belangrijk dat je al dan niet kan bevestigen of iemand tot het cliënteel van het café behoorde. Zo kunnen we een link leggen tussen personen die op papier niets met elkaar te maken hebben. Je bijdrages op dit forum bevatten heel interessante info, jvc1971, en we kunnen dan ook niet genoeg onderstrepen hoe geweldig het is dat je de moeite opbrengt om alles hier te delen.

Re: Willy Van Cutsem

Bruno zat vast van 1981 tot 1988 las ik hier met 2 korte vrije periodes toen hij ontsnapt was. De Pomp is opengegaan in 78 of 79 en voor zover ik weet in de begin jaren was het gewoon een goeddraaiende cafe/dancing, toen hadden mijn beide ouders de zaak. Ik heb altijd gehoord dat het begin jaren '80 was dat er ook "ander" clienteel kwam.

97

Re: Willy Van Cutsem

jvc1971 wrote:

Ja, na de fotos te bekijken, die man kwam in de pomp volgens mij, dat gezicht komt me in ieder geval bekend voor.

Als dat inderdaad zo zou zijn, wel dan is de sleutel tot het oplossen van het Bende-dossier definitief gevonden, tenminste voor de periode Dekaise tot Nijvel. Absoluut verder na te gaan dus of het wel degelijk Thierry Senterre betrof, want dan valt alles op zijn plaats. Zijn er eventueel nog ex-klanten van De Pomp die je kent die genoeg zicht hebben op het cliënteel van destijds en die ons zouden kunnen zeggen of er motards uit Eigenbrakel/Waterloo over de vloer kwamen?

Nog even dit, Johan: er zou een getuigenis zijn die niet in het dossier staat die stelt dat Vandeuren een BMW moest leveren aan je vader (om welke reden dan ook). Dit zou op de dag van de overval op Dekaise geweest zijn. Na het verlaten van de gevangenis in 1986 zou Vandeuren naar je vader willen gaan zijn om geld te eisen voor deze taak die hij uitvoerde net voor zijn arrestatie op 1 oktober 1982. Je vader zou hier op voorbereid geweest zijn en zou de politie hebben verwittigd die een wagen met Vandeuren (en drie gewapende kompanen) onderschepte. Ik kan niet zeggen of dit verhaal waar is of niet, maar ik geef het maar mee.

98

Re: Willy Van Cutsem

dim: ik heb het toch altijd gezegd? Op basis van lateraal denken, elementen bijeen puzzelen en analyse van robotfoto's kom ik bij Thierry Senterre terecht. Misschien alles eens bijeen leggen van wat ik tot nu toe over Senterre heb geschreven. Van Oostende tot Diegem, zeg maar...

En voor alle duidelijkheid: ik ben geen premiejager. Ik ben een (mens)wetenschapper. Als er ooit geld wordt uitgedeeld, moet dat volgens mij integraal naar de slachtoffers gaan. Het is maar dat iedereen het weet. Want neem het maar aan: de sleutel ligt inderdaad daar, bij TS (en WD).

Re: Willy Van Cutsem

De details die weet ik echt niet, dat werd zeker niet aan mijn 8-jarige neus gehangen, ik kan enkel me wat namen en soms daarbij ook gezichten herinneren van toen. In 1986 had mijn vader het Binnenhof al. Ik herinner me nog een detail en dat moet in 1985 of 86 geweest zijn want Conny en mijn vader hadden pas het Binnenhof. Mijn vader werd toen nog is opgepakt en voor 5 dagen vastgezet, en ik weet nog heel goed over wat dat ging mijn vader heeft daar jaren over gepraat.

Een of andere kruimeldief had mijn vader zijn naam genoemd en waarschijnlijk met zijn verleden werd hij gearresteerd, nu tijdens die 5 dagen in de gevangenis zijn er mensen van de onderzoeksrechter in het Binnenhof komen kijken en notitites zitten nemen.

Uiteindelijk na 5 dagen op de raadkamer gaf de onderzoekrechter aan dat hij onmiddellijk vrij mocht gelaten worden daar zijn mensen gezien hadden hoe goed het Binnenhof draaide en dat mijn vader het dus niet nodig had om zich met diefstallen/heling bezig te houden. Dat is ook gebeurd, het gerecht begon mijn vader wat met rust te laten, en er werd van het gerecht uit ook wel geïnsinueerd mijn vader niet verantwoordelijk kon gesteld worden voor de daden/acties van bepaald cliënteel van De Pomp.

100

Re: Willy Van Cutsem

Aubanel wrote:

dim, ik heb het toch altijd gezegd? Op basis van lateraal denken, elementen bijeen puzzelen en analyse van robotfoto's kom ik bij T. Sent. terecht. Ik zal zijn naam nu ook maar beginnen afkorten. Misschien alles eens bijeen leggen van wat ik tot nu toe over TS heb geschreven. Van Oostende tot Diegem, zeg maar...

Kun je al die elementen eens naast elkaar zetten? Eventueel in apart topic. Of is dit reeds gebeurd?