1,031

Re: Nijvel: 17 September

Politieagenten kunnen heel overtuigend zijn. We kunnen ons herinneren dat ze werken op aanvraag. Het geheim houden en het afschrikken van particulier onderzoek behoren tot hun taken.

De magistraten geloven niet in de theorie van Chronos. De OR heeft geen plicht gevraagd. Het is logisch omdat ze andere verdachten hebben. De magistraten zijn vakkundig.

1,032

Re: Nijvel: 17 September

Ik heb de Chronos-theorie heel goed gevolgd. Ik zag hem zelfs verschijnen op het Franstalige forum, nog voordat hij zijn definitieve theorie ontwikkelde. Vanaf het begin corrigeerde hij bepaalde berichten van forumgebruikers die valse informatie verspreidden, met elementen die zo nauwkeurig waren en vaak door documenten werden bewezen.

Ik had vaak lange discussies met hem over bepaalde details, hoewel ik het over het algemeen met zijn theorie eens was. Ik heb niets te verbergen en mijn interventies kun je zien op het FR-forum, mijn bijnaam was Glen en later Glen2 vanwege computerproblemen. Wat Chronos irriteerde was toen hij ervan werd beschuldigd zijn theorie te baseren op een tekening op een garagedeur. Hij beweerde dat zijn theorie al lang geleden vaststond en dat deze tekening hem alleen maar bevestiging had gegeven.

En wat zijn dader (AB.RA) betreft, moet gezegd worden dat ik stomverbaasd was toen Chronos zijn onderzoek uitvoerde. Ik noem slechts één voorbeeld, maar er zijn er meerdere.

Betreffende de jas van het merk Burberry gevonden na de aanval op het restaurant “3 canards”. Niemand heeft nooit echt geweten van wie de jas was, en dus kwamen tot de conclusie dat deze mogelijk van een van de moordenaars was. Behalve dat in zijn theorie de drie moordenaars tot een sociale klasse behoorden die hen niet toestond een bepaald soort kleding te kopen. Behalve dat hij ons in zijn onderzoek, met ondersteunende documenten, bewijst dat de schoonzus van A.R bij Burberry werkte. Het zijn onder meer dit soort details die het geloofwaardigheid geven.

Zonder namen te noemen natuurlijk, zou ik benieuwd zijn naar de resultaten van uw onderzoek met betrekking tot de tijdlijn die u doet twijfelen. Met instemming van Ben, zonder dat wij hetzelfde probleem als Michel hebben met een advocaat.

1,033

Re: Nijvel: 17 September

Wel, dat is zeer interessant want heel de 'opbouw' van Chronos naar zijn verdachten was weg lang voordat ik begon te lezen. Ik heb enkel kunnen reconstrueren dat hij tot zijn identificatie was gekomen op basis van een link naar de fameuze tekening, van de redenering die eraan voorafging heb ik niets meer meer kunnen vinden maar mogelijk bevatte die een element dat solider is en ik gewoon mis.

Terugredenerend vanuit de tekening is er een probleem met de tijdslijn. Ik zal je om te beginnen vandaag of morgen een privébericht sturen met daarin de uitleg van hoe ik tot die conclusie kom en dan zien we wat daaruit komt en wat Ben zegt om eea te posten hier, ik wil geen problemen veroorzaken. Maar ik vrees dat namen (of tenminste: de aanduiding van personen) essentieel zijn om mijn 'probleem' te zien.

1,034

Re: Nijvel: 17 September

Van wie kwam de klacht?

1,035

Re: Nijvel: 17 September

Hallo Xénophon en Etienne, chronos zag een tekening van Golf met twee schedels. Hij doorzocht vervolgens de entourage van de kunstenaar en dacht dat er een gelijkenis was tussen de schoonvader van de schilder en een robotportret. Hij had op basis daarvan maar één verdachte.

Drie dagen na de ontdekking van de tekening beschuldigde hij de schoonvader van de schilder publiekelijk ...

1,036

Re: Nijvel: 17 September

Beste JML, Hij was niet voorzichtig. Nu lijkt hij gekalmeerd te zijn. Ik denk dat Soraya de klacht had ingediend.

Er wordt geen PV opgesteld als een lid van de VSSE schiet op straat.

1,037

Re: Nijvel: 17 September

Zijn er ook geen kogelinslagen als de VSSE schiet en slapen al hun agenten gekleed, geladen pistool (of revolver, ik weet niet wat ze toen droegen) binnen handbereik, klaar om de trap af te stormen en te beginnen knallen op een wagen waar ze geen info over hebben (de Golf van de politie was immers doorgereden)?

Blijkt ergens uit dat er überhaupt iemand van de VVSSE daar woonde? Ik weet niet hoe het toen ging, maar iemand die nu op straat vuurt en daarna een dienstkaart trekt en zegt dat er niets op papier komt, dat zou niet zomaar passeren. Die kreeg dadelijk een lift naar het bureau en daarna is het aan 't parket.

1,038

Re: Nijvel: 17 September

JML wrote:

Hallo Xénophon en Etienne, Chronos zag een tekening van Golf met twee schedels. Hij doorzocht vervolgens de entourage van de kunstenaar en dacht dat er een gelijkenis was tussen de schoonvader van de schilder en een robotportret. Hij had op basis daarvan maar één verdachte.

Zo simpel ging het toch ook niet. Maar om het hele pad dat Chronos volgde uit te leggen, om tot zijn uiteindelijke idee te komen, moeten we die niet samenvatten met alleen een gelijkenis met een robotportret. En ja, beter overgaan naar de topic Chronos.

1,039

Re: Nijvel: 17 September

Ik weet niet wie er weer op pad is gegaan en wanneer. Het lijkt erop dat het een tijdje duurde voordat de politie terugkeerde naar de hel. Ze reed ook niet veel op de Alsembergsesteenweg. Behalve om naar het ziekenhuis te gaan.

Ze slapen over het algemeen alleen, maar met een wollen muts.

1,040

Re: Nijvel: 17 September

Geen bruikbare vingerafdrukken ?/Wel bruikbare vingerafdrukken?

Xenofon wrote:

Ja, maar als je dan ziet dat bv. Cocu tijdens verhoren verklaringen aflegt die in tegenspraak zijn met de vaststellingen van experts (bv. dat er in Nijvel aan de Colruyt met 2 riotguns gevuurd werd, hetgeen niet in overeenstemming is met de vaststellingen, dat hij verklaart dat hij denkt dat men in Nijvel een gat in de tank heeft trachten te schieten van de Saab (manifest in tegenspraak met de vaststellingen en ook met elementaire logica: er stond een halfvolle jerrycan benzine in de koffer dus als ze die wagen wilden in brand steken was dat wel gelukt zonder lawaai te maken)... en dat daar door de verhoorders niet verder wordt op ingegaan... dan begin je je toch vragen te stellen.

Komt nog bij het absolute gebrek aan harde materiële aanwijzingen (geen bruikbare vingerafdrukken, hoe dat kan, ... geen wapens behalve de Ruger P38 waarvan uiteindelijk zelfs niet vaststaat wie hem gebruikte en waarvoor dan nog een ballistische expertise weggemoffeld werd... het leek een veelbelovend dossier omwille van de bekentenissen maar zonder materieel bewijs en met verdachten die sneller van versie veranderen dan van hemd... Zelfs de onderzoeksrechter merkte op dat het maar een mager beestje was."

Versus:

De Saab is onklaar gemaakt. In de koffer vindt men de gestolen olie en koffie. Twee vingerafdrukken worden gevonden op de krik van de wagen, een derde aan het dashboard op de uitsparing voor de autoradio.

De Saab 900 turbo blijkt op 8 juni dat jaar gestolen in een garage in Eigenbrakel. Tijdens die inbraak hebben de daders de Duitse herder van de garagehouder, die in zijn kooi zat en onrustig werd, doodgeschoten.

Bron » Nieuws

Wat is het nu?

Ben, Xenofon, zoals ik vandaag schreef in een andere post is het belangrijk het hele verhaal of de gehele geschiedenis van iets of iemand te kennen. Hierbij dus nog eens het hele verhaal over de vingerafdrukken » Forum

Conclusie ... ze hadden geen tijd om ze te onderzoeken omdat ... Ik zeg dan, maak dat de kat wijs. Yes yes ... ik ben alweer een complotdenker, ik zoek achter alles iets. Terwijl het toch simpel is he, geen bruikbare vingerafdrukken. Perfect voorbeeld van het verschil in visie tussen den Xeno, den Ben, en euh me miself and I (smiley van een gehandicapte kip zonder kop die er na al die jaren niet in slaagt hier een perfecte smiley  neer te zetten).