1,171

Re: Nijvel: 17 September

Vergeet dan deze keer aub Colombatovic niet, naast Bougerol ,die zowat overal tussen zat, de go between tussen Bouhouche en het Amerikaanse spionageagentschap in Langley. Beijer heeft ooit toegegeven dat hij sinds 1985 schaduwopdrachten uitvoerde en bepaalde mensen fotografeerde op vraag van Colombatovic.

1,172

Bendedossier: gangsters communiceerden in Nijvel met militaire walkietalkies

Of dat is ten minste hetgeen in het dossier staat

Het PV, zie P-magazine » p-magazine.com

(Alleen geloof ik geen halve seconde dat ze die gaan stelen zijn en indien wel was dit zo gepland.)

Artikel kan gelezen worden door simpelweg je mailadres in te vullen, a rato van 1 artikel per week.

1,173

Als het waar is.

Volgens de uitleg van Cocu bij Wezel was er geen sprake van Walkie-talkies, enkel van een afspraakpunt bij het station van Braine ingeval van problemen. En meerdere andere elementen zijn onverenigbaar met deze verklaring. Ze zouden in hun BMW de daders uit de Saab toevallig tegengekomen zijn aan het kruispunt naar Brussel.

Uiteraard, de verklaring van Cocu is ook niet kristalhelder, noch betrouwbaar. Als ze die kerels nu in afzondering hadden gezet en normaal ondervraagd ipv erop te meppen, het zou zo geen moeras geworden zijn.

In het dossier Bende van Nijvel, is wat een misdadiger beweert tijdens een ondervraging, blijkbaar zonder meer correct en betrouwbaar? Alles wat gedrukt staat is de waarheid, en zeker dat wat gedrukt staat in P-magazine! En op deze manier kunnen we hier aan de slag, en onze fantasie de vrije loop laten.

1,175

Het probleem is dat er in heel dat dossier zoveel theorieën en sporen zijn dat je voor quasi gelijk welke stelling elementen kan vinden. Of Vos parafraserend: 'Als je aanwijzingen wil dat het een bende chinezen was die erachter zaten, die kan je vinden in het dossier'.

Da's het hele probleem: heel veel blabla, zeer weinig vaststaande materiële elementen, nog minder bewijzen.

Verdachte die het verhoor begint met 'Ik ga u de waarheid vertellen', c'est bien parti. smile

1,176

Natuurlijk denken wij dat alles wat in P-magazine staat juist en waar is, net zoals alles wat in Pv's staat klopt. Maar gelukkig hebben we jou om de waarheid en de kwaliteit te bewaken. Misschien kan je ons eens een lijstje geven van de meest betrouwbare tijdsschriften of magazines.

Wat mij betreft heeft Debels minstens een aantal verdiensten, ten eerste houdt hij de zaak levendig, ten tweede plaatst hij vaak foto's van PV's en andere stukken die wij niet bezitten, ten derde leest hij het forum, ten vierde is hij bij mijn weten universitair geschoold en kan je toch een zekere mate van intelligentie verwachten hetgeen niet van iedereen kan gezegd worden. Ten vijfde durft hij af en toe dingen schrijven die in de gewone pers niet mogen of kunnen geschreven worden,al kan het beter wat dit laatste betreft. Maar ik heb begrip voor zijn houding.

En we hebben Debels niet nodig om onze fantasie de vrije loop te laten. Justitie heeft dat voor ons geregeld. Binnen een aantal dagen krijgt Justitie nog eens de kans om te motiveren waarom bepaalde onderzoeken niet of onnauwkeurig gebeurd zijn. Of om oprechte excuses aan te bieden voor al wat er in de loop der jaren misgelopen is. Want zelfs excuses hebben de slachtoffers niet gekregen, laat staan een deel van de waarheid. Dus neen highonprozak, het is niet de schuld van Debels of P-magazine dat wij hier blijven fantaseren bij gebrek aan de waarheid.

Helemaal juist Xeno, bovenstaand antwoord was natuurlijk niet voor jou maar voor highonprozac met een c. Ik ga u de waarheid vertellen, die k in plaats van een c was natuurlijk een euh, onbewuste tikfout ... euh ... smiley.

Xenophon wrote:

Of Vos parafraserend: 'Als je aanwijzingen wil dat het een bende chinezen was die erachter zaten, die kan je vinden in het dossier'.

Feit, maar even goed Vos: 'Alles in de eerste Bende Golf stond in het teken van die nacht in Nijvel'.

Derhalve moeten we er vanuit gaan dat één en ander in het dossier staat waaruit moet blijken dat Nijvel meer was dan het stelen van pralines.

1,178

Zelf denk ik - maar het is enkel mijn opinie - dat ze het idiote plan hadden opgevat om met hun brander het geld uit de kluizen te stelen (wat nooit had kunnen werken met hun materiaal als je begrijpt hoe een gat branden in metaal werkt). De drank, pralines en koffie waren troostprijzen, niet het doel. En zelfs dat is hen niet gelukt.

Hadden Fourez en Dewit er niet getankt en was het alarm niet afgegaan, er had hoogstens een klein kadertje in de maandagkrant gestaan over domme inbrekers.

Iedereen dicht hen quasi bovenmenselijke capaciteiten toe maar m.i. was Nijvel het werk van een aantal ultragewelddadige malloten die heel veel geluk gehad hebben.

1,179

Hola Paula, als jullie Vos beginnen citeren is het niet meer dan fair ook dit te citeren:

Vos: "Ze kenden details die alleen de daders konden kennen. Maar Michel Cocu, de leider van de bende, heeft altijd gezegd: ‘Er waren wij, en er waren de echten.’ In zijn verhaal is hij met zijn bende samen met ‘de echten’ naar de Colruyt gereden om te gaan inbreken. Rond halftwee, toen ze in de Colruyt waren, hoorden ze schoten op het parkeerterrein. Ze zagen de lijken van het koppel dat kwam tanken, vermoord door ‘de echten’.

1,180

Er zijn daar nooit meer dan 3 daders gezien. Maar ik heb het steeds vreemd gevonden dat er zoveel verschillende wapens gebruikt werden, te veel voor 3 personen. Volgens Cocu waren ze met 7 in minstens 2 wagens (abstractie makend van de Mercedes). Ja, hij wist zaken die enkel een dader kon weten en vertelde die op een moment dat ook de onderzoekers ze nog niet kenden dus influisteren was onmogelijk.

Wat ik wil zeggen is: ik accepteer dat er mogelijk meer betrokkenen waren. Maar niet dat het een georganiseerde moord/confrontatie was, ik zie niet hoe dat kon werken.